Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba oraz senator Władysław Ortyl wystosowali protest przeciwko likwidacji linii nr 25. Złożyli także wniosek, aby projekt modernizacji „kolei mieleckiej” nie został uwzględniony w strategii rozwoju Województwa Podkarpackiego.
Parlamentarzyści wystąpili przeciwko umieszczeniu linii Łódź Kaliska – Dębica na liście tras przeznaczonych do likwidacji. Wskazują, że zamknięcie tej trasy negatywnie wpłynie na rozwój gospodarczy oraz na standard życia mieszkańców obszarów położonych w pobliżu tego ciągu komunikacyjnego. „Likwidacja linii kolejowej L-25 będzie działaniem rodzącym skutki w praktyce nieodwracalne. Jak wskazują liczne przykłady, zbyt pochopnie powzięte decyzje o likwidacji linii kolejowych mogą mieć wyjątkowo negatywne skutki dla zrównoważonego rozwoju transportu w regionie, dla społeczności lokalnych oraz przedsiębiorców wykorzystujących lub mogących potencjalnie wykorzystywać transport kolejowy” - podkreślili europoseł i senator PiS. Żądają, aby podjąć dalsze działania na rzecz rewitalizacji odcinka Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Ocice), wskazując przy tym na już poniesione koszty dla pozyskania studium wykonalności rewitalizacji tej trasy.
Więcej
Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba oraz senator Władysław Ortyl nie zgadzają się także z brakiem uwzględnienia przez właściwe instytucje na liście kluczowych zadań w ramach strategii rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wskazują przy tym na strategiczne znaczenie dla gospodarki regionu odcinka Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Ocice) z uwagi na obszar jej oddziaływania, obejmujący dwie specjalne strefy ekonomiczne oraz trzy obszary będące podstrefami. Postulują również podjęcie działań na rzecz rewitalizacji tej trasy poprzez umieszczenie takiego projektu na liście zadań kluczowych z zagwarantowanym dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Podkreślają także, że działania na rzecz rewitalizacji tej trasy już włączyły się zainteresowane samorządy, uczestnicząc w pozyskaniu dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji odcinka linii nr 25.
Więcej