NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

ASO Mieczkowski kupił dwa zestawy zabytkowych wagonów piętrowych bhp

| Michał Szymajda 12.09.2018 565

ASO Mieczkowski kupił dwa zestawy zabytkowych wagonów piętrowych bhp
Wnętrze wagonu bhpFot. Michał Szymajda
Przewozy Regionalne znalazły nabywcę na dwa piętrowe zestawy wagonów bhp. Kupił je dobrze znany w branży kolejowej przedsiębiorca zajmujący się głównie naprawami, przeglądami i modernizacją taboru kolejowego.
Pomorski oddział Przewozów Regionalnych zdecydował się sprzedać część pojazdów, które znajdują się w zasobach spółki. Wśród nich są piętrowe, czterowagonowe zestawy wagonów bhp, wpisane na listę zabytków. Pierwszy z nich pochodzi z 1973, drugi z 1977 roku.

Dowiedzieliśmy się, że oba zestawy znalazły nabywcę. Ofertę w Polregio złożył Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski. 8 wagonów łącznie kosztowało ponad 464 tys. zł.

– Kupiliśmy obydwa zestawy. Chcemy doprowadzić je do pełnej sprawności, odtworzyć ich oliwkowe malowanie i oryginalny wygląd. Nie liczymy na zyski z ich posiadania, chcieliśmy pokazać, że naszej firmie zależy nie tylko na wysokiej jakości usługach, ale także na historii polskiego kolejnictwa. Chcielibyśmy, by wagony były gotowe za rok. Będziemy dzięki nim pokazywać piękno dawnej kolei, będą więc wykorzystywane do ruchu turystycznego – powiedziała Monika Mieczkowska-Arcabowicz z ASO Mieczkowski. 

Szczęśliwy nabywca dodaje, że piętrowe wagony ciągnąć będzie parowóz Ol49 012, który również kupiła firma, a który obecnie przechodzi naprawę główną kotła w zakładzie Interlok w Pile. Pisaliśmy o nim tutaj. ASO Mieczkowski raczej nie będzie się starać o licencję przewoźnika. Przewozy zabytkowym taborem będą się odbywać z pomocą zewnętrznego partnera.

Pomorski oddział Przewozów Regionalnych sprzedał także autobusy szynowe SA102-002 i 003. Za ponad 160 tysięcy zł kupiła je Fundacja Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska z Jaworzyny Śląskiej. Nie udało się natomiast sprzedać pojazdów SA104 003 i SA101 001. Więcej na temat sprzedaży pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (825)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (825)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5