Jedenaście ofert wpłynęło w przetargu na rewitalizację linii 149 na odcinku Knurów – Leszczyny na Górnym Śląsku.
PLK
szukają wykonawcy rewitalizacji linii 149 na odcinku Knurów – Leszczyny. To linia wykorzystywana w ruchu towarowym, która została uszkodzona przez szkody górnicze. W ubiegłym roku rozstrzygnięto przetarg na odbudowę tej linii, który wygrała Skanska. W obecnym przetargu wyłoniony zostanie wykonawca rewitalizacji linii na odcinku linii Knurów – Leszczyny. Przebudowane będą też przejazdy, rozjazdy i sieć trakcyjna.
W przetargu wpłynęło aż 11 ofert. Wszystkie były dużo niższe od kosztorysu, który opiewa na 36,9 mln zł brutto. Najniższą przedstawiła firma Skanska, na 24 596 217,89 zł brutto. Poniżej 26 mln złotych wyceniły oferty również Porr (25,8 mln) i Eco–baza (25,4 mln zł).
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu realizacji robót budowlanych o 30 dni. Dłuższą niż 72 miesiące gwarancję zadeklarował tylko El–In (84 miesiące, oferta na 27,7 mln zł) i PRB TOR (120 miesięcy, oferta na 27,4 mln zł). O wyborze wykonawcy decyduje kryterium ceny (80% wagi oceny), okres gwarancji (10% oceny) i termin realizacji robót (10% oceny).
Linię 149 otwarto dla ruchu towarowego w ubiegłym roku, ale tylko po torze nr 1. Przez kilka wcześniejszych lat była nieczynna z powodu szkód górniczych. Całodobowe zamknięcie toru nr 1 dla wykonania rewitalizacji zaplanowano w okresie od 1 lipca do końca października przyszłego roku.
Na Górnym Śląsku PKP PLK przygotowują też rewitalizację fragmentu linii 151 Krzyżanowice – Chałupki, czyli części międzynarodowej magistrali E59 łączącej Opole i Wrocław z Bohuminem i Zagłębiem Ostrawskim w Czechach. O przetargu na wybór wykonawcy tej inwestycji
piszemy tutaj.
Rys. openrailmap.org