NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

200 km/h z Warszawy do Gdańska? Może w grudniu 2020

| Michał Szymajda 16.06.2020 378

200 km/h z Warszawy do Gdańska? Może w grudniu 2020
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Pomimo zakończenia części jazd testowych na trasie pomiędzy Warszawą a Trójmiastem nadal jeździmy z maksymalną prędkością 160 km/h. Podniesienie prędkości do 200 km/h planowane jest obecnie na grudzień 2020 roku.
Wprowadzenie prędkości 200 km/h na około 45% magistrali E65 od Warszawy Wschodniej do Gdańska Głównego zapowiadano już wielokrotnie. Pewnym terminem miał być grudzień 2019, ale już w listopadzie PKP PLK podały, że uda się to dopiero w czerwcu 2020. PKP PLK informowały wtedy, że w ramach prac przygotowawczych do podniesienia prędkości na prawie połowie linii nr 9 z Warszawy do Gdańska, konieczna była ponowna regulacja geometrii toru wraz z jego podbiciem i uzupełnieniem podsypki. O pracach tych zdecydowano na wiosnę 2019. W połowie stycznia 2020 odbyły się już jazdy testowe oczujnikowanego pociągu Pendolino, którego jazdą kierował system ETCS/ERTMS. Z prędkością 200 km/h, choć bez ETCS, jeździła po linii także lokomotywa Husarz z wagonami.

Niestety, letnia korekta rozkładu jazdy obowiązująca od kilku dni, nie sprawiła, że ze stolicy nad morze jedziemy szybciej. – Czas przejazdu pociągami na trasie Warszawa – Gdańsk jest taki sam, jak przed korektą rozkładu jazdy 14 czerwca – przyznaje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Dodaje, że rozpędzenie pociągów Pendolino do Gdańska obecnie planowane jest na grudzień 2020.

– Uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziomu 2. pozwoli na weryfikacje współpracy urządzeń przytorowych z urządzeniami pokładowymi pochodzącymi od różnych producentów. Przewoźnicy sprawdzą działanie urządzeń pokładowych w pojazdach wyposażonych w ERTMS/ETCS. Proces będzie miał duże znaczenie dla zdobywania doświadczenia we wdrażaniu systemu przez personel kolejowy przewoźników i zarządcy infrastruktury – napisał rzecznik PKP PLK.

Kilka dni temu PKP PLK opublikowało zlecenie dotyczące rekonfiguracji systemu ERTMS poziomu 2, zabudowanego na E65 na obszarze LCS Nasielsk, LCS Ciechanów, LCS Działdowo i LCS Iława „do nowego profilu prędkości po zmianie geometrii toru wraz ze zmianą sposobu implementacji w systemie wskaźników, dostosowaniem urządzeń PIP na st. Kwidzyn”. Zadanie zostało zlecone dwóm wykonawcom systemu: Bombardierowi i Thalesowi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5