Pociągi ATR 220 Swing Pesy dla włoskiego przewoźnika Trenitalia to nie jedyny nowy tabor w Toskanii. Podczas tej samej uroczystości we Florencji Alstom zaprezentował pociągi Jazz dla tego samego regionu.
O prezentacji, która odbyła się 13 lutego we Florencji, informowaliśmy w piątek pod kątem nowego produktu Pesy. Jednak nowe pociągi na stację Firenze Santa Maria Novella dostarczył również Alstom. To składy,, Jazz” dla Toskanii. Ich dostawa jest częścią zamówionych przez Trenitalia w 2012 r. pociągów regionalnych, spośród których 12 będzie przeznaczonych dla tego regionu. Wszystkie pociągi będą dostarczone do końca 2015 r.
Uroczyste przekazanie pociągu do eksploatacji odbyło się w obecności Vincenzo Soprano, prezesa Trenitalia, Enrico Rossi, prezydenta Toskanii oraz Pierre'a-Louisa Bertina, dyrektora zarządzającego Alstom Transport we Włoszech.
,,Jazz” jest najnowszą generacją linii produktowej Coradia Meridian Alstom, zaprojektowanej dla operatorów regionalnych w Europie Północnej, głównie we Włoszech. Jest to elektryczny zespół trakcyjny (EMU), który może jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. System trakcyjny pociągu, z dwoma wózkami silnikowymi, optymalizuje hamowanie pociągu, redukując zużycie energii oraz hamulców. Pociąg zaprojektowano jako przyjazny środowisku, w 95% nadaje się do recyclingu.
Pociągi Coradia Meridian są projektowane i produkowane przez Alstom we Włoszech. Projektowanie, większość produkcji oraz certyfikacja odbywają się w fabryce w Saviliagno.
Zakład produkcyjny w Sesto San Giovanni (Milan) jest odpowiedzialny za projektowanie i produkcję systemów trakcyjnych oraz przełączników systemów pomocniczych. Pokładowe systemy sygnalizacyjne są dostarczane przez fabrykę w Bolonii.

Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji.