NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Alstom rozwija ETCS w Danii

| inf. prasowa 26.09.2016 0

Alstom rozwija ETCS w Danii
Fot. Alstom/TOMA C.Sasso
Alstom oraz Banedanmark (właściciel infrastruktury kolejowej w Danii) przeprowadziły pierwszą udaną próbę zastosowania wersji bazowej 3 systemu ETCS poziom 2. Próby (przeprowadzono na odcinku pomiędzy Roskilde i Gadstrup, w ramach realizowanej przez Alstom modernizacji sieci na wschodzie Danii – poinformował francuski koncern.
W ciągu następnych dziesięciu lat sieć w Danii zostanie w pełni wyposażona w wersję bazową 3 systemu ETCS poziom 2. – najnowszy wzorzec ERTMS. Banedanmerk jest pierwszym zarządcą infrastruktury, który zastosuje tę wersję bazową. Zastosowanie to zostało zatwierdzone przez Europejską Agencję Kolejową (ERA) w lipcu 2016 roku.

– Są to pierwsze udane próby zastosowania wersji bazowej 3. Świadczą one o możliwościach zwiększenia niezawodności i przepustowości duńskiej sieci, zapewnianych przez nowoczesne rozwiązania w zakresie sygnalizacji. Razem ze spółką Banedanmark wykonaliśmy wielki krok naprzód. Czynimy duże postępy w zakresie prac nad ukończeniem pierwszej linii z nowym wyposażeniem – powiedział Pascal Cléré, wiceprezes Alstom ds. cyfrowej mobilności.

Jak donosi Alstom, próby przeprowadzono na linii przeznaczonej do wczesnego wdrożenia systemu i nadzorowano je z centrum sterowania ruchem w Kopenhadze, które jest wyposażone w wykonany przez tą firmę system zarządzania ruchem. Dostarczony przez Alstom na potrzeby prób eksploatacyjnych pociąg był wyposażony w system ETCS poziom 2, STM (standardowy moduł transmisji) oraz system starszej generacji. Tory były wyposażone w system uzależnień (interlocking system) oraz radiowe centrum sterowania produkcji Alstom.

W 2012 roku spółka Banedamark udzieliła Alstom zamówienia na wymianę dotychczasowego systemu sygnalizacyjnego na wschodzie Danii na system Atlas – oferowane przez Alstom rozwiązanie w zakresie sygnalizacji oparte na systemie ERTMS. Rozwiązanie to zostanie wdrożone na 12 liniach regionalnych i międzymiastowych w regionach Zelandii i Fionii, które stanowią połowę kraju. Ta sieć kolejowa składa się z linii dwutorowej o długości ponad 734 km oraz z 90 stacji. Zamówienie obejmuje również 25 lat utrzymania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Alstom (411)
ETCS (64)

Więcej z regionu:

Dania (31)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

Alstom (411)
ETCS (64)

Wiecej z regionu:

Dania (31)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5