Partnerzy serwisu:
Innowacje

Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa
fot. TUM Hyperloop/Linkedin
W podmonachijskiej miejscowości Ottobrunn otwarto pierwszą w pełni certyfikowaną dla ruchu pasażerskiego trasę testową magnetycznej kolei próżniowej, czyli tzw. Hyperloopa.

Na razie betonowy tunel ma długość zaledwie 24 metrów i trudno osiągnąć w nim prędkość maksymalną. Ale nie o to w tym miejscu chodzi. Odcinek ma posłużyć przede wszystkim do badań szczelności i wytrzymałości rury tunelu. Jego operatorem jest Uniwersytet Techniczny w Monachium (TUM), który postrzega projekt jako „kamień milowy“ w rozwoju technologii. Drugie pole badan to sama kapsuła i badanie bezpieczeństwa pasażerów. Badacze pracują także nad konceptem „dworca“ dla takich pojazdów.

Pierwszy przejazd testowy miał miejsce 10 lipca br. Kapsuła, nazwana POD, przypomina mini-ICE i mieści 5 osób. Studenci TUM kilka lat temu wzięli udział w konkursie Elona Muska na rozwój Hyperloopa i zajęli pierwsze miejsce. Obecnie projekt jest rozwijany przez uczelnię we własnym zakresie i stanowi część bawarskiego programu Hightech Agenda Bayern i jest współfinansowany przez kraj związkowy Bawaria.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie tumhyperloop.com.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025

Infrastruktura

TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025

TINES Rail 17 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Infrastruktura

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Przemysław Jezierski 12 października 2025

Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025

Tabor i technika

Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025

Siemens Mobility 30 września 2025

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

ښwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Zobacz również:

TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025

Infrastruktura

TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025

TINES Rail 17 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Infrastruktura

Panama. Bananowa granica na wąskim torze

Przemysław Jezierski 12 października 2025

Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025

Tabor i technika

Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025

Siemens Mobility 30 września 2025

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

ښwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij