NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom: Ponad dwa razy mniej zamówień niż rok temu

| inf. prasowa/ Rynek Kolejowy 13.07.2016 186

Alstom: Ponad dwa razy mniej zamówień niż rok temu
Fot. Alstom
W ciągu ostatnich trzech miesięcy Alstom odnotował 0,9 miliarda euro zamówień, w porównaniu do 2 miliardów euro za ten sam okres roku ubiegłego – podała spółka w komunikacie. Rynek podlega jednak wahaniom, a bieżąca sprzedaż grupy Alstom w ostatnim okresie wzrosła.
– Alstom zaksięgował jedynie niewielkie kontrakty w pierwszym kwartale 2016/17. Niski poziom otrzymanych zamówień nie odzwierciedla działalności handlowej, która była bardzo ożywiona, co powinno prowadzić do wzrostu zamówień w następnych kwartałach, na przykład metro dla Dubaju czy kontrakt na dostawę pociągów regionalnych we Włoszech, niedawno pozyskanych, a jeszcze nieodnotowanych w zestawieniach. Sprzedaż wzrosła o 7% w stosunku do pierwszego kwartału 2015/16, dzięki realizacji kolejnych etapów wielu projektów – zadeklarował Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstomu.

Spółka przyznaje, że w ciągu pierwszego kwartału roku finansowego 2016/17 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r.), odnotowała wyjątkowo niski poziom zamówień wynoszący 889 miliona euro. Zdobywała jedynie niewielkie kontrakty, żaden z nich nie przekroczył 100 milionów euro. W roku ubiegłym Alstom odnotował 1955 miliona euro w pierwszym kwartale. Spółka zanotowała spadki zamówień na wszystkich kontynentach, jednak za 2/3 spadku odpowiada Bliski Wschód i Afryka. Tam w zeszłym roku podpisano ogromne umowy na prawie 700 mln euro, a w tym roku – na ledwie 12 mln euro.

Obroty za pierwszy kwartał 2016/17, w wysokości 1747 miliona euro, stanowią jednak wzrost o 9% (a 7%, biorąc pod uwagę strukturę i stałe kursy walut) w stosunku do pierwszego kwartału roku 2015/16. Działalność grupy stanowiły głownie dostawy pociągów regionalnych i podmiejskich we Francji, pociągi regionalne we Włoszech, Niemczech, Szwecji, progresywna realizacja projektu PRASA w Republice Południowej Afryki, konserwacja pociągów dużych prędkości w Wielkiej Brytanii, jak również projekt sygnalizacji w Kanadzie. W porównaniu z zeszłym rokiem, umocniła się już pozycja Europy w dostawach Alstomu i odpowiada za 63% sprzedaży.

Spółka informuje, że zgodnie z najważniejszym założeniem Strategii 2020, wzmocniła swoją sieć lokalną za pośrednictwem licznych zakupów i umów partnerskich w kwietniu 2016 roku. Grupa sfinalizowała zakup udziałów w CTLE (Commuter Transport & Locomotive Engineering), wzmacniając w ten sposób swoją obecność lokalną w Republice Południowej Afryki. Alstom podpisał również kontrakt ramowy mający na celu rozszerzenie działalności Cital i produkcję lokalną pociągów regionalnych i miejskich Coradia Dla Algierii. Alstom przejął również kontrolę nad Cabliance w Maroku poprzez wykupienie udziałów Nexans. W porównaniu z zeszłym rokiem, nieznacznie wzrósł udział usług w zamówieniach Alstomu i sięga już 45 proc.

Do roku 2020, obroty powinny osiągnąć wzrost organiczny wynoszący 5% rocznie. Marża operacyjna powinna osiągnąć około 7% w roku 2020 dzięki wzrostowi wolumenu jak też asortymentowi produktów i wpływowi działań związanych z doskonałością operacyjną – zapewnia Alstom. Od roku 2020, Alstom spodziewa się przekształcenia około 100% zysku netto w wolne przepływy pieniężne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5