NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Alstom z certyfikatem na fuzję inercyjnych i satelitarnych danych o lokalizacji pociągu

| inf. pras. oprac. jm 29.06.2020 13

Alstom z certyfikatem na fuzję inercyjnych i satelitarnych danych o lokalizacji pociągu
fot. Alstom
Alstom poinformował, że otrzymał pełną certyfikację do najnowszego standardu interoperacyjności dla kolei – ETCS poziomu 3, wydanie 2. Tuż przed wprowadzaniem nowego rozwiązania na szeroką skalę w Norwegii, Alstom został także certyfikowany przez Belgorail w zakresie wdrożenia pierwszych na świecie algorytmów fuzji danych kolejowych, które dzięki wykorzystaniu nawigacji satelitarnej oraz inercyjnych czujników ruchu umożliwiają dokładne określenie lokalizacji i prędkości pociągu.
ETCS to system opracowany z myślą o standaryzacji europejskiego transgranicznego ruchu kolejowego. Umożliwia bezpieczne zwiększenie prędkości, jak również poprawę niezawodności i wydajności operacji. Obejmuje system automatycznej kontroli pociągu oparty na stałej łączności radiowej, który pozwala zoptymalizować jazdę przy wyższych prędkościach oraz zapewnia interoperacyjność sieci, zmniejszając jednocześnie koszty utrzymania dla operatora. Najnowszy standard zapewnia m.in. większą pojemność radiową.

Alstom poinformował, że wprowadza obecnie w Norwegii nowy system odometryczny oparty na fuzji danych, która dzięki łączeniu informacji z wielu źródeł dostarcza dokładniejsze i bardziej wartościowe dane wyjściowe. Po raz pierwszy wykorzystano w nim rozwiązanie hybrydowe – połączenie czujników inercyjnych i satelitarnych, a samo urządzenie jest montowane wewnątrz pociągu. Dzięki temu algorytmy zachowują precyzję w najtrudniejszych warunkach pogodowych i niezależnie od otoczenia – również w tunelach.

Producent podkreśla, że jego rozwiązanie może być wykorzystywane we wszystkich rodzajach pociągów, pozwala też wyeliminować konieczność korzystania z zewnętrznych urządzeń do radiolokacji i pomiaru prędkości. Testy pierwszej lokomotywy wykorzystującej nowy system rozpoczną się jeszcze w czerwcu tego roku. Do 2026 r. obsługę pasażerską w Norwegii rozpocznie 450 pociągów wyposażonych w ten standard.

– Norwegia uczyniła zdecydowany krok w kierunku cyfryzacji kolei, decydując się na wyposażenie całego kraju w najnowszą wersję europejskiego standardu interoperacyjności. Potwierdziła tym samym kluczową rolę realizowania strategii na rzecz ekologicznej przyszłości. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy uczestniczyć w tym projekcie, tym bardziej, że obejmuje on wykorzystanie pierwszej na świecie technologii, dla której właśnie otrzymaliśmy certyfikat – powiedział Rob Whyte, dyrektor zarządzający Alstomu na kraje nordyckie, cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5