NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

25 wagonów z FPS dla PKP Intercity - umowa podpisana

| mg, Rynek Kolejowy 18.10.2012 240

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-10-18 12:43:55 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
No pogratulowac, ale Panie Prezesie Szanowny - co z wagonami , które okupują tory postojowe i służą za sypialnię dla bezdomnych oraz za źródło utrzymania \"złomiarzy\"? Warto przypomniec, że w momencie wpisania ich na stan PKP IC w 2008 większośc z tych wagonów obecnie odstawionych była sprawna tj. posiadała ważne naprawy okresowe.
2012-10-18 12:55:19 Autor: Fido dido
---.internetia.net.pl
Dlaczego aż tak dużo 1 klasy???????Bez jaj, proporcja powinna być nie 1:2, a 1:3......
2012-10-18 13:01:40 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oby jak najwiecej IC mial nowych wagonow lub po modernizacjach od Cegielskiego.
Sa znakiem rozpoznawczym PKP IC .
2012-10-18 13:02:22 Autor: lysypr
---.107.47.194
Gratulacje dla FPSu, szkoda bo przydałoby się więcej takich zamówień.
2012-10-18 13:03:49 Autor: koleś z wehikułu czasu
---.169.148.134
to fantastyczna informacja przekazana z prędkością światła!
2012-10-18 13:23:22 Autor: Ogoln
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
1 - dlaczego nie remontuje się wagonów które miesiącami stoją na torach postojowych?
2 - co jest tańsze w eksploatacji? Lokomotywa+wagony czy zespół trakcyjny/skład zespolony?
2012-10-18 13:37:05 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
@ Ogoln

cyt. \'\"dlaczego nie remontuje się wagonów które miesiącami stoją na torach postojowych?\"

ba, żeby tylko miesiącami... na torach odstawczych a niekiedy towarowych z daleka od zabudowań stoi mnóstwo wagonów od końca 2008 roku, czyli od momentu ich przejęcia.
2012-10-18 14:14:29 Autor: opolanin
---.dynamic.chello.pl
Ha ha ha i znów umowa z FPSem. Ostatnio PIC się skarżył,że dostawca ma kilkumiesięczne opóźnienia z dostawą wagonów, straszono i grożono czym się da. Teraz jakby nigdy nic umowę się podpisuje i rękę podaje tak niesłownej firmie....
2012-10-18 15:16:06 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@opolanin FPS może jest firmą nieterminową, ale jedyną, która produkuje nowe wagony w całości. Dlatego warto utrzymywać ją przy życiu.
@Stefan Wagony, które wymieniłeś czekają na odpowiedni czas na złomowanie. Co lepszy tabor Intercity wybrał sobie przy podziale na spółki, cała reszta powinna trafić na złom. Inwestowanie w tabor typu Y z OPM jest bezsensowne, mają wystarczająco dużo swojego do modernizacji.
2012-10-19 10:20:06 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
@ DarekP

Z całym szacunkiem, ale czy Ty masz w ogóle pojęcie o gospodarowaniu taborem?
2012-10-19 18:05:23 Autor: mathewicforum@gmail.com
---.centertel.pl
Gratulacje dla Poznania i FPS! Brawo :D A Pesa niech się nie martwi, bo i ona będzie miała nieco roboty. Dobrze zapowiada się jej nowa lokomotywa, a inne pojazdy będą opuszczały Bydgoszcz, choć w większości za granicę. To nie musi być wadą. Powodzenia! :D
2012-10-19 21:13:04 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
DarekP, pamiętaj, że tu na tym forum na gospodarowaniu taborem zna się TYLKO Stefan. Dla niego wagon, który ma wypisane świadectwo sprawności techniczne jest świetny, bez względu na jego faktyczny stan. I tak ma być! I milcz!
PS. Swoją drogą, podziwiam jego determinację i odporność na argumenty adwersarzy w tej sprawie. Chyba jakieś dwa lata temu temu tłumaczyłem mu jak dziecku co faktycznie było przez IC przyjmowane od PR.
Pisałem m. innymi:
\"Prezes IC Warsewicz, wbrew ostrzeżeniom podwładnych, przyjął „złom” (około 1900 wagonów) od Przewozów Regionalnych. Standard tego „złomu” rażąco odbiegał od standardu wagonów eksploatowanych do tamtej pory przez IC. Ponadto, ogromna liczba przejmowanych wagonów miała zaległe naprawy główne, bez wykonania których wagony nie mogły (nie mogą nadal?) kursować.\"
Pisałem też:
\"Wiesz ile naprawa główna wagonu kosztuje? Ĺťe PR jeździł tymi wagonami - no cóż, niektórzy mieli odwagę(???). Ĺťeby zrobić tym wagonom ZALEGŁE naprawy główne, bez jakiejkolwiek modernizacji, wyłącznie odtworzenie, to koszt 250 mln złotych. Gdyby te naprawy robić w standardzie jak wcześniej wagonom IC, to wymagałyby kwoty 750 mln złotych!\"
Wszystko to dotyczyło wagonów ponad lub prawie trzydziestoletnich, podczas gdy budując/zamawiając wagony na ogół projektuje się je na trzydzieści lat eksploatacji!
A pisałem tak, bo miałem wiedzę na ten temat. Byłem w środku wydarzeń. Miałem w rękach numeryczne wykazy przejmowanych wagonów, dostęp do elektronicznego systemu ewidencji wagonów (a więc całej historii utrzymania tych wagonów). Wynikało z tego, że setki wagonów PRAWNIE nie nadawały się do ruchu a ich utrzymanie bieżące było kilka klas niżej od wagonów wcześniej eksploatowanych przez IC. Na przykład powszechnie była niesprawna blokada drzwi zewnętrznych, niesprawne urządzenia rozgłoszeniowe. Szkoda dalej wyliczać...
Stefan ZAWSZE wiedział lepiej i nie mam żadnych złudzeń, że tak będzie nadal uważał. Z tego powodu polemiki z nim wkrótce potem zaniechałem a teraz ponownie o tym piszę wyłącznie gwoli wyjaśnienia DarkowiP a nie polemiki ze Stefanem.


2012-10-20 11:17:52 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
cyt. \"Ĺťe PR jeździł tymi wagonami - no cóż, niektórzy mieli odwagę(???). \"
\"Miałem w rękach numeryczne wykazy przejmowanych wagonów, dostęp do elektronicznego systemu ewidencji wagonów (a więc całej historii utrzymania tych wagonów). Wynikało z tego, że setki wagonów PRAWNIE nie nadawały się do ruchu...\"


Ze skutkiem natychmiastowym złóż pozew przeciwko Przewozom Regionalnym że przynajmniej w roku 2008 spółka zestawiala składy z wagonów które zagrażały bezpieczeństwu podróżnych! No w poniedziałek zapraszam do skierowania doniesienia do Prokuratury! Co boisz się? Boisz, bo wiesz że w 99% nie masz racji.
Ale jeżeli chcesz coś udowodnic, podaj przykładowo dane 5 wagonow - tj. numerów wagonów, sprawdzimy i zobaczymy czy masz rację.
Ale oczywiście tego nie zrobisz, bo....
2012-10-20 11:32:33 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
@ JurasN
To jest ten Twój standard? haha


http://www.youtube.com/watch?v=_Q8lnFy-v3Q
2012-10-22 06:52:45 Autor: zygmunt 55
---.ip.netia.com.pl
Stefan zobacz to:

http://www.rynek-kolejowy.pl/36067/PR_tna_Bohuny_z_Pily_.htm

gdyby te wagony co dostalo IC, zostaly w PR to tez poszly by pod palnik
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5