NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Alstom z certyfikatem na fuzję inercyjnych i satelitarnych danych o lokalizacji pociągu

| inf. pras. oprac. jm 29.06.2020 13

Alstom z certyfikatem na fuzję inercyjnych i satelitarnych danych o lokalizacji pociągu
fot. Alstom
Alstom poinformował, że otrzymał pełną certyfikację do najnowszego standardu interoperacyjności dla kolei – ETCS poziomu 3, wydanie 2. Tuż przed wprowadzaniem nowego rozwiązania na szeroką skalę w Norwegii, Alstom został także certyfikowany przez Belgorail w zakresie wdrożenia pierwszych na świecie algorytmów fuzji danych kolejowych, które dzięki wykorzystaniu nawigacji satelitarnej oraz inercyjnych czujników ruchu umożliwiają dokładne określenie lokalizacji i prędkości pociągu.
ETCS to system opracowany z myślą o standaryzacji europejskiego transgranicznego ruchu kolejowego. Umożliwia bezpieczne zwiększenie prędkości, jak również poprawę niezawodności i wydajności operacji. Obejmuje system automatycznej kontroli pociągu oparty na stałej łączności radiowej, który pozwala zoptymalizować jazdę przy wyższych prędkościach oraz zapewnia interoperacyjność sieci, zmniejszając jednocześnie koszty utrzymania dla operatora. Najnowszy standard zapewnia m.in. większą pojemność radiową.

Alstom poinformował, że wprowadza obecnie w Norwegii nowy system odometryczny oparty na fuzji danych, która dzięki łączeniu informacji z wielu źródeł dostarcza dokładniejsze i bardziej wartościowe dane wyjściowe. Po raz pierwszy wykorzystano w nim rozwiązanie hybrydowe – połączenie czujników inercyjnych i satelitarnych, a samo urządzenie jest montowane wewnątrz pociągu. Dzięki temu algorytmy zachowują precyzję w najtrudniejszych warunkach pogodowych i niezależnie od otoczenia – również w tunelach.

Producent podkreśla, że jego rozwiązanie może być wykorzystywane we wszystkich rodzajach pociągów, pozwala też wyeliminować konieczność korzystania z zewnętrznych urządzeń do radiolokacji i pomiaru prędkości. Testy pierwszej lokomotywy wykorzystującej nowy system rozpoczną się jeszcze w czerwcu tego roku. Do 2026 r. obsługę pasażerską w Norwegii rozpocznie 450 pociągów wyposażonych w ten standard.

– Norwegia uczyniła zdecydowany krok w kierunku cyfryzacji kolei, decydując się na wyposażenie całego kraju w najnowszą wersję europejskiego standardu interoperacyjności. Potwierdziła tym samym kluczową rolę realizowania strategii na rzecz ekologicznej przyszłości. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy uczestniczyć w tym projekcie, tym bardziej, że obejmuje on wykorzystanie pierwszej na świecie technologii, dla której właśnie otrzymaliśmy certyfikat – powiedział Rob Whyte, dyrektor zarządzający Alstomu na kraje nordyckie, cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5