Partnerzy serwisu:

Amtrak zapowiada modernizację taboru

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Piotr Kumelowski, 23 marca 2010

Podziel się ze znajomymi:

Amtrak zapowiada modernizację taboru
Po wielu chudych latach amerykański dalekobiezny przewoźnik pasażerski Amtrak pozostający pod federalnym zarządem wreszcie dysponuje niezbędnymi funduszami na rozpoczęcie modernizacji swego taboru.

Najwyższy to czas, gdyż średnia wieku wagonów pasażerskich wynosi 25 lat, a niektóre wagony mają za sobą już 60 wiosen. W latach 2012-26 Amtrak zamierza kupić 780 wagonów klasycznych, 420 piętrowych, 70 lokomotyw elektrycznych, 264 spalinowe oraz 25 składów na swoją najszybszą linię Boston - Nowy Jork - Waszyngton. Na powyższe zakupy przewiduje się sumę 11 mld dolarów, zaś dalsze 12 mld ma być przyznawane dla zakupów w latach 2026-40. Szkoda, że tak długofalowy program przyszedł tak późno: w ciągu ostatniego półwiecza całkowicie poznikali amerykańscy wytwórcy taboru, nawet tak słynni jak Pullman. Nowojorski „New York Times” opublikował 8 marca br. artykuł wyrażający zdziwienie, iż trasa Boston-Nowy Jork-Waszyngton nie jest „tak szybka jak TGV we Francji”. Na to nieco amatorskie podejście zareagowali czytelnicy, których wybrane listy ukazały się na łamach gazety tydzień później. TGV było projektem powstającym w szczerym polu, z bezwarunkowym poparciem francuskiego rządu, amerykański zaś Amtrak był zawsze ubogim waszyngtońskim krewnym, poruszającym się po nowoczesnej (ale 100 lat temu) infrastrukturze, jeżdżąc starym, odziedziczonym po prywatnych kolejach taborem oraz dzieląc się torami z bardzo tam gęstym ruchem podmiejskim jak i towarowym.

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Łukasz Malinowski 18 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5