Partnerzy serwisu:
Biznes

10-letni kontrakt PSC dla Trenitalii we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
10-letni kontrakt PSC dla Trenitalii we Włoszech
Fot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.plPociąg Trenitalii na dworcu w Lucca
Włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu podpisało z Trenitalią – największym włoskim przewoźnikiem, będącym własnością państwa – 10-letnią umowę na obsługę połączeń w ramach Public Service Contract.

Umowa jest ważna wstecz, od 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2026 roku. Obejmuje linie, na których utrzymanie dalekobieżnego ruchu pasażerskiego jest ważne ze względów społecznych. Trenitalia będzie utrzymywała ruch pociągów na takich samych zasadach jak przez ostatnie dwa lata, gdy obowiązywały ją dwie jednoroczne umowy. Trenitalia podkreśla, że dzięki umowie wszystkie obecnie obsługiwane połączenia zostaną zachowane w rozkładzie jazdy. To ważne, bo jak wyliczał operator, spośród połączeń międzymiastowych (nie wliczając w to samofinansujących się przewozów na liniach dużych prędkości) do 40% z nich wymaga pomocy finansowej dla ich utrzymania. Sieć zostanie nawet delikatnie powiększona.

Ponad setka subsydiowanych pociągów

Umowa gwarantuje uruchamianie 88 pociągów pospiesznych w dzień i 20 kursujących także w ciągu nocy (głównie na osi północ – południe), ponadto 10 dodatkowych składów będzie jeździć w czasie weekendów. W ramach umowy, tam gdzie liczba pasażerów nie uzasadnia uruchamiania pociągów, uruchomione zostaną subsydiowane autobusy. Jak informuje włoskie ministerstwo, sieć połączeń uruchamianych w ramach PSC obejmuje 90% kraju.

Każdego roku Trenitalia wykona 25,1 mln pociągokilometrów. To więcej o 7% w stosunku do poprzedniej jednorocznej umowy, gdy przewieziono 12 mln pasażerów. Szacuje się, że łącznie z dotacją pociągi wygenerują dla Trenitalii wpływy w wysokości 348 mln zł w 2017 i 366 mln zł w kolejnych latach.

Nowy i zmodernizowany tabor

Kontrakt z włoskim rządem jest obwarowany licznymi oczekiwaniami wobec przewoźnika. Dokładnie opisano jaki standard mają prezentować poszczególne pociągi oraz jaki tabor ma je obsługiwać, określono ich punktualność, poniżej której Trenitalia może oczekiwać nałożenia kar. Pociągi mają być czystsze.

Trenitalia zapowiedziała, że pierwsze 300 milionów euro uzyskane w wyniku umowy zostanie wydane na program modernizacji i wymiany taboru kursującego na połączeniach dziennych. W zmodernizowanych wagonach m.in. pojawią gniazdka elektryczne, próżniowe ubikacje, nowe skrzynki na bagaże i ledowe oświetlenie. Z kolei nowy tabor pozwoli na obniżenie średniego jego wieku do 15 lat. W jeszcze większej niż dotychczas mierze opierał się będzie na składach push-pull, co pozwoli Trenitalii na oszczędność energii i czasu, który potrzebny jest do przemieszczenia lokomotyw na początek składu.

W ostatnich tygodniach Pesa Bydgoszcz poinformowała, że Trenitalia domówi kolejne spalinowe pociągi ATR220, dedykowane przewozom regionalnym. Piszemy o tym tutaj. Swoje elektryczne pociągi do Włoch, tym razem do przewoźnika FSE, dostarczy również Newag.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Tabor i technika

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Michał Szymajda 01 listopada 2019

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Tabor i technika

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Michał Szymajda 01 listopada 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5