Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

250 km/h na CMK? Spółki PLK walczą między sobą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
28-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
250 km/h na CMK? Spółki PLK walczą między sobą
Fot. Sebastian Potempski, SM42.pl
Zaskakująca sytuacja w przetargu na prace torowe potrzebne do podniesienia prędkości na CMK do 250 km/h. Połowę ofert złożyły własne spółki PKP PLK.

Cztery oferty wpłynęły w ogłoszonym w maju przetargu na wykonanie robót torowych, które pozwolą podnieść prędkość na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Najniższą złożyło Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – opiewa ona na 368 848 504,20 złotych brutto. Tymczasem kwota, jaką PKP Polskie Linie Kolejowe chcą przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 260 034 318,52 złotych brutto.

Najniższa oferta złożona przez firmę niezwiązaną z zamawiającym opiewa na 417,5 mln złotych. Złożył ją Strabag. Kolejną ofertę przedstawiło konsorcjum… trzech spółek wykonawczych PLK: PNiUIK, ZRK DOM i Dolkom – jest warta ponad 422 mln zł brutto. Ostatnia propozycja, z Budimeksu, to ponad pół miliarda złotych. - Zaproponowane wartości ofert nie są ostateczne; w przetargu zaplanowano aukcję elektroniczną – zaznacza Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. W zależności od wyników aukcji inwestor podejmie decyzję w sprawie rozstrzygnięcia postępowania.

Prace mają odbywać się pod ruchem. Ich koniec zaplanowano na listopad 2023 roku. Czy z prędkością 250 km/h pojedziemy już w grudniu tego samego roku? Takie są zapowiedzi, ale zależy od szeregu pozostałych czynników, o których piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij