NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ruszyła druga linia olsztyńskiego tramwaju

| Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 27.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-27 17:41:22 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
skoro budowano tam od zera to czemu na tej ulicy ludzie wysiadają prosto na ulicę? albo było zrobić wysepki albo w tym miejscu tramwaj powinien jechać przy chodniku, ciekawe kto zaspał? projektanci? UM? i jest to utrudnienie dla osób z wózkami z dziećmi, dla niepełnosprawnych, dla starszych, co prawdaż nie jest to wsiadania jak do starej 105 po schodach ale po to jest niska podłoga aby na każdym przystanku wsiadało się z poziomu przystanku czy tam chodnika a także do max zwiększyło bezpieczeństwo osób wsiadających/ wysiadających z tramwaju, dziwiło mnie że po remoncie w Chorzowie od Zajezdni w stronę Batorego ludzie wysiadają na ulice gdy obok wszystkie przystanki w Katowicach przerobiono na wysiadania na wysepkę czy chodnik
2015-12-27 18:10:45 Autor: allensteiner
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gościu ,przecież masz napisane że w miejscu przystanku poziom jezdni podniesiono do poziomu podłogi w tramwaju więc czego nie rozumiesz? Poza tym podniesienie jezdni w rejonie przystanków działa jak progi zwalniające czyli służy do uspokojenia ruchu i podniesienia bezpieczeństwa. Coś jeszcze nie rozumić, panie gościu?
2015-12-27 23:29:16 Autor: Pasażer40
---.146.0.191.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Brawo Olsztyn!
Gratulacje, że zdecydowaliście się na rozwój sieci tramwajowej. Super!
2015-12-28 11:42:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Moje wyrazy współczucia, że Allenstein cofnął się do czasów wczesnego PRLu, Prus i III Rzeszy.
Olsztyn powinien wzorować się na Atlancie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Atlanta#Transport
a nie na ZTM HGW jej mać, która topi miliardy zł w trombajach!

PS.
Nie byłem nigdy w Dżordżii. Porównanie z Atlantą wymyślił kandydat na prezydenta m.st.Warszawy, na którego głosowałem.
2015-12-28 15:25:19 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
@Stefan

Miło że w komentarzach na rk żyje sobie taka flora jak ty, ale z czasem Twoje teksty przestają być zabawne, ponieważ powtarzanie głupoty 100 razy jest nudne i męczące.

Policz sobie ile pasów drogi w mieście potrzebujesz aby przewieźć tyle osób co pojedyncza linia tramwajowa i dodatkowo jaki będzie czas przejazdu przez miasto wtedy kiedy to się najbardziej liczy, czyli w godzinach szczytu kiedy to swoim autem zawsze (100% godzin szczytu) stoisz w korku, a z kolei tramwaje im więcej mają wydzielonego torowiska, im sprawniej działa sygnalizacja świetlna na krzyżówkach z priorytetem dla transportu zbiorowego tym bardziej są w stanie jeździć rozkładowo nawet po zakorkowanym mieście.

Autobusy do tego celu wymagałyby wydzielonych jezdni po których nie mogłyby się poruszać ani auta, ani motocykle, ani rowery ani taksówki, bo te też mogą powodować miejscami korki, a wiadomo jak koszmarny byłby koszt takich pasów.

Lubisz argumentować jakie to złe są tramwaje gdy jeden z nich stanie, a nie zastanawiasz się dlaczego metro nie staje, przecież tam praktycznie w ogóle nie ma mijanek między stacjami, więc składy po prostu się nie psują, jak to możliwe? A no właśnie, kwestia utrzymania. Jeśli na linie tramwajowe nie będą puszczane trupy i awaryjne jednostki, to i problem zatorów będzie zminimalizowany.

Co jeśli auto zablokuje tory? W Warszawie może nie jest to bardzo popularny problem, ale w Krakowie już tak i rozwiązanie takiego problemu jest bardzo proste:
zablokowanie tramwaju = odszkodowanie dla przewoźnika z oc za straty spowodowane tym zablokowaniem, koszt dodatkowego czasu pracy motorniczych, tramwajów, statystycznie określony koszt strat przewoźnika z powodu obniżenia punktualności i z niezadowolenia pasażerów itp itd, także chodzi tutaj o kwoty rzędu dziesiątek tysięcy złotych za każdą minutę takiej blokady. Gdyby taka kara wisiała nad głowami kierowców to problem blokowania torów rozwiązałoby się sam, bardzo szybko.
Podobnie w przypadku spowodowania kolizji z tramwajem, to z kolei zdarza się w Warszawie od czasu do czasu, a bardzo często zdarza się wymuszania pierwszeństwa na tramwajach, także podobnie, solidna kara z OC i w efekcie koszmarne stawki tego ubezpieczenia do końca życia takiego delikwenta skutecznie i szybko podniosłoby IQ tępych kierowców.
2015-12-28 16:20:47 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@mariosti
Woziłem dziś furą po big city księżniczkę z US.
Na podróż metrem/subway' em jeszcze udało mi się ją namówić, ale do trombaju?!
Co ciekawe kiedyś wiózł ją ktoś trombajem podziemnym w Krakowie i mówiła mi, że jechała tamże metrem :)

Trombaje Warszawskie do zaorania!
2015-12-28 22:50:14 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Stefan, spadaj, idź się wypasać na pole.
2015-12-29 10:11:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Rekin
Zimą bydło w oborze się pasie, a nie na polu
2015-12-29 19:08:50 Autor: xenomorf
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Rekin
Zimą bydło w oborze się pasie, a nie na polu"
To miło, że oświeciłeś wszystkich co robisz z rodziną w zimie!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5