NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom zaprezentował autonomiczną lokomotywę manewrową [film]

| inf. pras 02.12.2022 2,3k

Alstom zaprezentował autonomiczną lokomotywę manewrową [film]
Alstom zaprezentował autonomiczną lokomotywę manewrową [film]
Alstom zaprezentował najwyższy stopień automatyzacji (GoA4) w lokomotywach manewrowych. Wydarzenie odbyło się w pobliżu miasta Breda w Holandii we współpracy z holenderskim zarządcą infrastruktury ProRail oraz belgijskim przewoźnikiem kolejowym Lineas.
Najwyższy stopień automatyzacji, znany jako GoA4, oznacza w pełni zautomatyzowane uruchamianie, prowadzenie, zatrzymywanie i reagowanie na nieprzewidziane przeszkody lub zdarzeniami bez bezpośredniego udziału personelu pokładowego podczas manewrów. Prezentacja kończy serię testów, które są elementem współpracy między Alstom, ProRail i Lineas. 

Celem prezentacji było pokazanie, jak inteligentny system wykrywania i rozpoznawania przeszkód (ODS) płynnie współpracuje z systemem automatycznej obsługi pociągu (ATO) firmy Alstom, umożliwiając pociągowi autonomiczne reagowanie na przeszkody. Technologia otwiera drogę do szerszego wykorzystania autonomicznej jazdy w operacjach manewrowych w celu zwiększenia przepustowości przewozów towarowych. Jest także przykładem zaawansowanych technologii cyfrowych umożliwiających efektywny kosztowo i zrównoważony transport w obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi towarowe i pasażerskie – podkreśla spółka.

– Włączając zaawansowane wykrywanie przeszkód do naszych systemów jazdy autonomicznej, pokazaliśmy, że można sprawić, by pociągi „widziały” przed sobą i bezpiecznie radziły sobie z niespodziewanymi sytuacjami. Pozytywne wyniki dowodzą, że Alstom dysponuje technologią niezbędną do wspierania operatorów za pomocą technologii jazdy autonomicznej, która poprawi wydajność operacyjną na liniach towarowych. Dzięki cyfryzacji przyspieszymy przejście na bardziej wydajne, płynne i zrównoważone systemy transportowe – deklaruje Stéphane Féray-Beaumont, wiceprezes Alstom ds. innowacji i inteligentnej mobilności cytowany w komunikacie.

Jak się dowiadujemy, na potrzeby prezentacji lokomotywa manewrowa z napędem spalinowym o przekładni hydraulicznej (należąca do firmy Lineas) została wyposażona w technologię Alstom ATO współdziałającą z inteligentnym systemem wykrywania i rozpoznawania przeszkód (ODS) opracowanym przez NIART firmy Elta. Lokomotywa, poruszając się bez udziału maszynisty, napotykała na różne przeszkody – człowieka, samochód, wagon i nieprawidłowo ustawiony rozjazd – i reagowała całkowicie autonomicznie, bez interwencji personelu pokładowego. W warunkach rzeczywistych ODS okazał się skuteczny w odległości do 500 metrów od przeszkód, zapewniając znaczny bufor bezpieczeństwa na stacjach rozrządowych.

ODS firmy NIART jest systemem percepcji opartym na wysokiej rozdzielczości radarze cyfrowym połączonym z wielospektralną elektrooptyką, zasilanym klasycznymi i maszynowymi algorytmami uczenia się w celu wykrywania i klasyfikacji przeszkód na trasie pociągu w każdych warunkach pogody i widoczności. System jest kompletnym, samodzielnym rozwiązaniem pokładowym, które jest w stanie dostarczyć systemowi ATO informacji potrzebnych do podejmowania decyzji dotyczących autonomicznej jazdy.

Alstom podkreśla, że jest liderem w rozwoju systemów autonomicznych (ATO) w sektorze kolejowym. Grupa przeprowadziła udane testy ATO we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Obecne testy GoA4 prowadzone w Holandii mają na celu przygotowanie do szerokiego zakresu zastosowań w eksploatacji komercyjnej na liniach głównych we wszystkich stopniach automatyzacji.

Alstom wykazał zalety ATO w systemach transportu metropolitalnego na całym świecie. Doświadczenie dowodzi, że automatyzacja prowadzi do zwiększenia przepustowości sieci, redukcji kosztów, oszczędności energii i elastyczności działania. Automatyczne pociągi mogą jeździć bliżej siebie, skutecznie zwiększając przepustowość sieci. Pociągi działają również bardziej równomiernie, co prowadzi do efektywniejszego wykorzystania energii. Automatyzacja w kolejnictwie jest dla operatorów sposobem na maksymalne zwiększenie wydajności sieci bez wprowadzania kosztownych zmian w infrastrukturze - podkreśla producent.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (142)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (142)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5