Alstom, podczas ceremonii w niemieckich zakładach produkcyjnych w Stendal, przekazał Volkswagen (VW) lokomotywę hybrydową H3. Nowa generacja manewrowych lokomotyw hybrydowych zostanie wykorzystana w fabryce Volkswagen w Wolfsburgu do bez emisyjnego transportu towarów, przyczyniając się do trwałego zmniejszenia emisji CO2. Alstom jest odpowiedzialny za utrzymanie lokomotyw przez 10 lat.
Jak informuje producent, w porównaniu z konwencjonalnymi lokomotywami manewrowymi, nowa H3 z napędem hybrydowym wytwarza o 50% mniej CO2, podczas gdy ogólna emisja zanieczyszczeń jest ograniczona nawet o 70%. Emisja hałasu również została znacząco zredukowana. Generator diesla 350 kW spełnia wymagania normy spalin poziomu IIIB i został zaprojektowany z myślą o przyszłych standardach norm spalin. W zależności od eksploatacji lokomotywa manewrowa spędzi od 50% do 75% swojego czasu w trybie wykorzystującym akumulatory. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie transportu kolejowego o zerowej emisji na obszarach miejskich lub w halach produkcyjnych. Lokomotywa osiąga maksymalną prędkość 100 km/h, może więc być płynnie włączona do regularnego ruchu kolejowego.
– Dzięki przyjaznej środowisku, hybrydowej koncepcji, zakład Alstom w Stendal po raz kolejny udowodnił swoją innowacyjność. Transport towarów o zerowej emisji będzie odgrywać coraz większą rolę w świecie zrównoważonego transportu i redukcji CO2. Gratuluję tego unikalnego i solidnego pojazdu i życzę Alstom wielu udanych projektów na rynku niemieckim i międzynarodowym – powiedział Klaus Schmotz, burmistrz miasta Stendal.
Wprowadzenie nowej generacji pojazdów trakcyjnych zastępuje kosztowne utrzymanie i naprawę istniejącej floty lokomotyw. – Volkswagen redukuje poziom emisji CO2 na drogach, a dzięki nowej lokomotywie hybrydowej będzie to możliwe również na kolei. Przewidujemy oszczędności na poziomie 44% paliwa i 25 ton emisji CO2. Nowa hybrydowa lokomotywa przyczynia się do celu Volkswagen, jakim jest zrównoważony rozwój i osiągniecie 25% redukcji oddziaływania na środowisko w obszarze produkcji do roku 2018. Dzięki możliwości częstej pracy w trybie baterii poziom hałasu jest znacznie zmniejszony – skomentowała Kristina Mennecke, szefowa kolei przemysłowych Volkswagen AG po odbiorze nowej hybrydowej lokomotywy w Stendal.
Volkswagen i Alstom są od dawna partnerami technologicznym w obszarze hybrydowych lokomotyw manewrowych. W ramach projektu pilotażowego Volkswagen wykorzystał zmodernizowane lokomotywy manewrowe z napędem hybrydowym od Alstom. Doświadczenia z eksploatacji utorowały drogę do rozwoju nowej platformy H3.
– Alstom ma przyjemność przekazać trzecią, nową lokomotywę manewrową H3 dla Volkswagena, po otrzymaniu zlecenia na kolejne osiem od Audi, DB Regio Franken Eisenbahn Gesellschaft i Mitteldeutsche. Alstom jest gotowy do produkcji seryjnej celem zaspokojenia potrzeb firm, które chcą zdecydować się na transport towarów przy zerowej emisji - powiedział Ralf Materzok, dyrektor Alstom Lokomotiven Service GmbH.