NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

10-letni kontrakt PSC dla Trenitalii we Włoszech

| Michał Szymajda 25.01.2017 8

10-letni kontrakt PSC dla Trenitalii we Włoszech
Pociąg Trenitalii na dworcu w LuccaFot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu podpisało z Trenitalią – największym włoskim przewoźnikiem, będącym własnością państwa – 10-letnią umowę na obsługę połączeń w ramach Public Service Contract.
Umowa jest ważna wstecz, od 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2026 roku. Obejmuje linie, na których utrzymanie dalekobieżnego ruchu pasażerskiego jest ważne ze względów społecznych. Trenitalia będzie utrzymywała ruch pociągów na takich samych zasadach jak przez ostatnie dwa lata, gdy obowiązywały ją dwie jednoroczne umowy. Trenitalia podkreśla, że dzięki umowie wszystkie obecnie obsługiwane połączenia zostaną zachowane w rozkładzie jazdy. To ważne, bo jak wyliczał operator, spośród połączeń międzymiastowych (nie wliczając w to samofinansujących się przewozów na liniach dużych prędkości) do 40% z nich wymaga pomocy finansowej dla ich utrzymania. Sieć zostanie nawet delikatnie powiększona.

Ponad setka subsydiowanych pociągów

Umowa gwarantuje uruchamianie 88 pociągów pospiesznych w dzień i 20 kursujących także w ciągu nocy (głównie na osi północ – południe), ponadto 10 dodatkowych składów będzie jeździć w czasie weekendów. W ramach umowy, tam gdzie liczba pasażerów nie uzasadnia uruchamiania pociągów, uruchomione zostaną subsydiowane autobusy. Jak informuje włoskie ministerstwo, sieć połączeń uruchamianych w ramach PSC obejmuje 90% kraju.

Każdego roku Trenitalia wykona 25,1 mln pociągokilometrów. To więcej o 7% w stosunku do poprzedniej jednorocznej umowy, gdy przewieziono 12 mln pasażerów. Szacuje się, że łącznie z dotacją pociągi wygenerują dla Trenitalii wpływy w wysokości 348 mln zł w 2017 i 366 mln zł w kolejnych latach.

Nowy i zmodernizowany tabor

Kontrakt z włoskim rządem jest obwarowany licznymi oczekiwaniami wobec przewoźnika. Dokładnie opisano jaki standard mają prezentować poszczególne pociągi oraz jaki tabor ma je obsługiwać, określono ich punktualność, poniżej której Trenitalia może oczekiwać nałożenia kar. Pociągi mają być czystsze.

Trenitalia zapowiedziała, że pierwsze 300 milionów euro uzyskane w wyniku umowy zostanie wydane na program modernizacji i wymiany taboru kursującego na połączeniach dziennych. W zmodernizowanych wagonach m.in. pojawią gniazdka elektryczne, próżniowe ubikacje, nowe skrzynki na bagaże i ledowe oświetlenie. Z kolei nowy tabor pozwoli na obniżenie średniego jego wieku do 15 lat. W jeszcze większej niż dotychczas mierze opierał się będzie na składach push-pull, co pozwoli Trenitalii na oszczędność energii i czasu, który potrzebny jest do przemieszczenia lokomotyw na początek składu.

W ostatnich tygodniach Pesa Bydgoszcz poinformowała, że Trenitalia domówi kolejne spalinowe pociągi ATR220, dedykowane przewozom regionalnym. Piszemy o tym tutaj. Swoje elektryczne pociągi do Włoch, tym razem do przewoźnika FSE, dostarczy również Newag.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (109)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5