Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
10-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Austriackie (ÖBB) zamawiają 20 kolejnych, siedmioczęściowych składów sypialnych. Dzięki temu do 2025 roku na torach pojawią się łącznie 33 Nightjety nowej generacji, wyprodukowane przez Siemens Mobility. Rozmowy trwały kilka miesięcy, zamówienie pochodzi z puli umowy ramowej na dostarczenie 70 składów różnych typów w latach 2020-2025.

– Rozbudowujemy siatkę europejskich połączeń nocnych z Wiednia. W tym celu zamawiamy nowoczesne składy (...). Dzięki pierwszym nowym pociągom, które dostarczane będą od 2023 roku, podróżować będzie można ekologicznie i wygodnie. Osobiście bardzo się z tego cieszę – powiedziała austriacka minister ochrony środowiska Leonore Gewessler. 13 zamówionych już pociągów obsłuży połączenia z Austrii do Niemiec i Włoch. 20 zamówionych teraz składów wyruszy na linie z Wiednia i Innsbrucku do Hamburga i Amsterdamu oraz z Wiednia do Zurychu.

– Wykorzystanie opcji kolejnych 20 pociągów to ważny krok w ustanowieniu ÖBB jako europejskiego lidera w zakresie przewozów nocnych. Już teraz jesteśmy największym przewoźnikiem dysponującym wagonami sypialnymi. Nowoczesna flota Nightjet pomoże nam umocnić tę pozycję i oferować pasażerom pierwszorzędny komfort – dodał szef przewoźnika Anderas Matthä.

W 2018 roku Siemens Mobility i ÖBB podpisały umowę ramową na dostawę pociągów dziennych i nocnych. Trzynaście Nightjetów nowej generacji Viaggio Next Level powstaje w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu. Pierwsze pociągi z tej serii będą obsługiwać połączenia z Austrii i Niemiec do Włoch od grudnia 2022 roku.

Jak podaje Siemens w informacji prasowej, Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów zwykłych, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przyjazd. Podróżowanie w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsze, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne, z unowocześnionym wyglądem.

Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatny dostęp do sieci, dostępny wcześniej tylko w dalekobieżnych Railjet wraz z możliwością korzystania z pakietu ÖBB Railnet. Nowe pociągi są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością – każdy z nich będzie miał wielofunkcyjny wagon z obniżonym wejściem, kuszetką wolną od barier oraz toaletą dla osób z niepełnosprawnością.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Austriacka kolej podnosi się po powodzi stulecia

Pasażer

Austriacka kolej podnosi się po powodzi stulecia

Daniel Siwak 08 października 2024

Austriacka kolej też zmaga się z powodzią [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Tabor i technika

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Infrastruktura

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Mikołaj Kobryński 02 marca 2024

ÖBB: Nowe Nightjety ruszą w grudniu 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

ÖBB: Nowe Nightjety ruszą w grudniu 2023 [zdjęcia]

Michał Szymajda 02 października 2023

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Pasażer

Zobacz również:

Austriacka kolej podnosi się po powodzi stulecia

Pasażer

Austriacka kolej podnosi się po powodzi stulecia

Daniel Siwak 08 października 2024

Austriacka kolej też zmaga się z powodzią [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Tabor i technika

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Infrastruktura

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Mikołaj Kobryński 02 marca 2024

ÖBB: Nowe Nightjety ruszą w grudniu 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

ÖBB: Nowe Nightjety ruszą w grudniu 2023 [zdjęcia]

Michał Szymajda 02 października 2023

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij