NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom rozwija ETCS w Danii

| inf. prasowa 26.09.2016 162

Alstom rozwija ETCS w Danii
Fot. Alstom/TOMA C.Sasso
Alstom oraz Banedanmark (właściciel infrastruktury kolejowej w Danii) przeprowadziły pierwszą udaną próbę zastosowania wersji bazowej 3 systemu ETCS poziom 2. Próby (przeprowadzono na odcinku pomiędzy Roskilde i Gadstrup, w ramach realizowanej przez Alstom modernizacji sieci na wschodzie Danii – poinformował francuski koncern.
W ciągu następnych dziesięciu lat sieć w Danii zostanie w pełni wyposażona w wersję bazową 3 systemu ETCS poziom 2. – najnowszy wzorzec ERTMS. Banedanmerk jest pierwszym zarządcą infrastruktury, który zastosuje tę wersję bazową. Zastosowanie to zostało zatwierdzone przez Europejską Agencję Kolejową (ERA) w lipcu 2016 roku.

– Są to pierwsze udane próby zastosowania wersji bazowej 3. Świadczą one o możliwościach zwiększenia niezawodności i przepustowości duńskiej sieci, zapewnianych przez nowoczesne rozwiązania w zakresie sygnalizacji. Razem ze spółką Banedanmark wykonaliśmy wielki krok naprzód. Czynimy duże postępy w zakresie prac nad ukończeniem pierwszej linii z nowym wyposażeniem – powiedział Pascal Cléré, wiceprezes Alstom ds. cyfrowej mobilności.

Jak donosi Alstom, próby przeprowadzono na linii przeznaczonej do wczesnego wdrożenia systemu i nadzorowano je z centrum sterowania ruchem w Kopenhadze, które jest wyposażone w wykonany przez tą firmę system zarządzania ruchem. Dostarczony przez Alstom na potrzeby prób eksploatacyjnych pociąg był wyposażony w system ETCS poziom 2, STM (standardowy moduł transmisji) oraz system starszej generacji. Tory były wyposażone w system uzależnień (interlocking system) oraz radiowe centrum sterowania produkcji Alstom.

W 2012 roku spółka Banedamark udzieliła Alstom zamówienia na wymianę dotychczasowego systemu sygnalizacyjnego na wschodzie Danii na system Atlas – oferowane przez Alstom rozwiązanie w zakresie sygnalizacji oparte na systemie ERTMS. Rozwiązanie to zostanie wdrożone na 12 liniach regionalnych i międzymiastowych w regionach Zelandii i Fionii, które stanowią połowę kraju. Ta sieć kolejowa składa się z linii dwutorowej o długości ponad 734 km oraz z 90 stacji. Zamówienie obejmuje również 25 lat utrzymania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Alstom (600)
ETCS (116)

Więcej z regionu:

Dania (48)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

Alstom (600)
ETCS (116)

Wiecej z regionu:

Dania (48)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5