PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na wykonanie napraw i przeglądów okresowych poziomu P4 dla 48 lokomotyw EU07 i EP07. Zgłosiły się aż cztery podmioty.
Przetarg
został ogłoszony pod koniec czerwca. Został podzielony na trzy części. We wszystkich chodzi o naprawdę i przegląd 16 lokomotyw. W każdym przypadku możliwa jest opcja wykonania podobnych czynności obsługowych na jeszcze siedmiu pojazdach. Szacunkowa wartość zamówienia dla każdej części to 16 mln zł brutto za zakres podstawowy i 23 mln zł brutto łącznie z opcją.
Oferty na wszystkie trzy części złożyły gdańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego, Olkol oraz PKP Cargo Tabor. Ta ostatnia firma proponuje wykonanie napraw za kwotę od 14,1 do 14,7 mln zł brutto w poszczególnych częściach za zakres podstawowy, oraz od 20,3 do 21,1 mln zł za zakres pełny. Termin wykonania napraw to od 25 do 44 dni.
Olkol z Oleśnicy proponuje od 14 do 15,8 mln zł brutto za zakres podstawowy i od 20,4 do 22,9 mln zł za pełen zakres. Jedną lokomotywę naprawi w terminie od 35 do 56 dni. Udziela długiej gwarancji – od 60 do 72 miesięcy.
ZNTKiM Gdańsk proponuje 15,4 mln zł brutto za zakres podstawowy i 22,3 mln zł za pełen zakres w części 1 i 2; w części trzeciej są to kwoty o kilkadziesiąt tys. zł niższe. Terminy wykonania naprawy jednej lokomotywy określono dla poszczególnych części na 61, 58 i 56 dni, a gwarancję na odpowiednio 18, 18 i 24 miesiące.
Konsorcjum SPS Lisi Ogon i ASO Mieczkowski złożyło oferty tylko na część 2 i 3. Proponuje 21,4 mln zł za zakres podstawowy i 30,8 mln zł brutto za zakres pełny, 63 dni na naprawę jednej sztuki i 18 miesięcy gwarancji.
Kryterium wyboru ofert będzie w każdym z zadań termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (20%), okres gwarancji i rękojmi (10%) oraz cena (70%).