Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Awantura o Łódź Fabryczną. \"Jestem zdumiony niekompetencją\"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/UMŁ

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Awantura o Łódź Fabryczną. \"Jestem zdumiony niekompetencją\"
Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w kraju. Budzi też duże emocje. Ostatnio jeden z radnych otwarcie zarzucił dyrektorowi ZDiT niekompetencję. Ten zaczął się bronić – wszystko na oficjalnych stronach Urzędu Miasta i należącego do niego ZDiT.

Dworzec Fabryczny pogrąży budżet Łodzi?

Zaczęło się od wypowiedzi Witolda Rosseta - przewodniczącego Komisji Finansów Rady Miejskiej – na oficjalnej stronie Urzędu Miasta. Jak poinformował, istnieją wątpliwości co do zgodności z prawem projektu budżetu Miasta. Jak wyjaśnia, przy obliczaniu poziomu zadłużenia Miasta na 2013 rok nie uwzględniono 180 mln zł na budowę węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna. Prawo dopuszcza możliwość nieuwzględniania części wydatków, ale tylko na inwestycje, które mają zagwarantowane dofinansowanie unijne. Urzędnicy uważają, że postąpili zgodnie z tym zapisem, że projekt ma zagwarantowane dofinansowanie.

Zdaniem W. Rosseta ten projekt takiej gwarancji nie posiada, jest jedynie wpisany na listę projektów indywidualnych. - Nie zawarto żadnej umowy, istnieje tylko umowa na przygotowanie tego projektu, ale nie jest to umowa przedwstępna - dodaje radny. Według Rosseta, jeśli potwierdzi się, że Łódź nie ma zapewnionych środków unijnych, a jedynie szansę na ich pozyskanie, to zadłużenie Miasta będzie wynosiło 63 %. Poziom zadłużenia Miasta nie może przekroczyć 60 proc., a w przyszłym roku Miasto i tak bardzo się do tej bariery zbliży.

„Jestem zdumiony niekompetencją dyrektora”

Według  Rosseta w takim wypadku sam budżet Łodzi należałoby wówczas uznać za niezgodny z prawem, niezgodny z Ustawą o finansach publicznych - Chcemy te wątpliwości wyjaśnić i dlatego pilnie zwracamy się do Regionalnej Izby Obrachunkowej, by dokonała interpretacji – zapowiedział.

- Jestem zdumiony niekompetencją dyrektora G. Nity informującego radnych Komisji Finansów o zapisach umowy. – dodał jeszcze przewodniczący, odnosząc się do wystąpienia dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nity na posiedzeniu Komisji Finansów, które odbyło się 27 listopada. Przedstawiał on informacje na temat pre-umowy zawartej pomiędzy Miastem Łódź a Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację projektu pn ”Węzeł Multimodalny przy Dworcu Łódź Fabryczna”.

„Protestuję!”

-  Stanowczo protestuję przeciwko wypowiedzi Pana Witolda Rosseta zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi – odpowiada Grzegorz Nita na oficjalnej stronie ZDiT - Wypowiedź Pana Przewodniczącego dotycząca moich kompetencji była krzywdząca i nie poparta żadnymi racjonalnymi argumentami – dodaje.

Jak tłumaczy Nita, przedmiotowy projekt pn. „Węzeł Multimodalny przy Dworcu Łódź Fabryczna” znajduje się na indykatywnej liście projektów kluczowych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pod nr POIiŚ7.3-30. Zaś według informacji dostępnych na stronie MRR „Projekty kluczowe nie podlegają procedurze konkursowej i nie współzawodniczą o dofinansowanie ze środków UE z pozostałymi projektami. Umieszczenie projektu na liście związane jest z zarezerwowaniem środków  na jego realizację w ramach budżetu programu,”.

„Jest umowa”

Według Nity, zgodnie z zapisami dokumentu dostępnego na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego „Z beneficjentem każdego projektu kluczowego zawierana jest wstępna umowa o dofinansowanie, tzw. pre-umowa. Z jednej strony nakłada ona na beneficjenta obowiązek terminowego  i prawidłowego przygotowania projektu do realizacji. Z drugiej strony stanowi formę promesy przyznania dofinansowania z funduszy europejskich w przypadku przygotowania prawidłowej aplikacji, spełniającej kryteria określone przez Komitet Monitorujący każdego programu operacyjnego.”

- Jednocześnie przedmiotowa umowa, o której wspomina Pan Przewodniczący znajduje się w rejestrze pre-umów na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych pod pozycją nr 209 – zapewnia Nita.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5