Od 10 stycznia w Wielkopolsce nastąpią drobne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych. Pojawi się nowa para porannych połączeń z Gniezna do Poznania, a inne kursy zmienią swoje godziny odjazdu na czym zyskają podróżni z Piły udający się do Poznania.
W Wielkopolsce nastąpią drobne korekty, w rozkładzie pociągów regionalnych. Zmiany wejdą w życie 10 stycznia. Zyskają na nich głównie pasażerowie poruszający się na trasie Poznań – Gniezno, na której pojawi się dodatkowa para połączeń w porannym szczycie komunikacyjnym, a także podróżni z Piły, którzy będą w stanie dotrzeć do Poznania na godzinę 8 rano. Ponadto niektóre kursy wydłużą swoją relację lub uzyskają skomunikowania z innymi pociągami.
Dodatkowy pociąg z Gniezna do Poznania– W związku z przesunięciem zamknięć torowych przez zarządcę infrastruktury PKP PLK przeanalizowany został ponownie rozkład jazdy przez Organizatora i Przewoźników pod kątem przepustowości poszczególnych linii kolejowych i stacji Poznań Gł. W wyniku analizy od dnia 10 stycznia 2022 r. uruchomiona zostanie dodatkowa para pociągów: Poznań Gł. 5.53 - Gniezno 6.44 oraz Gniezno 7.16 - Poznań Gł. 8.02 kursujących od poniedziałku do soboty; niniejsze połączenia obsługiwane będą przez Polregio – informuje nas Robert Pilarczyk, Dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Aktualnie żeby dotrzeć z Gniezna do Poznania na godzinę 8 rano trzeba albo skorzystać z pociągu Kolei Wielkopolskich, który wyjeżdża z pierwszej stolicy Polski o 6:14 i melduje się na dworcu głównym w Poznaniu o 7:02 lub też pojechać pociągiem Polregio jadącym aż z Bydgoszczy. Wyjeżdża on z Gniezna o 6:48, a do Poznania dociera o 7:36. Jednak wg. doniesień
poznańskiej Gazety Wyborczej, składy obsługujące tę relację są za krótkie, a podróżni z Pobiedzisk czy Kobylnicy nie mogą już do nich wsiąść. Dlatego nowa para porannych pociągów Polregio będzie znacznym ułatwieniem dla pasażerów.
– Należy podkreślić, że nowe połączenie ma na celu odciążenie pociągu 57310 Bydgoszcz – Poznań Gł. Dodając pociągi w ramach korekt rozkładów jazdy należy uwzględniać nie tylko zapotrzebowanie na dane połączenie, lecz również obiegi i dostępność taboru obu przewoźników, co ma istotny wpływ na wybór operatora realizującego dane połączenie – mówi Pilarczyk.
Skomunikowania i wydłużone relacjeDyrektor Departamentu Transportu wymienia także pozostałe zmiany:
- pociąg Kolei Wielkopolskich w relacji Krotoszyn 4.14 - Jarocin 4.53 zostanie skomunikowany z poc. 77943 Polregio w relacji Ostrów Wlkp. - Jarocin 4.59 - Poznań Gł. 5.56 oraz Jarocin 5.22 - Kluczbork 7.23;
- pociąg nr 76212 obecnie kursujący z Krotoszyna 5.55 do Milicza 6.13 będzie miał wydłużoną relację i rozpocznie ją w Jarocinie o godz. 05:15; dzięki temu podróżni z Jarocina uzyskają możliwość przesiadki w Miliczu w kierunku Wrocławia;
- nastąpi zmiana godziny kursowania pociągu nr 87206, który do 09 stycznia 2022 r. będzie kursował w godz. Piła Gł. 6.05- Poznań Gł. 7.53, a od 10 stycznia 2022 r.: Piła Gł. 5.41- Poznań Gł. 7.21
Zyskają też podróżni z PiłyPodobnie jak w przypadku linii do Gniezna, także podróżującym z Piły zmiana godziny odjazdu porannego pociągu zapewni możliwość dotarcia do stolicy Wielkopolski na godzinę 8 rano, bez obaw o potencjalne spóźnienie do szkoły czy pracy. Zyskają też na tym chociażby mieszkańcy poznańskiego Strzeszyna czy Podolan, którzy dzięki pociągom mogą docierać do centrum Poznania w kilka minut.
Obecnie, aby dotrzeć z kierunku pilskiego do Poznania, należy wyjechać albo o 5:21 albo o 6:05. W pierwszym przypadku w stolicy Wielkopolski meldujemy się o 6:52, a wybierając kolejne połączenie o 7:53. Widać więc, że korekty rozkładu poprawią jakość pasażerskich przewozów kolejowych w regionie.
– Połączenia obu przewoźników, tj. Polregio oraz Kolei Wielkopolskich na odcinku Poznań Gł. – Gniezno – Poznań Gł. stanowią połączenia realizowane w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). Podobnie sytuacja wygląda na pozostałych odcinkach PKM, na których funkcjonują połączenia obu przewoźników, tj. do Jarocina, Kościana, Nowego Tomyśla oraz Rogoźna – kończy Dyrektor Pilarczyk.