NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ARP kupuje EKK Wagon! Planuje rozwój i inwestycje

| Jakub Madrjas 14.09.2021 5,8k

ARP kupuje EKK Wagon! Planuje rozwój i inwestycje
Fot. Google maps
ARP kupuje EKK Wagon! Planuje rozwój i inwestycje
ARP kupuje EKK Wagon! Planuje rozwój i inwestycje
ARP kupuje EKK Wagon! Planuje rozwój i inwestycje
Kaliski Sąd wybrał ofertę Agencji Rozwoju Przemysłu na zakup znajdującego się w upadłości producenta wagonów towarowych EKK Wagon. Planowany jest rozwój produkcji i inwestycje warte setki milionów złotych.
Sąd Rejonowy w Kaliszu wybrał ofertę spółki Polski Tabor Szynowy z Grupy ARP na zakup będącego w upadłości przedsiębiorstwa EKK Wagon z Ostrowa Wielkopolskiego. Postanowienie musi się jeszcze uprawomocnić, ale ARP ma już zaplanowane znaczne inwestycje. Do transakcji może dojść najwcześniej w listopadzie.

Duży zakład produkcyjny z wieloletnimi problemami

Przedsiębiorstwo EKK Wagon z Ostrowa Wielkopolskiego zatrudniało w przeszłości kilka tysięcy osób. Od wielu lat targane jest jednak problemami - pomimo których nadal produkuje nowe wagony. Obecnie zatrudnia 368 osób. Posiada też drugi zakład w Kaliszu.

Formuła przetargu dopuszczała licytację w przypadku przynajmniej dwóch ofert spełniających wymogi formalne, ale tylko oferta Polskiego Taboru Szynowego spełniała wymogi. Koszt zakupu od syndyka zorganizowanej części przedsiębiorstwa to prawie 37 mln zł - bez uwzględnienia niezbędnych nakładów inwestycyjnych oraz kapitału obrotowego.

ARP planuje znaczne inwestycje i rozwój


Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" Radosław Pacewicz, pełnomocnik zarządu ds. Sektora Kolejowego w Agencji Rozwoju Przemysłu i jednocześnie prezes spółki Polski Tabor Szynowy, zapotrzebowanie EKK Wagon na kapitał to poziom setek milionów złotych w perspektywie kilku lat. - Planujemy rozwój organiczny zakładu – zapowiada. Początkowo zatrudnienie ma wzrosnąć do 500 osób, a docelowo, przy pełnym wykorzystaniu potencjału Ostrowa oraz drugiego zakładu w Kaliszu - nawet do 1500 osób .

- Natomiast zanim zaczniemy się zbliżać do takiego poziomu przed nami lata zmian i osiągania ambitnych celów postawionych w biznesplanie. Równolegle do zwiększenia skali zatrudnienia by przedsiębiorstwo było bardziej efektywne powinna postępować automatyzacja procesów produkcyjnych. Konieczne będą ogromne nakłady, które szczegółowo zostaną zaplanowane po przejęciu majątku - informuje Pacewicz.

- Jeżeli popatrzymy jak mocno Agencja Rozwoju Przemysłu jest obecna na rynku kolejowym, to naturalnym było wejście w obszar taboru towarowego. Z drugiej strony mamy będące w upadłości przedsiębiorstwo z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim, które kiedyś zatrudniało kilka tysięcy osób, posiadające dokumentację do budowy kilkunastu typów różnych wagonów towarowych, którą stosunkowo niskimi nakładami można dostosować do najnowszych TSI. Co więcej, zakład mimo problemów dalej produkuje nowe wagony, co pokazuje tylko jak bardzo brakuje podaży nowych wagonów towarowych na rynku. Równocześnie przez ponad rok czasu przygotowywaliśmy się do tej transakcji i mamy świadomość ogromu wyzwań które są przed nami - opisuje prezes PTS. Agencja Rozwoju Przemysłu liczy na synergie z posiadaną już spółką FPS Cegielski produkującą tabor pasażerski.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5