NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]

| Michał Szymajda 15.01.2020 426

90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
PKP Intercity z końcem 2019 roku odebrało ostatnie z 90 wagonów, które dla przewoźnika zmodernizował H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Tym samym poznański producent taboru zrealizował warty blisko 410 mln zł kontrakt pięć miesięcy przed czasem.
PKP Intercity umowę na modernizację pierwszych 60 wagonów podpisało w listopadzie 2017 r. Jej przedmiotem było wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz późniejszym przeglądem na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów typu 111A, które po gruntownej przebudowie otrzymały oznaczenie 174A. Później kontrakt rozszerzono o 30 wagonów. Łącznie przebudowa 90 wagonów kosztowała blisko 410 mln zł brutto.

– Udana współpraca PKP Intercity z H. Cegielski – Fabryką Pojazdów Szynowych jest modelowym przykładem projektu, na którym korzystają wszyscy – obydwie spółki, sektor kolejowy, rynek pracy, a na końcu pasażerowie. Miliardy złotych, które przewoźnik inwestuje w nowoczesny tabor, już mają, a będą mieć jeszcze większy wpływ na dalszy wzrost popularności kolei w Polsce. Realizowane przez nas obecnie gigantyczne inwestycje w linie kolejowe, dworce i tabor już przynoszą spodziewane efekty – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– Unowocześnione wagony pozostały pojazdami z przedziałami 2. klasy. W każdym z klimatyzowanych przedziałów jest 6 foteli, a przy każdym z nich gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Na korytarzach znajdują się wyświetlacze informujące o trasie, zainstalowany bardzo wyraźny system rozgłoszeniowy, są toalety z zamkniętym obiegiem. Naprawione wagony posadowiono na cichych wózkach 25AN. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Dążymy do najwyższej jakości świadczonych usług. Nowoczesna flota, w którą konsekwentnie inwestujemy, istotnie wpływa na to, że z naszych usług korzysta coraz więcej osób. Zmodernizowane, komfortowe wagony, które odebraliśmy od H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, wzmacniają nasz park taborowy – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Z pierwszych zmodernizowanych wagonów pasażerowie mogli korzystać już w grudniu 2018 roku. Przez cały ubiegły rok FPS H. Cegielski konsekwentnie przekazywała PKP Intercity kolejne pojazdy. Podpisana w listopadzie 2017 roku umowa zakładała, że producent miał 30 miesięcy na wykonanie zamówienia. Zakończenie go teraz oznacza, że H. Cegielski zmodernizował wszystkie wagony aż pięć miesięcy przed wymaganym terminem. Obecnie FPS buduje jeszcze dla PKP Intercity 81 zupełnie nowych wagonów dla pociągów międzynarodowych. Wykonywane są także wagony z zamówienia MON. Oba typy zobaczymy jeszcze w 2020 roku.

– Cieszy nas harmonijnie rozwijająca się współpraca z PKP Intercity. Ten projekt pokazał, że nasza spółka potrafi nie tylko dostarczać tabor najwyższej jakości, ale także realizować zamówienia w bardzo dobrym tempie – zapewnia Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Zmodernizowane wagony będą obsługiwać połączenia na trasach:

  • Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok,
  • Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok,
  • Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście,
  • Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.,
  • Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Obecnie włączane są do pociągów:
IC Bolko relacji Szczecin – Lublin – Szczecin,
IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa,
IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław,
IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin,
IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław,
IC Korfanty relacji Wrocław – Katowice – Wrocław,
IC Pomorzanin relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia,
IC Starzyński relacji Warszawa – Terespol – Warszawa.

Od 27 stycznia zmodernizowane wagony będą włączane także do składu IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5