W australijskim stanie Queensland wprowadzono do eksploatacji ostatni z 75 sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy zaprojektowano na miejscu w Australii, choć za ich produkcję odpowiadają zakłady Bombardiera w indyjskim Savli. W związku z krytycznymi głosami pasażerów zleciły tymczasem producentowi modernizację jednostek, obejmującą zmiany układu wnętrza, ale też instalację systemu kontroli.
Każdy pojazd jest zestawiony z czterech członów silnikowych (w tym dwóch sterowniczych i dwóch środkowych) oraz dwóch biernych. Jego prędkość maksymalna to 140 km/h. Jednostki kursują po torach o szerokości 1067 mm, z których – wskutek zaszłości historycznych – składa się sieć kolejowa Queensland.
Pierwsze trzy jednostki, po przejściu wymagających testów, zostały odebrane i skierowane do służby
11 grudnia 2017 r. Początkowo skierowano je na linię lotniskową w stolicy stanu, Brisbane, oraz na Gold Coast Line (Brisbane – Gold Coast). Od tego czasu wszystkie egzemplarze pokonały liniowo łącznie ponad 8 milionów kilometrów, wykonując ponad 150 tysięcy kursów. Według odpowiadającej w Bombardier Transportation za rynek Australii oraz południowo-wschodniej Azji Wendy McMillan ich eksploatacja przebiega bezproblemowo. Przedstawicielka koncernu podkreśliła dobrą i ścisłą współpracę z Departamentem Transportu władz stanowych oraz z przewoźnikiem (Queensland Rail).
Oprócz samej dostawy nowej floty kontrakt Bombardier Transportation z władzami Queensland obejmuje także jej utrzymanie przez aż 32 lata. Przeglądy i naprawy jednostek będą odbywały się w centrum technicznym w Wulkuraka obok Ipswich. Według przedstawicieli Bombardiera całe przedsięwzięcie pozwoliło na utworzenie ponad 2000 nowych miejsc pracy w Queensland.
Według prognoz demograficznych 70% przyszłego przyrostu zaludnienia Queensland będzie miało miejsce w południowo-wschodniej części stanu. Będzie to oznaczało także duży wzrost zapotrzebowania na przewozy kolejowe. Dostarczony przez Bombardiera „tabor nowej generacji” (nazwa handlowa „New Generation Rollingstock”) ma pomóc w zaspokojeniu spodziewanego popytu. Jego dostawa przyniesie znaczne zwiększenie podaży miejsc: każdy z sześcioczłonowych zespołów może przewieźć 964 pasażerów. Wyznaczono w nich też 12 miejsc dla wózków inwalidzkich. Jednostki wyposażono w pokładową sieć wifi, system monitoringu, toalety z przewijakami i system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LCD.
Wartość przedsięwzięcia wynosiła początkowo 4,4 mld dolarów australijskich. Jego realizacji podjęły się – w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego – Bombardier Transportation, John Laing, Itochu oraz Aberdeen Standard Investments. W ubiegłym roku władze Queensland podpisały z Bombardierem kolejną, wartą 335,7 milionów AUD umowę w sprawie modyfikacji dostarczonych już ezt. Zmiany obejmują, między innymi, instalację systemu zabezpieczeń Automatic Train Protection. Bardziej widoczne dla pasażerów ulepszenia będą dotyczyły układu wnętrza. Z powodu pojawiających się skarg na ograniczoną dostępność pojazdów dla osób niepełnosprawnych producent zmieni ustawienie siedzeń, zamontuje dodatkową toaletę i powiększy istniejącą.