Agencja Rozwoju Przemysłu zaprosiła wszystkie zainteresowane podmioty do pisemnego zgłaszania zamiaru podjęcia negocjacji w sprawie nabycia 141 tys. 106 sztuk udziałów w spółce H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
Wartość nominalna każdego udziałi to 500 zł. Są one własnością Agencji Rozwoju Przemysłu i stanowią 100 proc. kapitału zakładowego H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.
"Niniejsze ogłoszenie kierowane jest do Inwestorów, z których każdy zgłosi zamiar nabycia wszystkich oferowanych udziałów w spółce H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Cena nabycia pakietu oferowanych udziałów wyniesie nie mniej niż 50.000 EUR lub równowartość tej kwoty w złotych" - czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym przez ARP w prasie.
Zgłoszenia można składać do dnia 30 listopada.
Jednocześnie ARP zastrzegła sobie prawo do wyboru jednego lub kilku inwestorów, z którymi podejmie negocjacje w sprawie zbycia pakietu udziałów, odstąpienia od negocjacji lub od zawarcia umowy sprzedaży bez podania przyczyny, przedłużenia terminu do składania odpowiedzi na zaproszenie, zmiany procedury.
Niedawno FPS podpisał umowę z PKP Intercity na dostawę 25 nowych wagonów pasażerskich. Wartość kontraktu to ponad 175 mln zł. Firma wiąże spore nadzieje z kolejnymi przetargami rozpisywanymi przez przewoźnika. Prezes FPS Sławomir Raniszewski zapowiada modernizację tramwaju Puma, realizację nowych projektów wagonowych (wagony restauracyjne), a w dalszej perspektywie czasowej - produkcję ezetów i lokomotyw.
Jakiś czas temu Jarosław Pawluk, właściciel Grupy Track Tec nie wykluczył, że weźmie udział w procesie prywatyzacji poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych. - Przyglądamy się kilku firmom kolejowym – ujawnił „Pulsowi Biznesu” Jarosław Pawluk. Na razie nie chce ujawnić nazw firm, którym się przygląda, ale – jak podaje dziennik – w grę wchodzą m.in. firmy z Rumunii. Pojawiły się także nieoficjalne informacje, że prywatyzacją FPS będzie zainteresowany także podmiot chiński.
2012-11-08 10:37:40 Autor: Stoczniowiec /były/
---.abaks.pl
Kolejny przykład niszczenia Polski. Komu przeszkadza, że FPS Polska? Kto na tym zarobi, że tak forsuje wyprzedaż obcym? tak zniszczono polski przemysł samochodowy, stoczniowy, elektroniczny i wiele innych.
2012-11-08 11:04:29 Autor: P3P C4rgo
---.ip.netia.com.pl
08/11/2012 10:37 Autor: Stoczniowiec /były/ - ---.abaks.pl
Nie pracowałeś w FPS to nie wiesz co tam się wyrabia. Co z tego, że Polska skoro ostatni prezesi FPS pociągnęli tą spółkę Cegielskiego na dno?
Trzeba było kilka lat temu korzystać jak Solaris, Newag i Stadler chcieli kupić FPS. Teraz to sobie ARP może.
2012-11-08 11:10:57 Autor: Czomo
---.opera-mini.net
Czomo Kiedy pracowalem w FPSie chec na kupno miala Pesa, potem jak wyzej kolega napisal. Tylko ze kazda firma widzac FPS z przestarzalym parkiem maszynowym, zaniedbanymi i wyeksploatowanymi do granic mozliwosci halami woli wyhamowac bo dolozy kase na generalna modernizacje zakladu i budynkow ktore pamietaja jeszcze lata 20tee ubieglego wieku. Tam potrzeba generalnej modernizacji obiektow a to kosztuje.
2012-11-08 11:14:52 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
A kto kupi ten złom?
2012-11-08 11:47:42 Autor: milosnik kolei
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a kto jest min gospodarki w Polsce od 6-lat bo zapomniałem
2012-11-08 12:23:41 Autor: T
---.internettv.atman.pl
Jak na \"zniszczony przemysł samochodowy\" to całkiem sporo aut się u nas robi...
Co do \"wyprzedaży obcym\" - a czy ktoś zabrania \"swoim\" złożyć ofert w przetargu?
2012-11-08 13:08:20 Autor: milosnik kolei
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ t
piszesz tak jak mówią nauczyciele \'trzeba było się uczyc \' (oczywiscie man na myli nauczycieli którzy skonczyli wieką szkołe zazwyczaj zaocznie w latach 80)
2012-11-08 13:30:40 Autor: mały króliczek
---.opera-mini.net
@g pewnie Siemens pod Railjeta do Griffina.To są tereny Piastów. Siemens produkuje dla Piastów Polskich.
2012-11-08 17:17:44 Autor: MIS
---.xdsl.centertel.pl
zyz
2012-11-08 17:21:32 Autor: ICC
---.xdsl.centertel.pl
Zakupem FPS powinien zainteresować się PKP INTERCITY, myślę że taka firma posiadając własny podmiot świadczący usługi w zakresie utrzymania swoich wagonów wyszła by na tym dobrze. PKP cargo idzie w tym kierunku i sami już naprawiają wagony towarowe oraz robią rewizje elektrowozów.
2012-11-08 19:34:08 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do pendolino są jakies dotacje na zakup, tu też panstwo powinno wesprzec kasą no i oczywiscie współpraca z pkp IC chyba że IC bedzie kupowac i remontowac wagony zagranica a u nas niech bezrobocie rośnie
2012-11-09 20:10:44 Autor: m.kobryński
---.adsl.inetia.pl
08/11/2012 11:47 Autor: milosnik kolei - ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a kto jest min gospodarki w Polsce od 6-lat bo zapomniałem
Waldemar Pawlak, ale tylko na papierku - obija się i nie robi nic. Faktycznie ministrem gospodarki w Polsce jest minister skarbu państwa Mikołaj Budzanowski.
2012-11-15 14:55:20 Autor: WBT
---.internetdsl.tpnet.pl
słowak kupi wyssie do końca ludziom troche da zarobić żeby spokojnie siedzieli a potem sprzeda. Komu? znajdzie się ktoś
2012-11-16 22:44:25 Autor: D.P.
---.internetdsl.tpnet.pl
FPS miał szansę - naprawę wagonów dla IC. Na ostatniej konferencji IC w Krynicy Zdroju opinia o poziomie napraw była druzgocąca.
2012-11-28 12:47:07 Autor: A co takiego tam na tej konferencji powiedziano na temat FPS?
---.xdsl.centertel.pl
A co takiego powiedzieli na tej konferencji o FPS?