Po raz pierwszy od chwili uruchomienia przewozów pociągami Eurostaru, łączącymi Londyn z Paryżem i z Brukselą, liczba pasażerów, którzy skorzystali z usługi przewoźnika, sięgnęła ponad 10 mln. To jednak wciąż znacznie mniej, niż zakładały prognozy z pierwszych lat od uruchomienia połączeń.
Od chwili uruchomienia połączeń tunelem pod kanałem La Manche, czyli od 14 listopada 1994 roku, z połączenia skorzystało już 140 mln pasażerów. Według przedstawicieli Eurostaru, wzrost zainteresowania usługą przewoźnika związany jest z licznymi podróżami, jakie mieszkańcy Wielkiej Brytanii odbywali w sezonie wakacyjnym na południe Francji, co ułatwiały wydłużone relacje pociągów.
Mimo to, że liczba przewiezionych pasażerów jest rekordowo wysoka, to wciąż odbiega ona od prognoz zakładanych jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. W 1996 roku prognozowano, że już osiem lat później z linii będzie korzystać rocznie 21,4 mln pasażerów. W roku 2007 Eurostar zweryfikował zainteresowanie ofertą i oszacował liczbę przewiezionych pasażerów na 10 mln w roku 2010. Tego celu jednak również nie udało się wówczas osiągnąć.
Według portalu International Rail Journal, jest wiele powodów, dla których Eurostar wciąż nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem, jak oczekiwano. Wśród nich jest m. in. brak bezpośrednich połączeń z innych miast Wielkiej Brytanii do miast Europy kontynentalnej, a także dwa poważne pożary w Eurotunelu, które nadszarpnęły zaufanie do usług Eurostaru. Tunel ma także bardzo restrykcyjne ograniczenia dotyczące typów pociągów dopuszczonych do eksploatacji.
Mimo że przyrost pasażerów Eurostaru jest dość powolny, to połączenia są bardzo konkurencyjne w stosunku do wielu połączeń lotniczych w relacjach Lontyn - Paryż i Londyn - Bruksela. Czas podróży między Londynem a Paryżem wynosi około 135 minut. Podróż z Londynu do Brukseli trwa tylko około 110 minut.