NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

100 mln zł na stację Radom

| PKP PLK 18.12.2014 197

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-18 13:43:24 Autor: Szydło z Wora
---.dynamic.gprs.plus.pl
Misiu wraz z Ewką tu Wasze ziomki. Czekamy na remont ruiny w Sadku (stacja Szydłowiec). A potem zakup dedykowanego "pędolino" z herbem Szydłowca w każdym WC
2014-12-18 14:05:55 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo się cieszymy. Serio. A po wszystkim poprosimy o:

- więcej pociągów dalekobieżnych na ciągu N-S (Pendo też jakiś kurs mogłoby zaliczyć do Kraka :-);
- remont ciągu W-E, zwłaszcza l.22 i może nawet dojazd do Opoczna Płd. (jakiś kolejowy, skoro już ta stacja powstała) by się dało zorganizować (co nie znaczy, że Opoczno Płd. ma być "zachodnim oknem" dla Radomia na wieki wieków);
- i też o więcej pociągów na tym ciągu;

Dasie, Mrs. Wasiak?
2014-12-18 14:09:14 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Kolejna stacja bez pociągów? Kiedy się weźmiecie za tory w końcu? Jednotor przez Warkę już jest na granicy śmierci technicznej, z Okęcia do Warki podobnie.
2014-12-18 14:09:25 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Kolejna stacja bez pociągów? Kiedy się weźmiecie za tory w końcu? Jednotor przez Warkę już jest na granicy śmierci technicznej, z Okęcia do Warki podobnie.
2014-12-18 14:35:36 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Hiszpańskie konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren popisuje się od ponad roku na LCS Łuków. Brak słów by to opisać ...
A tu proszę: w nagrodę za nieudolność kolejne zlecenie od PKP.
Czy inwestycje na kolei mogą przebiegać bez przeszkód i kończyć się w terminie?
Nie mogą, jeżeli angażuje się takich wykonawców.
2014-12-18 15:39:10 Autor: grgor
---.205.39.28.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie wiem o czym ty piszesz, jeżeli chodzi o LCS Łuków konsorcjum jest na półmetku prac, jeżeli masz na myśli to że wszystko jest dookoła rozkopane no to sory tak wygląda własnie budowa.
2014-12-18 16:55:09 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Szanowna Redakcjo Rynku Kulejącego

proszę o to, byście zdjęcia z kierownikiem MIR-u jakoś retuszowali,
no ja nie mogę tak na żywca, na trzeźwo patrzeć na wspaniałą, anielską twarz wiadomej radomianki
2014-12-18 18:08:32 Autor: znawca
---.multinet24.pl
Człowieku chyba wiesz o infrastrukturze kolejowej tyle co modelarz.

Akurat to konsorcjum jako jedyne z tych "zagranicznych" robi roboty zgodnie z harmonogramem. Gdyby nie problemy z Zamawiającym i pozwoleniem na budowę linia 1 byłaby na tym odcinku terminowo a w obecnej sytuacji opóźnienie będzie 2-3 miesięczne.
VIAS ma już w Polsce ponad 10 maszyn ciężkich torowych ...

Więc jak chcesz pluć to pluj rozsądnie na Feroco Rubau czy OHL ...
2014-12-18 18:13:58 Autor: Iru3
---.adsl.inetia.pl
Znawca ma rację. To jest jedna z niewielu firm z zagranicy mająca u nas swój, dobry nowoczesny sprzęt i ludzi. (Nie wspominam już o Strabag, Skanska , Porr bo oni s a traktowani jak swoi).
Czep się pseudo firm jak Rubau, FCC, Aldesa i tym podobne , co chcą za darmo brać kasę a za nich najlepiej by robili Ździcho z Wiechem za miskę ziemniaków ze skwarkami przy pomocy cepa i piłki lekarskiej.
2014-12-18 18:23:05 Autor: iru3
---.adsl.inetia.pl
Większość tego sprzętu jest już w Polsce i czeka na prace:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=20653&start=120
2014-12-18 18:25:54 Autor: Andryes
---.adsl.inetia.pl
A to już działa na linii do portu:
http://farm6.staticflickr.com/5326/10174602335_04c6b4f341_z.jpg
2014-12-18 19:22:21 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Oj - widzę że mój komentarz wcięło - chyba jakoweś UFO,

więc ponawiam pytanie - kiedy airport Radom?
kiedy metro?
kiedy tramwaj na wzór dubajskiego?

Radomianie wykorzystajcie szansę waszej metropolii kiedy taka ministra u stera...
2014-12-18 19:41:45 Autor: adam1234
---.10.53.116
Maurycy, nie przeginasz z tymi życzeniami?

Radomiakom wystarczy praca na miejscu i możliwość wyjazdu w świat bliższy i dalszy, np. do Wawy pociągiem w godzinę,

to się tyczy wielu miast, również i Kielc czy Łodzi...
praca na miejscu za godziwą pensję a nie odp...anki na śmieciówkach

a ta praca będzie na miejscu, jak infra będzie - kółko się zamyka


zamiast z siatami na bazar, to w sobotę do łopaty kierowniku MIR-u w czynie społecznym;)
2014-12-18 19:49:25 Autor: jeden_kolejarz
---.adsl.inetia.pl
@do wszystkich trolli z hiszpańskiego konsorcjum:

Prace na półmetku to będą wtedy kiedy zostanie zrobiona i odebrana połowa stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu a do tego jeszcze wam trochę brakuje.
Póki co przeleciało już 80% czasu. Pozostało dokładnie 7 (siedem) z 35 miesięcy.
Prace idą zgodnie z harmonogramem? To brak wiedzy, czy wciskanie kitu?
Zaiste jest się czym chwalić.
Chyba tymi 10 (!) maszynami torowymi Viasa, których zresztą nikt nie oglądał, bo całą robotę odwalają podwykonawcy.
Firmom takim jak Strabag, Skanska czy Porr do pięt nie dorastacie, za to arogancji i samouwielbienia tyle co w wybrańcach narodu z Wiejskiej.
Kontrakt jest już położony a jeżeli oceniać zaangażowanie po bajzlu na budowie, to faktycznie ekstraklasa.
2014-12-18 19:52:37 Autor: adam1234
---.10.53.116
Przez Siedlce i Łuków jechałem ostatnio przed Wielkanocą, wtedy był straszny burdel związany z pracami remontowymi

@jeden_kolejarz - czy teraz wygląda podobnie jak w marcu/kwietniu 2014?
2014-12-18 20:22:08 Autor: jeden_kolejarz
---.adsl.inetia.pl
@adam1234

Od Wielkanocy to minęło trochę czasu, właściwie cały sezon budowlany, prawda?
Pomimo szczerej niechęci do gburów z konsorcjum, którzy porządną pracę znają tylko z obrazków, to muszę przyznać, że roboty przez te kilka miesięcy jednak przybyło. Po jednej stronie na każdej stacji jest gotowe, ale czekają ich jeszcze odbiory a lekko przy tej ignorancji nie będzie.
A zatem: mniej więcej to samo co robili teraz przez półtora roku, będą musieli powtórzyć w ciągu połowy roku.
Da radę? Idę o zakład, że nie.
Zresztą te pajace doskonale o tym wiedzą, bo od dawna zbierają papiery do sądu.
2014-12-18 21:39:07 Autor: adam1234
---.10.53.116
@jeden_kolejarz

fakt, że minęło sporo czasu, miałem nadzieję, że mnie trochę pocieszysz wiadomościami

dziękuję za Twoje info;)

pozdrawiam
2014-12-18 22:19:40 Autor: doradca kuuper van basten
---.dynamic.gprs.plus.pl
Może to lokalny patriotyzm M.W., ale za to kolejowy! Mogła wybudować 8 pasmową obwodnicę albo obwodnicę obwodnicy, ale nie, buduje kolej! Super!
2014-12-18 23:33:55 Autor: Gheata_Sigiliu
---.rrz-sued.at
Tylko nie Długados!!! W życiu nie skończą...! Nie znam przykładów kolejowych, ale odcinek S8 do Łasku i obwodnicę Lublina S12/S17 Piaski-Kurów, to dłubali i dłubali...
2014-12-19 12:12:15 Autor: Tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Jak się za remont ósemki weźmie Trupol - to będzie tak jak na torowisku z Rembertowa w kierunku Zielonki aż [prawie po przejazd ul. Gen. Chruśclela. Nie będzie wiaduktu, nie będzie szyn, nie będzie podkładów, nie będzie tłucznia, nie będzie śladu robót. Nic nie będzie!
2014-12-19 15:28:37 Autor: kol
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
będzie piękny dworzec żeby przyjemniej spędzić czas w oczekiwaniu na upragniony pociąg
2014-12-20 20:06:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
O drugim torze Warka - Radom mówi się już o grubo ponad półwiecza. I co zrobiono? NIC. Gdyby budująca komuna potrzymała jeszcze 2-3 lata to w tamtych okolicach byłyby 2 tory nie tylko z Warski do Radomia, ale i z Otwocka do Pilawy, ze Stojadeł do Pilawy, drut na 25-ce. Oczywiście powstałoby też dodatkowo wiele idiotyzmów, ale to odrębny temat.

Obecnie wrócono do wałkowania tematu tematu na 2k, euro 2012, więc teraz kolejny termin to będzie 2021 potem 2120 etc. Dlaczego? Bo NIEDASIĘ.

Wystarczyło dla kluczowych inwestycji pozostawić część PNI i tak realizować, bo jak widać przetargi kończą się terminami z sufitu albo upadkami firm. Nie mówiąc o idiotyzmach typu kolejne studium wykonalności, jak wiadomo, ze inwestycja jest potrzebna. Czas remontu 100kmb toru powinien trwać 100 dni - 1km dziennie - to jest dopuszalne, oczywiście w ciężkich warunkach to 0.5km/ dziennie, ale nie mniej. Czyli Warka - Radom nie więcej niż 7 miesięcy. Wszyscy widzą burdel na W-wa - Gdańsk czy Kraków - Rzeszów. Wszystko w temacie.
2014-12-20 23:25:26 Autor: tory_to_nie_wszystko
---.dynamic.chello.pl
Arrivederci:

Życzę powodzenia w budowie 0,5km toru dziennie... Chyba samo przejście PUNa, zapominasz niestety że linia kolejowa to nie tylko tory, ale też trakcja, srk, energetyka, itp. itd. Pokaż firmę która wybuduje 0,5km sieci trakcyjnej w 1 dzień???
2014-12-20 23:58:55 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Przecie nie trzeba czekać do końca budowy całego toru, żeby palować, stawiać słupy, wieszać drut czy instalować SRK. Mamy gotowe np. 5km toru to robimy kolejne 5km a wtym czasie srk i elektryfikacja. W czym problem?
2014-12-22 10:05:22 Autor: tory_to_nie_wszystko
---.internetdsl.tpnet.pl
Problem występuje w fazowaniu, pogodzeniu branż, dostępie do torów, przejezdności nowozabudowanych rozjazdów, zamknięć nocnych i ich długości. Nie da się pracować jednocześnie np. podbijarką i pociągiem sieciowym. Dlatego powiedzenie że 0,5km toru jest możliwe w 1 dzień jest nieco zbyt optymistyczne w realu.
2015-01-16 14:40:46 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
Niemożliwe? Prace dzieli się na niezależne elementy i wszystkie wykonuje się jednocześnie, ale na różnych odcinkach toru. Kawalkada urządzeń może mieć kilka kilometrów długości i to wszystko może się poruszać w tempie 0,5 km/dzień chociaż od rozpoczęcia do zakończenia prac w określonym miejscu może minąć tydzień albo i dwa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5