Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

3 km torowisk tramwajowych we Wrocławiu do remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wrocławska

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
3 km torowisk tramwajowych we Wrocławiu do remontu
Jak informuje „Gazeta Wrocławska”, latem tego roku rozpoczną się naprawy kolejnych torowiska dla tramwajów we Wrocławiu o łącznej długości około 3 km. Zdaniem ekspertów, tory we Wrocławiu są źle utrzymywane.

Prace remontowe obejmujące szlifowanie będą prowadzone na  torowiska tramwajowych  na Podwalu (od ul. Świdnickiej do ul. Sądowej), Pomorskiej (od pl. Staszica do ul. Dubois) oraz na ul. Olszewskiego.

„Szlifowanie torów wygładza ich powierzchnię. Z kolei dzięki tzw. napawaniu uzupełniane są ubytki powstające na powierzchni szyny. W ten sposób poprawione zostaną rozjazdy na moście Osobowickim i pl. Dominikańskim, a także łuki na torach na ulicach: Dyrekcyjnej i Ślężnej. Szlifowanie metra toru tramwajowego kosztuje ok.30 zł. Jego napawanie to wydatek 250 zł. Remont jednego metra torowiska to koszt 4-6 tys. zł.” – podaje „Gazeta Wrocławska”.

Przetarg na poprawę stanu torów wygrała firma Asmo z Gdyni. Remont sprawi, że tramwaje będą jeździły cisze, a drgania spowodowane ich przejazdem nie będą tak mocno niszczyły nawierzchni.

- Im częściej tory są szlifowane, tym mniejsze jest ryzyko, że trzeba je będzie wymieniać. Niestety, we Wrocławiu robi się to zbyt rzadko. Takie prace powinny być prowadzone na okrągło, a nie raz do roku. Tory tramwajowe mogą służyć przez wiele lat. Ale należy odpowiednio je traktować, by wytrzymały jak najdłużej - dodaje ekspert- mówi „Gazecie Wrocławskiej” dr inż. Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

Zdaniem Gisterka stan torowisk sprawdzany jest raz na pięć lat. - A powinny być monitorowane co pół roku, by móc do razu naprawiać ubytki. Pieniądze włożone w bieżące utrzymanie szyn tramwajowych zawsze zwracają się wielokrotnie informuje „Gazetę Wrocławską” specjalista.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Infrastruktura

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Rynek Kolejowy 21 listopada 2013

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Tramwaje Śląskie 12 grudnia 2013

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Infrastruktura

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Rynek Kolejowy 21 listopada 2013

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Tramwaje Śląskie 12 grudnia 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5