Partnerzy serwisu:
Innowacje

Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa
fot. TUM Hyperloop/Linkedin
W podmonachijskiej miejscowości Ottobrunn otwarto pierwszą w pełni certyfikowaną dla ruchu pasażerskiego trasę testową magnetycznej kolei próżniowej, czyli tzw. Hyperloopa.

Na razie betonowy tunel ma długość zaledwie 24 metrów i trudno osiągnąć w nim prędkość maksymalną. Ale nie o to w tym miejscu chodzi. Odcinek ma posłużyć przede wszystkim do badań szczelności i wytrzymałości rury tunelu. Jego operatorem jest Uniwersytet Techniczny w Monachium (TUM), który postrzega projekt jako „kamień milowy“ w rozwoju technologii. Drugie pole badan to sama kapsuła i badanie bezpieczeństwa pasażerów. Badacze pracują także nad konceptem „dworca“ dla takich pojazdów.

Pierwszy przejazd testowy miał miejsce 10 lipca br. Kapsuła, nazwana POD, przypomina mini-ICE i mieści 5 osób. Studenci TUM kilka lat temu wzięli udział w konkursie Elona Muska na rozwój Hyperloopa i zajęli pierwsze miejsce. Obecnie projekt jest rozwijany przez uczelnię we własnym zakresie i stanowi część bawarskiego programu Hightech Agenda Bayern i jest współfinansowany przez kraj związkowy Bawaria.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie tumhyperloop.com.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowoczesna maszyna TEM kończy drążenie tunelu na Dolnym Śląsku

Fotorelacje

Nowoczesna maszyna TEM kończy drążenie tunelu na Dolnym Śląsku

inf. pras PKP PLK 08 września 2023

Nevomo pokazało udaną lewitację magnetyczną wózka kolejowego

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

inf. pras UTK 25 sierpnia 2023

Co gubią pasażerowie w metrze?

Pasażer

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 21 sierpnia 2023

Co gubią pasażerowie w metrze?

Pasażer

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 26 sierpnia 2023

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

ښwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Zobacz również:

Nowoczesna maszyna TEM kończy drążenie tunelu na Dolnym Śląsku

Fotorelacje

Nowoczesna maszyna TEM kończy drążenie tunelu na Dolnym Śląsku

inf. pras PKP PLK 08 września 2023

Nevomo pokazało udaną lewitację magnetyczną wózka kolejowego

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

inf. pras UTK 25 sierpnia 2023

Co gubią pasażerowie w metrze?

Pasażer

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 21 sierpnia 2023

Co gubią pasażerowie w metrze?

Pasażer

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 26 sierpnia 2023

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

ښwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5