Od poniedziałku, od godziny 9:00, nie działa internetowy system sprzedaży PKP Intercity. Biuro prasowe przewoźnika poinformowało o możliwości kupna biletów na pokładzie pociągów bez dopłaty.
Aktualizacja 15 lipca, godzina 10:00
System sprzedaży biletów wciąż nie działa. Mimo to, na głównej stronie internetowej PKP Intercity brak jest stosownej informacji dla pasażerów – pojawia się ona dopiero na samej stronie systemu sprzedaży. Czytelnicy donoszą zresztą, że problemy zaczęły się już w sobotę, ale jeszcze do niedzieli wieczora większość prób kupna biletu kończyła się pomyślnie.
Od początku awarii na dworcach tworzą się bardzo duże kolejki – w załączeniu zdjęcie z Warszawy Centralnej.
Wczoraj zarząd PKP z powodu przedłużającej się awarii systemu odwołał ze stanowiska prezesa PKP Informatyka, Krzysztofa Bińka.
Aktualizacja: 14 lipca, godz. 13:00
System zaczyna działać, ale kupno biletu przez internet wciąż graniczy z cudem. Na Dworcu Centralnym jeden z naszych dziennikarzy usłyszał żart, który może być dobrym komentarzem do sytuacji. "Na czym polega dynamiczny system sprzedaży biletów PKP Intercity? Na tym, że sytuacja jest dynamiczna: raz się bilet kupić uda, raz nie".
Aktualizacja: 14 lipca, godz. 9:00
Bez zmian jeśli chodzi o kupno biletów przez Internet. Wciąż jest to niemożliwe, chociaż podobno przez chwilę, około 2 w nocy, było to możliwe (sprawdzamy prawdziwość tej informacji). Ponadto Koleje Śląskie poinformowały, że awaria w Grupie PKP może przyczynić się do powstania problemu ze sprzedażą ich własnych biletów.
„Do czasu usunięcia awarii przez spółkę z grupy PKP, mogą występować utrudnienia z zakupem biletów w biletomatach Kolei Śląskich oraz poprzez internetowy system sprzedaży biletów (e-KŚ). Jednocześnie informujemy, że wszelkie pozostałe kanały dystrybucji biletów w Kolejach Śląskich działają bez zakłóceń." – informują Koleje Śląskie.
Aktualizacja: godz. 19:30
System internetowej rezerwacji biletów nie odzyskał sprawności. Intercity wystosowało do pasażerów komunikat następującej treści:
„Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność (według naszej wiedzy nie działa on w ogóle – dop. red.), więc mogą występować trudności w realizacji transakcji. Dotyczy to również aplikacji mobilnej.
Przyczyną sytuacji jest poranna awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. Przepraszamy za utrudnienia."
PKP Intercity nie podaje, kiedy pasażerowie mogą spodziewać się ponownego uruchomienia możliwości zakupu biletów przez internet.
Awaria od godziny 9:00
– Mamy czasowe utrudnienia w działaniu systemu rezerwacji. Bilety można kupować w kasach. Pracujemy nad przywróceniem pełnych funkcjonalności systemu sprzedaży – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Jak się dowiedzieliśmy, awarii uległ jeden z serwerów, za który odpowiada firma współpracująca z PKP IC.
– Do czasu usunięcia awarii pasażerowie bilety mogą kupić w kasach lub u konduktora, za co do czasu usunięcia awarii nie będą pobierane opłaty – wyjaśnia Marta Ziemska, z biura rzecznika PKP Intercity. – Pasażerowie chcący kupić bilet na pociągi EIP (w normalnej sytuacji w Pendolino nie można kupić biletu na pokładzie pociągu) mogą to zrobić na dwa sposoby: albo po pobraniu zaświadczenia w kasie zgłosić się do konduktora z prośbą o wydanie biletów bez dopłaty, bądź nabyć bilet od razu w kasie. Przepraszamy serdecznie za wszelkie niedogodności, jakie spotkają naszych klientów – dodaje Marta Ziemska.
Kiedy uda się naprawić problem i zapewnić pełną sprawność systemu? PKP Intercity na razie nie ma takiej wiedzy, chociaż zapewnia, że partner odpowiedzialny za system robi wszystko, co w jego mocy, aby ponownie uruchomić sprzedaż za pośrednictwem strony intercity.pl
To nie pierwsza awaria serwisu, jaką odnotowaliśmy w ostatnich miesiącach. W czerwcu zdarzały się dni, kiedy biletu nie można było kupić przez godzinę lub dwie. Pasażerowie mają też w pamięci awarię systemu z listopada 2014 roku, która na kilka dni zupełnie wyłączyła internetowy kanał sprzedaży biletów.