Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Spotkanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei z przedsiębiorcami kolejowymi

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
23-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
 Spotkanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei z przedsiębiorcami kolejowymi
Fot. UTK
Rzecznik Praw Pasażera Kolei - Joanna Marcinkowska oraz Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego - Radosław Pacewicz spotkali się w siedzibie UTK z przedstawicielami przedsiębiorców funkcjonujących na rynku kolejowym. Celem spotkania było omówienie pierwszego okresu działalności Rzecznika oraz zwrócenie uwagi na najczęściej powtarzające się przypadki reklamacji - informuje UTK.

Od lutego 2017 r. Rzecznik Praw Pasażera Kolei pomaga podróżnym w rozwiązywaniu sporów z przewoźnikami, zarządcami dworców oraz z zarządcami infrastruktury. W tym czasie o pomoc zwróciło się 175 osób, w 102 sprawach wszczęto postępowania polubowne.

Gospodarze spotkania podziękowali przedsiębiorcom za aktywny udział w postępowaniach oraz wykazywaną chęć do kompromisowego zakończenia sporów. W ponad połowie przypadków sprawy udało się rozwiązać w drodze mediacji - zarówno pasażer, jak i spółka, której dotyczyła reklamacja, zaakceptowali polubowne rozstrzygnięcie.

Ważnym elementem spotkania była analiza powtarzających się problemów, z którymi podróżni najczęściej zwracają się do Rzecznika. Są wśród nich odwołania od wezwań do zapłaty, roszczenia dotyczące zwrotu kosztów wynikających z opóźnienia lub odwołania pociągu oraz zwroty należności za niewykorzystane bilety. Rzecznik poprosiła przedstawicieli spółek, by każde zgłoszenie pasażera traktowali indywidualnie, szukając sposobu na osiągnięcie porozumienia.

Joanna Marcinkowska zwróciła także uwagę na znaczenie sposobu rozpatrywania reklamacji w budowaniu relacji spółki z pasażerem oraz na negatywne konsekwencje eskalacji konfliktów. Podała też pozytywne przykłady spraw, w których otwartość na kompromis wpłynęła korzystnie na wizerunek spółek.

Zebrani rozmawiali także o dalszej współpracy, również w zakresie promowania wśród podróżnych informacji o przysługujących im prawach oraz o możliwości udziału w postępowaniach polubownych.

Instytucja Rzecznika Praw Pasażera Kolei istnieje w polskim prawie od 2017 roku jako element systemu pozasądowego rozwiązywania sporów - w skrócie ADR (ang. Alternative Dispute Resolution). Rzecznik i osoby pracujące w zespole Rzecznika działają przy Prezesie UTK. Osoby prowadzące postępowania nie są jednak związane ustaleniami z postępowań nadzorczych czy interwencyjnych prowadzonych przez Prezesa UTK.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5