NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Autobus zastępczy nie dojedzie do Krakowa Głównego przez brak miejsca... na torach

| Jakub Madrjas 29.08.2020 117

Autobus zastępczy nie dojedzie do Krakowa Głównego przez brak miejsca... na torach
fot. Polregio
Już jutro wejdzie w życie korekta kolejowego rozkładu jazdy. Dziesiątki zmian czekają pasażerów Polregio w całej Polsce.
Od dnia 30 sierpnia do 7 listopada 2020 r. zarządca infrastruktury kolejowej Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wdraża kolejne zmiany czasowe do rozkładu jazdy pociągów pasażerskich 2019/2020. Zmiany zostają wprowadzone w ramach IV cyklu zmienionej organizacji ruchu pociągów, wynikającej ze zmiany układu prac modernizacyjnych i naprawczych realizowanych przez zarządcę. - Niestety, w związku z kontynuacją prac modernizacyjnych i naprawczych do końca rozkładu jazdy 2019/2020, realizowanych przez zarządcę infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe - podróżnych czekać będzie wiele utrudnień - przyznaje przewoźnik.

Do interesującej sytuacji dojdzie w Małopolsce. Jak czytamy, z powodu modernizacji linii E30 wciąż brakuje przepustowości na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów. Z tego względu pociągi z Bielska Białej i Wadowic mają skróconą relację do Krakowa Płaszowa. I nie byłoby to nic dziwnego gdyby nie to, że te pociągi wcale nie pojadą - zostały zastąpione komunikacją zastępczą z powodu modernizacji innej linii, nr 117. I według informacji przewoźnika te autobusy zastępcze również mają skróconą trasę do Krakowa Płaszowa z powodu braku przepustowości na torach...

Kolejne utrudnienia czekają podróżnych w związku z pracami modernizacyjnymi na linii 133 na odc. Krzeszowice -Trzebinia zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi w relacji Kraków Gł. - Oświęcim - Kraków Gł. na odc. Krzeszowice - Oświęcim - Krzeszowice zostaną obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową. Jak już pisaliśmy, odwołane zostały już wcześniej wszystkie pociągi relacji Kraków Gł. - Czechowice Dziedzice. Kursowanie pociągów w relacji Kraków Gł. - Czechowice Dziedzice - Kraków Gł. będzie możliwe tylko w piątki i niedziele. Jak już pisaliśmy, wraca komunikacja zastępcza na kolejową Zakopiankę

Szczegółowe informacje dotyczące zmian w rozkładzie jazdy pociągów Polregio w regionach, dostępne są na stronie przewoźnika oddzielnie dla każdego województwa:

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5