Firma Alstom wyprodukuje dla państwowej kolei algierskiej (SNTF) 17 pociągów spalinowo-elektrycznych Coradia Polyvalent. Wartość kontraktu to około 200 mln euro.
Zamówione pociągi będą kursowały na trasach dalekobieżnych, łączących stolicę Algierii z m. in. Oranem, Annabą, Konstantyną oraz Baszszarem. Pociągi spalinowo-elektryczne będą wyposażone w sześć silników o mocy 350 kW. Będą one również wyposażone w napęd elektryczny przystosowany do sieci 25 kV prądu zmiennego. Zespoły trakcyjne będą rozpędzały się do prędkości 160 km/h.
Każdy sześcioczłonowy pociąg będzie miał długość 110 m i będzie w stanie pomieścić do 265 pasażerów na miejscach siedzących. Zamówione zespoły trakcyjne będą niskopodłogowe i będą spełniały techniczne specyfikacje interoperacyjności (TSI PRM).
Zamówione przez Algierczyków pociągi będą podobne do składów Coradia Polyvalent, które w Kolejach Francuskich SNCF znane są pod nazwą "Régiolis". Ta wersja została jednak zaadaptowana na potrzeby klimatu afrykańskiego, z uwzględnieniem konieczności odporności na piasek, a także większej wydajności systemu klimatyzacji. Zamówione zespoły trakcyjne będą montowane we francuskim zakładzie Alstomu w Reichshoffen. Prace projektowe będą prowadzone w Saint-Ouen. W fabryce w Le Creusot wyprodukowane zostaną pudła pociągów, a w Ornans - systemy napędowe.
- Pociągi Coradia Polyvalent, eksploatowane przez SNCF i przez francuskie regiony już od 2009 roku, są doskonałym wyborem, który zaspokoi potrzeby transportowe Algierii - mówi Gian-Luca Erbacci, przedstawiciel Alstomu na Środkowy Wschód i Afrykę. - Pasażerowie w Algierii mogą być pewni, że będą podróżowali pociągami, w których wykorzystano innowacje technologiczne, połączone z komfortem, wydajnością i ochroną środowiska - dodaje.
Dostawy pociągów rozpoczną się w styczniu 2018 roku.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
