NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Armenia: Nowe ezety z Transmaszholding

| Przemysław Farsewicz 26.07.2021 2k

Armenia: Nowe ezety z Transmaszholding
fot. TMH
Armenia: Nowe ezety z Transmaszholding
Armenia: Nowe ezety z Transmaszholding
Rosyjskie Transmaszholding uroczyście przekazał Kolejom Południowokaukaskim (SCR), operującym na sieci kolejowej Armenii, dwa dwuczłonowe składy elektryczne DC EP2D. Ormianie zapowiadają kolejne zakupy.
Umowa na dostawę pociągów została podpisana w marcu br. Tabor wyprodukowano w Demichowskich Zakładach Budowy Maszyn DMZ (DMZ; należy do holdingu Transmaszholding). EP2D dla Armenii są dwuczłonowe. Jak czytamy w komunikacie, DMZ jest jedynym rosyjskim producentem krótkich pociągów elektrycznych.

Na najważniejszej trasie


W uroczystym przekazaniu pociągów – 22 lipca – wzięli udział dyrektor generalny Kolei Południowokaukaskie (należących do Kolei Rosyjskich RŻD) Aleksiej Mielnikow i dyrektor generalny DMZ, Andriej Stiepnow. Nowy tabor ma operować na najbardziej ruchliwej trasie z Erywania do Giumri, drugiego pod względem wielkości miasta w kraju. Oba miasta dzieli dystans 154 km.

Pociągi elektryczne EP2D są już obecne w Armenii od 2018 roku, kiedy to Kolejom Południowokaukaskim dostarczono dwa dwuczłonowe pociągi tego modelu. Jak zauważył Aleksiej Mielnikow, dyrektor generalny SCR, od tego czasu pojazdy dobrze się sprawdzają. – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Transmaszholding i jego przedsiębiorstwami zarówno na etapie budowy taboru, jak i w procesie eksploatacji oraz serwisu gwarancyjnego. Liczymy na dalszą korzystną współpracę – podkreślił. Jednocześnie dodał, że będą kontynuowane działania mające na celu usprawnienie pracy Kolei Południowokaukaskiej. – W przyszłym roku planowany jest zakup jeszcze jednego pociągu elektrycznego – zapowiedział.

Jak chwali się producent, elektryczny zespół trakcyjny EP2D spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące bezpieczeństwa przewozów pasażerskich. Jednostki wyposażone są w system bezpieczeństwa pasywnego, który chroni pasażerów i załogę lokomotywy przed obrażeniami w przypadku zderzenia z przeszkodą. Nowoczesny system klimatyzacji utrzymuje komfortową temperaturę powietrza w kabinie, co jest szczególnie ważne w krajach o klimacie kontynentalnym i gorącym lecie. Dodatkowo powietrze w pojeździe jest oczyszczane z patogenów poprzez ekspozycję na promieniowanie ultrafioletowe. Pociąg posiada wygodne kanapy dla pasażerów, a także warunki do przejazdu osób niepełnosprawnych.

Tabor spełnia również wszystkie wymagania dotyczące komfortu i bezpieczeństwa ruchu pasażerskiego określone w Regulaminie Technicznym Unii Celnej, dzięki czemu może być eksploatowany na terenie Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Kirgistanu i Armenii.

W kontrakcie również wagony sypialne


Kontrakt przewidywał także dostarczenie 21 wagonów sypialnych typu 61-4517 (z przedziałami 2-osobowymi i 4-osobowymi) oraz 6 typu 61-4516, tzw. platskartny czyli wagony bezprzedziałowe. Będą one wykorzystywane na nocnych połączeniach międzynarodowych między Armenią a Batumi w Gruzji. Wagony dotarły do Armenii w czerwcu. Produkcją zajmowała się firma Twerskie Zakłady Budowy Wagonów TWZ (również należy do Transmaszholding).

Na zakup taboru pozyskano kredyt od Eurazjatyckiego Banku Rozwoju (EDB). Bank zapewnił środki w rosyjskich rublach w wysokości ok. 1,2 mld (ok. 63 mln zł) na okres ośmiu lat. Koleje Południowokaukaskie od 2008 roku działają na rzecz kolei ormiańskich w ramach udzielonej koncesji. Od tego czasu zainwestowano w infrastrukturę kolejową w kraju oraz tabor ponad 300 milionów dolarów. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Armenia (2)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Armenia (2)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5