Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie koalicja samorządów na rzecz remontu linii Racławice Śląskie – Racibórz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie koalicja samorządów na rzecz remontu linii Racławice Śląskie  – Racibórz
fot. M. SzymajdaStacja w Raciborzu
Powstało porozumienie ponad podziałami na rzecz rewitalizacji dwóch linii kolejowych: 177 i 294, które łączą ze sobą Racławice Śląskie, Głubczyce i Racibórz. Samorządy chcą remontować tę linię z pomocą środków pochodzących z programu Kolej Plus.

Na możliwość reaktywacji kolejowego korytarza od Raciborza do Racławic Śląskich, obecnie czynnego tylko częściowo na odcinku od Raciborza do Baborowa (sporadycznie kursują tu pociągi towarowego), zwracali uwagę dwaj pochodzący ze Śląska ministrowie: Janusz Kowalski i Michał Woś. Temat został podchwycony przez samorządy.

Teraz samorządy postanowiły dogadać się ze sobą na poziomie zarówno urzędów marszałkowskich (opolskiego i śląskiego), jak i lokalnym. Lokalnie na rzecz remontu będą ze sobą współpracować: powiat głubczycki, prudnicki, raciborski, miasto Racibórz oraz gminy Głogówek, Baborów, Głubczyce, Kietrz i Pietrowice Wielkie z obu województw.

Taka współpraca będzie pomocna przy zdobyciu środków na wkład własny do rewitalizacji linii. Aby dwie linie, znajdująca się w strukturze PKP PLK, mogły ubiegać się o środki na naprawę z programu Kolej Plus, samorządy muszę zebrać 15% szacowanych środków na jej remont. Jak donosi Radio Opole, Rada Miejska Głogówka już podjęła uchwałę w sprawie współpracy z innymi samorządami.

– 15 procent finansowego wkładu własnego musi pochodzić od samorządów lokalnych bądź innych partnerów. Te pieniądze stanowią dla nas jedyną barierę uniemożliwiającą dzisiaj realizację tego zadania. Koszt reaktywacji tej linii kolejowej szacuje się między 400, a 500 mln złotych. Tak więc ta kwota 15 procent wkładu własnego jest dość pokaźna. Mam nadzieję, że uda się znaleźć także partnera pozasamorządowego, który zapewni nam przynajmniej część tych pieniędzy – powiedział burmistrz Głogówka Piotr Bujak.

Ostatni pociąg pasażerski między Raciborzem a Głogówkiem przejechał 20 lat temu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5