Partnerzy serwisu:
Biznes

Astromal: Dywersyfikacja to podstawa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
10-08-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 10 sierpnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Astromal: Dywersyfikacja to podstawa
- W przypadku branży pojazdów szynowych niezwykle ważną sprawą jest zastosowanie odpowiednich materiałów i surowców spełniających wysokie wymagania niepalnościowe i wytrzymałościowe charakterystyczne dla tego segmentu - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Andrzej Stróżyk, prezes Astromalu.

Jaka część produkcji Astromalu przeznaczona jest dla odbiorców z branży transportu szynowego i jaki jest udział eksportu?

Andrzej Stróżyk, prezes Astromal Sp. z o.o.: Jeżeli mówimy o eksporcie, to udział w produkcji Astromalu wynosi ok. 50%. Naszymi głównymi odbiorcami na rynku transportu szynowego są firmy Bombardier, Lohr, Compin, PESA, Solaris oraz miejskie przedsiębiorstwa komunikacji z Krakowa, Łodzi, Gorzowa, Szczecina, Torunia, Poznania, Warszawy, Gdańska i innych większych miast w Polsce. Około 40% naszej produkcji przeznaczone jest dla branży transportu szynowego.

Jaka jest specyfika tego segmentu? Czym różni się produkcja na rzecz np. kolei lub tramwajów od produkcji dla firm z branży samochodowej?

Przede wszystkim jest to produkcja krótkich serii. Nie wytwarzamy części do np. tysiąca pojazdów, jak to jest w przypadku autobusów. Mówimy tutaj o serii kilkudziesięciu lub co najwyżej kilkuset produktów. Są firmy, takie jak np. Lohr czy Compin, które produkują rocznie kilkanaście lub kilkadziesiąt pojazdów szynowych. Bardzo znaczna jest za to liczba remontów leciwych pojazdów, które są w ten sposób rewitalizowane. W przypadku branży pojazdów szynowych niezwykle ważną sprawą jest zastosowanie odpowiednich materiałów i surowców spełniających wysokie wymagania niepalnościowe i wytrzymałościowe charakterystyczne dla tego segmentu.

Astromal ma własny projekt zestawu modernizacyjnego tramwaju 105N.

Jest to projekt, który po raz pierwszy powstał kilkanaście lat temu. Był to okres, w którym potrzeby rynku polskiego były znaczne. Ocenialiśmy je wtedy na około 500 wagonów. Dziś zostało tych pojazdów do remontu trochę powyżej 150 sztuk. Dlaczego tak mało? W tej chwili większość zakładów woli kupić 20-30 letnie pojazdy z Niemiec lub Austrii, w większości wyprodukowane przez Bombardiera. W tych pojazdach przy okazji remontów wprowadzane są nowinki techniczne, takie jak m.in. człon środkowy z niską podłogą. Nasza „stopiątką” lub „osiemsetpiątka” musi „umrzeć”. To jest naturalna kolej rzeczy.

Więcej inormacji w wakacyjnym numerze "Rynku Kolejowego". Zapraszamy do Empików lub prenumeraty. Prenumerując „Rynek Kolejowy” oszczędzasz 15%!

Szczegółowy spis treści numeru wakacyjnego znajduje się tutaj.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Certyfikat IRIS dla Astromal

Warte uwagi

Certyfikat IRIS dla Astromal

Rynek Kolejowy 01 lutego 2012

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Certyfikat IRIS dla Astromal

Warte uwagi

Certyfikat IRIS dla Astromal

Rynek Kolejowy 01 lutego 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5