Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Alstom w Polsce nie współpracował z rosyjskimi firmami

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
22-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, Puls Biznesu, Alstom

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Alstom w Polsce nie współpracował z rosyjskimi firmami
fot. Alstom
Alstom podkreśla, że nie współpracował z żadnym rosyjskim partnerem w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym. To reakcja na artykuł „Pulsu Biznesu”, w którym napisano o współpracy Bombardiera z rosyjską spółką 2Test.

W czwartek (17 marca) ok. godz. 4.00 nad ranem przestały poprawnie działać lokalne centra sterowania (LCS). Szybko okazało się, że awaria objęła 19 lokalizacji i dotknęła ok. 820 km linii kolejowych. Do godziny 18:00 służby techniczne przywróciły funkcjonowanie systemów we wszystkich lokalizacjach. Była to jedna z największych awarii na sieci kolejowej PKP PLK a jej usunięcie zajęło kilkanaście godzin.

Skala awarii oraz jej przełożenie na wielogodzinne opóźnienia pociągów na znacznej części sieci kolejowej wzbudziły podejrzenia o możliwość cyberataku ze strony rosyjskiej. Jednak szybko okazało się, że był to błąd w działaniu urządzeń firmy Alstom – firma poinformowała o błędzie w formatowaniu czasu w systemach sterowania zainstalowanych przez Bombardiera (Alstom przejął Bombardiera i od tego roku zmienił również nazwy podmiotów działających w Polsce).

Puls Biznesu: Zabudowano rosyjskie urządzenia

20 marca w „Pulsie Biznesu” opublikowany został artykuł pt. "Rosyjski cień kolejowej awarii", w którym napisano: „Urządzenia, które uległy awarii, to EBI Lock 950 wyprodukowane przez Bombardiera, który na początku 2022 r. został przejęty przez Alstom. Według naszych nieoficjalnych ustaleń podwykonawcą tego systemu jest rosyjska firma 2Test”. W dalszej części materiału możemy przeczytać, że rosyjski podmiot informuje o tym na swojej stronie internetowej. Znajdują się na niej informacje o współpracy z podmiotem joint-venture Bombardiara i Kolei Rosyjskich.

W tekście „PB” znalazło się także stanowisko PKP PLK, które jednoznacznie stwierdziły, że firmy 2Test nie znają oraz, że „PLK nie posiada wiedzy dotyczącej wszystkich dostawców komponentów dla Alstom ZWUS, który jest integratorem systemu Ebilock 950 i posiada stosowne badania i dopuszczenia systemu do obrotu na terenie Polski oraz UE.

Alstom: Żaden z elementów nie jest rosyjski

Poprosiliśmy producenta o ustosunkowanie się do tych informacji. „Alstom w Polsce nigdy nie współpracował z żadnym rosyjskim partnerem w zakresie systemów sterowania ruchem, a żaden z elementów polskich urządzeń sygnalizacyjnych nie został wyprodukowany przez rosyjskiego dostawcę. Alstom dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą niezawodność usług, jakość i standardy bezpieczeństwa” – czytamy w oświadczeniu firmy. Producent dodaje przy tym, że Alstom w Polsce ani Bombradier Transportation w Polsce nigdy nie współpracowały ani z tą firmą ani z żadnym rosyjskim podwykonawcą, a referencje, która można znaleźć na stronie 2Test nie dotyczą rynku polskiego.

W przesłanym komunikacie Alstom podkreśla także, że w pełni zaangażował się w eliminację błędu z 18 marca w systemach sygnalizacji wyprodukowanych przez Bombardier Transportation. „Problem został w pełni rozwiązany tego samego dnia. Alstom ściśle współpracował z komórką kryzysową infrastruktury kolejowej i operatorów, w skład której weszły m.in. PKP IC, PKP PLK, kierowaną przez Ministerstwo Infrastruktury. Współpracowaliśmy z naszymi Klientami, udzielając im wsparcia” – napisano w oświadczeniu. Ponownie przypomniano również, że była to awaria a nie cyberatak. Alstom zaznaczył także, że nie było żadnego ryzyka w zakresie bezpieczeństwa.

11 marca francuski koncern poinformował o wstrzymaniu wszelkiej aktywności biznesowej w Rosji oraz zawieszeniu projektów na Ukrainie w związku z trwającym konfliktem zbrojnym.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5