Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Apel w sprawie linii kolejowej nr 25

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Apel w sprawie linii kolejowej nr 25
Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba oraz senator Władysław Ortyl wystosowali protest przeciwko likwidacji linii nr 25. Złożyli także wniosek, aby projekt modernizacji „kolei mieleckiej” nie został uwzględniony w strategii rozwoju Województwa Podkarpackiego.

Parlamentarzyści wystąpili przeciwko umieszczeniu linii Łódź Kaliska – Dębica na liście tras przeznaczonych do likwidacji. Wskazują, że zamknięcie tej trasy negatywnie wpłynie na rozwój gospodarczy oraz na standard życia mieszkańców obszarów położonych w pobliżu tego ciągu komunikacyjnego. „Likwidacja linii kolejowej L-25 będzie działaniem rodzącym skutki w praktyce nieodwracalne. Jak wskazują liczne przykłady, zbyt pochopnie powzięte decyzje o likwidacji linii kolejowych mogą mieć wyjątkowo negatywne skutki dla zrównoważonego rozwoju transportu w regionie, dla społeczności lokalnych oraz przedsiębiorców wykorzystujących lub mogących potencjalnie wykorzystywać transport kolejowy” - podkreślili europoseł i senator PiS. Żądają, aby podjąć dalsze działania na rzecz rewitalizacji odcinka Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Ocice), wskazując przy tym na już poniesione koszty dla pozyskania studium wykonalności rewitalizacji tej trasy.

Więcej

Poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba oraz senator Władysław Ortyl nie zgadzają się także z brakiem uwzględnienia przez właściwe instytucje na liście kluczowych zadań w ramach strategii rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wskazują przy tym na strategiczne znaczenie dla gospodarki regionu odcinka Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Ocice) z uwagi na obszar jej oddziaływania, obejmujący dwie specjalne strefy ekonomiczne oraz trzy obszary będące podstrefami. Postulują również podjęcie działań na rzecz rewitalizacji tej trasy poprzez umieszczenie takiego projektu na liście zadań kluczowych z zagwarantowanym dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Podkreślają także, że działania na rzecz rewitalizacji tej trasy już włączyły się zainteresowane samorządy, uczestnicząc w pozyskaniu dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji odcinka linii nr 25.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5