Partnerzy serwisu:
Biznes

Aż osiemnaście podmiotów chce brać udział w gigantycznym przetargu na GSM-R

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
31-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Aż osiemnaście podmiotów chce brać udział w gigantycznym przetargu na GSM-R
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe wykonały pierwszy krok ku rozstrzygnięciu prowadzonego od września 2015 roku postępowania na wdrożenie systemu ERTMS na 13,6 tys. km linii kolejowych. Chętnych do wzięcia udziału w przetargu jest 18 podmiotów.

We wrześniu 2015 roku PKP PLK ogłosiły postępowanie przetargowe o kilkumiliardowej wartości na budowę infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na ponad 13 600 km zarządzanych linii. Przetarg został ogłoszony w ramach tzw. wielkiej ofensywy inwestycji kolejowych. PKP PLK podkreślała otwarcie postępowania na firmy spoza Europy, w tym z Chin. Jednak podobnie jak pozostałe postępowania z tzw. WOIK, duży i bardzo skomplikowany przetarg utknął.

Teraz zarządca infrastruktury przeszedł w końcu do próby rozstrzygnięcia pierwszego etapu, czyli wybrania firm które zaprosi do składania ofert. Dziś, po kilku odwołaniach wykonawców zakończono przyjmowanie wniosków; wpłynęło ich aż osiemnaście. Na część pierwszą zamówienia zgłosiły się: Nokia w konsorcjum ze spółkami SPC-1, SPC-2 i SPC-3, Thales wspólnie z Huawei i Radomor, China Railway International ze Smart City Telekom, konsorcjum ZUE i KZA Katowice, konsorcjum Beijing National Railway Research&Design Institute of Signal and Communication Group razem z Pai Res oraz Netia w konsorcjum z MCSI.

Na drugą część zamówienia zgłosiło się konsorcjum Electronic Control System z Thalesem i Huawei, konsorcjum TP Teltech i Inegrated Solutions, konsorcjum Longside Investments razem z Alcatel-Lucent, ATEM-Polska, konsorcjum Kapsch i Porr, konsorcjum Fonbudu ze spółkami z Polski, Korei i Ukrainy, konsorcjum Asseco, HFC i Dimension Data Polska, konsorcjum spółek COMP i ALMA, a samodzielnie: firma Wasko z Gliwic oraz T-Mobile Polska. Jako jedyna na obie części postępowania zgłosiła się firma IDS-Bud.

– Teraz komisja przetargowa będzie oceniała wnioski pod kątem spełnienia warunków postępowania. Do drugiego etapu zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu oraz uzyskają największą ilość punktów. W II etapie zakwalifikowani wykonawcy są zapraszani do złożenia oferty, spośród których jest wybierana oferta najkorzystniejsza – informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

W grudniu PKP PLK ogłosiły postępowanie na dialog w sprawie nowego studium wdrożenia ERTMS/GSM-R na polskich torach. – Studium będzie obejmowało aktualizację dotychczas przygotowanej dokumentacji, w związku z koniecznością jej dostosowania do obecnych wymagań w zakresie dokumentacji przedprojektowej stawianych projektom planowanym do współfinansowania ze środków UE – poinformowało "RK" biuro rzecznika PKP PLK, dodając, że harmonogram realizacji projektu to wciąż lata 2017-2022.

GSM-R, czyli dedykowany dla kolei system bezprzewodowej łączności cyfrowej, jest jednym z dwóch kluczowych elementów Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem Kolejowym ERTMS. Bazując na standardzie telefonii komórkowej GSM, został udoskonalony i dostosowany do specyfiki pracy związanej z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury kolejowej oraz zarządzaniem ruchem pociągów, zapewniając wymagany poziom jakości świadczonych serwisów i bezpieczeństwa. System zapewnia m.in. łączność głosową między pracownikami odpowiadającymi za bezpieczeństwo i płynność ruchu – dyżurnymi, dyspozytorami, maszynistami czy obsługą techniczną oraz jest medium transmisyjnym dla systemu ETCS – Europejskiego Systemu Sterowania Jazdą Pociągu.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5