NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ARP w Przewozach Regionalnych. Jest zgoda pierwszych marszałków

| Rynek Kolejowy/Przewozy Regionalne 17.10.2014 176

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-17 14:58:49 Autor: Sławomir R.
---.dynamic.gprs.plus.pl
Fps Poznań będzie miał roboty do bólu i to bez przetargów...
2014-10-17 15:33:24 Autor: kasa misiu, kasa
---.205.15.48.dsl.dynamic.t-mobile.pl
lobbing w najczystszej postaci

porozumienie podpisali maluczcy (którzy nie mają szans na swoją spółkę) i niezainteresowani - Mazowsze, Śląsk i kujpom, dla których PR to zbędny balast.
Najgorzej mają duże województwa z własnymi spółkami częściowo obsługującymi regiony, bowiem w ich przypadku podpisanie umów wieloletnich z PR (ciekawe też na jakich warunkach) to rozwiązanie niekorzystne, bo zablokuje rozwój podmiotów własnych. Z kolei bez dopływu kapitału z ich strony PRy będą wydmuszką.
chyba powinni tym razem się postawić - ciekawe jednak na ile im będzie wolno politycznie. Przedwyborczy pośpiech nie jest tu przypadkowy, bo potem może już nie być tak łatwo, a za rok to w ogóle może być inna bajka...

Marszałkom należy pogratulować naiwności - w ciągu kadencji po-psl raz ich zrobiono w trąbę usamorządowieniem (doskonale zdają sobie z tego sprawę) i teraz szykuje się powtórka z rozrywki przy odsamorządowieniu przez tę samą formację rządzącą. konsekwencja godna pozazdroszczenia.
Szykuje się spory skok na kasę, a ile instytucji finansowych i ważnych firm doradczych się przy tym wyżywi, to tylko one wiedzą. Bełkot o poprawie jakości przyprawia mnie o mdłości (wyszedł nawet rym), to samo 6-7 lat temu opowiadał Chaberek z Polaczkiem (dla zapominalskich - usamorządowienie wymyślił pkp i pis, przy wtórze wszelkiej maści ekspertów), a potem Grabarczyk z Wachem i profesorem od kwestii dupereli. miał być nowy tabor, oddłużenie i cuda na kiju, a jak się skończyło - wiemy. jak ktoś chce sobie to przypomnieć polecam archiwalne numery rynku kolejowego.
Ciekawe, czy praca domowa z przedmiotu "jak się nie dać zrobić w wałka" została odrobiona?
2014-10-17 15:43:16 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W gruncie rzeczy, chodzi o to, aby tzw. instytucje finansowe zdazyly - przed nieuchronnym bankructwem PR - wyciagnac troche publicznego grosza! Pytanie: czy dokonano oceny efektow "reform" na polskich kolejach? Zapewne wszystko jest w porzadku, skoro osoby odpowiedzialne awansuja na coraz to wyzsze stanowiska? Bycie "psiapsiolka" pani Kopacz nie jest chyba wystarczajacym powodem powolania na urzad ministerialny?!
2014-10-17 15:53:15 Autor: Piotr Figiel
---.77.124.232
Czy może mi ktoś podać źródło w ktorym będzie solidnie wyliczone zadłużenie PRów. Skąd się wzięło i jak się zmieniało na przestrzeni ostatnich lat? Chodzi mi o takie saldo.
2014-10-17 15:58:47 Autor: kasa misiu, kasa
---.205.15.48.dsl.dynamic.t-mobile.pl
ku pamięci kilka haseł:
- jaki fajny był biznes plan spólki pkp pr z 2008r.
- jakie fajne zaplecza taborowe miały niektóre zakłady pr do 2008 r., ciekawe co się dziś z nimi dzieje i ile służy pkp ic?
- jak fajnie rosły dotacje do usług przewozowych po 2008 r. płacone przez samorządy
- jak fantastycznie rozwinęła się spółka pkp ic po przejęciu pociągów międzywojewódzkich i jak fajnie grzebano przy tym przy definicji przewozów regionalnych
- jak fajnie udał się spółce pr zakup taboru z poiś

jest szansa, że będzie jeszcze fajniej, przynajmniej jest o czym pisać, debatować, negocjować, szkoda tylko, że pasażerowie mają inne zdanie na temat tego co jest fajne...
2014-10-17 16:11:58 Autor: kraqus
---.blich.krakow.pl
Kasa misiu, kasa

Akurat jednym z największych udziałowców w PR i na dodatek mającym własną spółkę kolejową jest Wielkopolska. Która notabene niedawno podpisała umowę z PR na 6 lat, wiec...
2014-10-17 16:21:06 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Wydaje się, że Mazowsze i Śląsk chcą równie szybko pozbyć się swoich udziałów, co i swojej części długu. I dobrze! Ta patologiczna sytuacja w końcu musi się skoczyć. I wcale nie chodzi tu o janosikowe vs KM czy ambitne plany taborowe KŚ. Po prostu tak powinno być.

Małe regiony i ich postawa mnie nie dziwi. Woj. opolskie, lubelskie i świętokrzyskie nigdy nie stworzą u siebie swoich własnych spółek, bo i za co i po co...

Dziwi postawa Kujaw? Podobnie jak i brak reakcji Dolnego Śląska, Wielkopolski czy Łodzi. Kluczową kwestią czy właśnie z tych regionów znikną raz na zawsze PRy???
2014-10-17 16:23:42 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jeśli Kujawy, Dolny Śląsk, Łódź i Wielkopolska nie zdecydują się na całkowite unicestwienie u siebie zakładów PR... no to będą nieźle bulić na rzecz mniejszych regionów, wraz z ARP :D.

Czas na męską decyzję!
Przed wyborami :D.
2014-10-17 16:25:22 Autor: kasa misiu, kasa
---.205.15.48.dsl.dynamic.t-mobile.pl
@krakus

Ale Wielkopolska zrobiło to na swoich warunkach (w oparciu o dotychczasowe rozwiązania), no i ma relatywnie dobry zakład z niezłym dyrektorem. poza tym zdaje się, iż przyjęli koncepcję umiarkowanego rozwoju KW, bez przykładu rozwiązań śląskich. Do tego potrzebny jest im kontrakt z PR, aby mieć zabezpieczone linie nieobsługiwane przez KW. To jest dosyć logiczne.
przy tej restrukturyzacji prawdopodobnie zapisy kontraktowe przywiezie w teczce Pan Klepacki i Pan Pasikowski, no i w świetle tego co jest w artykule będzie tam zapis, że trzeba zapewnić stałą pracę przewozową PR i rosnącą dotację.
A zatem pytanie za 100 punktów - dlaczego Wielkopolska nie podpisała dziś porozumienia?
2014-10-17 16:38:14 Autor: xyz123
---.google.com
Pociag regio gdynia chylonia - malbork. Po raz 2 pasazerowie stoja w dzwiach/kabinie maszynisty. Odjazd z gda 16.10. Jedna jednostka i ok 500 pasazerow :) UTK czemu tego nie skontrolujesz? Jeszcze chwila a maszynista nie bedzie mial swobody ruchu.
2014-10-17 17:14:57 Autor: dd
---.158.218.142.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mam nadzieje że skończy się uwalanie sztuczne PR
2014-10-17 17:17:33 Autor: xyz123
---.google.com
3 pasazerow tanczy pijanych w kabinie maszynisty :):):) nawet browarki tam rozpracowuja. te samo regio Gdynia-Malbork. Obsluga uciekla 'sprawdzac bilety'. Maszynista sam. Ehhh taku cyrk tylko w PR Gdynia
2014-10-17 17:28:21 Autor: Piotr Figiel
---.77.124.232
W dyskusji o przyszłości PRów wypadałoby odpowiedzieć na kilka pytań.

www.blekitnachusteczka.blogspot.com
2014-10-17 17:29:54 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Nazywanie czegokolwiek zwiazanego z PKP "cyrkiem" jest niezasluzonym komplementem. Artysci areny wyglupiaja sie swiadomie a nie z uwagi na wrodzony debilizm!
2014-10-17 17:39:30 Autor: Ty2
---.debica.mm.pl
Ble Ble
2014-10-17 17:49:35 Autor: olotor
---.cdma.centertel.pl
Póki co, marszałkowie "większych" województw nie wyrażają partyjnego zapału do proponowanych zmian, ponieważ bliższa własna koszula ciału. Dotychczasowe możliwości zatrudniania nowych urzędników wyczerpały się. "Własne wagoniki" dają możliwość nowego zaciągu dla przyjaciół, rodzin itp., a tym samym zwiększenia tak cennego poparcia (nie mówiąc o chlebku z masełkiem). "Wagoniki" powiozą regionalnych prezesików, kierowniczków, kadrowych i co tam jeszcze da się wydumać i wsadzić na grzbiet pasażera.
2014-10-17 21:56:07 Autor: tomaszz
---.174.78.58
WSZYSTKO CO WAZNE DZIEJE SIE W POLSCE !

Spolka Przewozy Regionalne jest wazniejsza z punktu widzenia przecietnego Kowalskiego niz taki np LOT w ktorego tez wpompowano setki milionow.

Uzdrowienie PR-ow w polaczeniu z komplementarna wizja uzupelniania sie obu spolek PKP IC i Przewozy Regionalne musi dac impuls do powrotu pasazerow na kolej.
Jeden bilet, wymiana taboru w PR-ach ( dalismy zarobic Wlochom - to teraz dajmy i zarobic fabrykom zlokalizowanym w Polsce - 2,7 mld zl na tabor z polskich fabryk !!! - dla PR-ow !!! )
Te 2,7 mld zwroci sie jak mrugniecie okiem z podatkow,zakupow pracownikow...

Jestem za stymulowaniem gospodarki. Zwlaszcza jak sie ma jeszcze takie mozliwosci.

Jedno potezne kolo zamachowe to wydatki MON-u.
Drugie kolo zamachowe to nasz eksport.
Trzecie kolo zamachowe to popyt wewnetrzny.
Czwarte kolo zamachowe to inwestycje infrastrukturalne a takze widze tu miejsce na program taborowy dla PR-ow.

Wspolny mianownik dla powyzszego - promowanie
polskich podmiotow gospodarczych i zapewnienie
fabrykom zlecen na trzy zmiany.

Czy wiecie ze amerykanski Lincoln electric europe majac naszego Bestera z Bielawy zatrudnia w Polsce ponad 420 osob to jego najwiekszy zaklad na tym kontynecie.
Jest jeszcze Badek produkujacy migomaty i kilka zakladow produkujacych osprzet .
A jakim sprzetem spawalniczym posluguja sie nasze firmy produkujace tabor ??

Nasz kraj moze dac prace kazdemu obywatelowi.


2014-10-17 21:57:50 Autor: fak
---.158.221.23
Skoro się nie zgadzają podzielic dług ,dać im ich część i niech się martwią,długi trzeba spłacać i zakładanie własnych spółek od tego nie zwalnia.
2014-10-17 22:35:50 Autor: Kinga
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O czym ten artykuł? Wszyscy sie wypowiadają o podpisaniu jakiegoś dokumentu, którego treści nikt nie zna. Dziwie sie ze RK nie uzyskał treści tego dokumentu. Dotyczy to naszych pieniędzy wiec informacja jest publiczna. Powinnismy go poznać. Co bedzie dalej trudno powiedzieć. Na obecna chwilę żadno z województw poza Mazowszem nie w stanie zorganizować przewozów bez udziału PR w takim zakresie jakie są na obecną chwilę. Najbliżej jest osiągnięcia tego woj. Zachodniopomorskie. Jednak brakuje mu własnego zaplecza. Musi bazować na PR. Kolejnym woj. jest pomorskie, które może zorganizować przewozy w oparciu o SKM. Woj wielkopolskie rozkłada to w czasie i stopniowo przejmują te przewozy KW. Dolnośląskie stosuje podobna taktykę. Łódzkie jest tez na dobrej drodze ale ma na swoim terenie Idzikowice, które bez PR padną. Lubuskie pewnie bedzie dążyło do współpracy z zachodniopomorskim. Kujawsko-pomorskie to hybryda - trochę PR i Arrivy a budżet moze wytrzyma to na taka skale moze jeszcze z dwa lata a potem busy, busy i jeszcze raz busy. Podkarpackie ma duże ambicje ale przy takich przewozach i małej ilości taboru jakim dysponuje prędzej czy pózniej ograniczy obsługę transportem kolejowym. O podlaskim nie ma co mowić bo kolei tam jest skazana na stopniowa zagładę. Podobnie bedzie w warminskomazurskim gdzie województwo dysponuje kilkunastoma własnymi pojazdami a strategia jego jest podyskutuj: rosną koszty spada liczba pociągów. Woj śląskie ma największy potencjał i w krótkim czasie dobije do KM jak poprawia sie parametry techńiczne linii kolejowych. To jest warunek konieczny. No i małopolska ma rowniez duży potencjał no i sporo kasy zainwestowała w tabor. Jest na dobrej drodze. Ale potrwa to co namniej 10 lat. Opolskie w ostatnim czasie wyhamowały i bedzie skazane na PR. Tak samo lubelskie. No i na tym skończę ten wątek. Teraz MIR postawi swoje dodatkowe warunki. Moim zdaniem bedzie ultimatum: albo podpiszecie porozumienie i będziecie mieli możliwość pozyskania kasy z POiŚ na tabor albo pokażemy wam gest Kozakiewicza.
2014-10-17 23:15:09 Autor: Hihi
---.play-internet.pl
Haha. ARP zarządza Cegielskim. Cegielski prawdopodobnie umiera. Poworzenia PRy! Będziemy płakać nad waszym grobem.
2014-10-17 23:56:42 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No tak jest jeszcze Kraków i te Koleje Małopolskie oraz SKA a'la S i U-Bahn...:D.
2014-10-18 03:40:08 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
@Kinga

"Woj wielkopolskie rozkłada to w czasie i stopniowo przejmują te przewozy KW. Dolnośląskie stosuje podobna taktykę."

JEST ODWROTNIE!

Koleje Dolnośląskie powstały kilka lat wcześniej niż KW.
2014-10-18 08:06:38 Autor: fr
---.158.221.23
Upadłość PR pociągnie za sobą olbrzymie konsekwencje, szczególnie dla PLK .PLK aby nie upaść będzie podnosić ceny dostępu,to skolei odbije się na kolejnych kolejkach i wtedy marszałkowie otworzą oczy.Tylko to już będzie po wyborach, powiedzą to nie my ,to poprzednicy spaprali sprawę. Prawda jest też taka że oszukano marszałków i nie dotrzymano słowa,zostawiając sprawę nierozwiązaną.
2014-10-18 13:10:51 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do fr
PLK nie moze juz sobie dowolnie podnosić stawki dostępu bo UTK nie zatwierdzi takich stawek.
Do ja,
Pomimo, iż KW powstały trochę pózniej to Wielkopolska z większych rozmachem dokonuje zakupów taboru i teraz dolnośląskie moze ich tylko gonić.
2014-10-18 18:06:35 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kinga13

PLK poniekąd może sobie podnosić stawki dostępu.
Byle odpowiednio się dostosować do przepisów.
w szczególności gdyby nagle znikło bardzo dużo pociągów to stawki za pozostałe prawie automatycznie wzrosną (bo podzielą sumę kosztów przez mniejszą ilośc pociągów - w przybliżeniu mówiąc) UTK to zatwierdzi, bo dokładnie takie (katastrofalnie błędne) są zasady ustalania stawek.
2014-10-18 22:56:54 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Kflik zgłosiłeś już do NIK że PR poszkodowane przez złe usamorządowienie ? :-)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5