Alstom, zgodnie z umową zawartą w 2010 r., zobowiązany był dostarczyć 23 składy metra Alstom Metropolis dla sieci metra w Amsterdamie. W 2012 r., w związku z ambitną polityką transportową przyjętą przez Amsterdam, podpisano nowe zamówienie, dzięki któremu liczba składów metra wzrosła do 28. Poza istniejącą dziś siecią będą też jeździły na nowej linii Północ-Południe, która ma zostać oddana do użytku w 2017 r.
Tabor dla Amsterdamu należy do rodziny Alstom Metropolis. Pociągi składają się z 6 wagonów, pozwalają na łatwą wymianę pasażerów dzięki szerokim drzwiom (8 par na wagon). Wygodne przejścia pomiędzy wagonami, wspólna, obniżona podłoga oraz podłużne rozłożenie siedzeń, ułatwiają przemieszczanie się po pociągu. W dwóch wielofunkcyjnych pomieszczeniach zainstalowano urządzenia dla wózków inwalidzkich. Ponadto, dynamiczna informacja pasażerska, kamery i przejrzyste wnętrza poprawiają bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Metro spełnia również najbardziej surowe wymogi przeciwpożarowe.
– Jestem dumny, że udało nam się stworzyć pozytywne relacje z klientem, oparte na zaufaniu, współpracy i pragmatycznym podejściu. Metro charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem niezawodności, wagony były dostarczane w sposób ciągły, na czas, zgodnie z wymaganiami klienta – mówi Radosław Banach, prezes Alstom Konstal SA w Chorzowie.
Dzięki zastosowaniu pudła aluminiowego i przeprojektowaniu wykorzystywanych komponentów, metro dla Amsterdamu ma niską wagę (12 ton na oś). Elektryczne hamowanie pozwala na efektywne odzyskiwanie energii, redukuje emisję zanieczyszczeń i hałasu. Oświetlenie jest w pełni LED-owe. Metro dla Amsterdamu jest jednym z najcichszych i najbardziej przyjaznych środowisku na świecie.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl