NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom przedstawia swój bezemisyjny pociąg Coradia iLint

| lk, Rynek Kolejowy 20.09.2016 404

Alstom przedstawia swój bezemisyjny pociąg Coradia iLint
zdjecie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
20 września 2016 – Alstom zaprezentował swój pociąg bezemisyjny na największych targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Pociąg jest zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe.
Pomimo licznych projektów elektryfikacji w kilku krajach, znaczna część sieci kolejowej w Europie pozostanie niezelektryfikowana w dłuższej perspektywie. W wielu krajach liczba pociągów z napędem spalinowym jest nadal wysoka - np. ponad 4000 w samych Niemczech.

Coradia iLint to nowy pociąg regionalny niepowodujący emisji CO2, alternatywny wobec pociągów z napędem spalinowym. Jest to pociąg zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe, emitujący wyłącznie parę wodną i skroploną wodę, generujący niski poziom hałasu podczas jazdy. Alstom jest jednym z pierwszych producentów taboru kolejowego na świecie, którzy opracowali pociąg pasażerski w oparciu o taką technologię. Aby jak najbardziej ułatwić operatorom kolejowym wprowadzenie pociągów Coradia iLint do eksploatacji, Alstom oferuje kompletny pakiet, obejmujący pociąg i usługi serwisowania, jak również całą infrastrukturę wodorową od jednego dostawcy – a to dzięki wsparciu ze strony partnerów.

Wprowadzenie pociągu na rynek jest następstwem listu intencyjnego podpisanego w 2014 roku z niemieckimi krajami związkowymi: Dolną Saksonią, Nadrenią Północną-Westfalią, Badenią-Wirtembergią oraz Urzędem Transportu Publicznego w Hesji, w sprawie sfinansowania projektu rozwoju zeroemisyjnego pociągu o napędzie ogniw paliwowych.

Coradia iLint bazuje na sprawdzonym w praktyce pociągu z napędem spalinowym, Coradia Lint 54. Będzie on produkowany w Salzgitter, największym zakładzie produkcyjnym Grupy Alstom.

Ponadto na stoisku Alstom, w oparciu o namacalne przykłady, będzie można odkryć, w jaki sposób firma przechodzi przez wszystkie fazy projektów kolejowych dla swoich klientów - projektowanie, budowę, eksploatację, utrzymanie i remont taboru. Firma zaprezentuje na przykład modułowość rodziny pociągów dużej prędkości Avelia, poprzez praktyczny konfigurator. Zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z centrum sterowania, zobaczyć, jak naprawiany jest AGV i odkryć, na czym polega remont pociągu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (332)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (332)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5