NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP likwiduje połączenia z festiwalem w Zwierzyńcu

| Stopklatka.pl, 13 sierpnia 2009 13.08.2009 119

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2009-08-13 17:17:23 Autor: WŁ
---.adsl.inetia.pl
Zaraz, zaraz, jeśli jest to Letnia Akademia Filmowa, to może wystarczy domagać się kursowania pociągów w sezonie - skądinąd wiadomo, że latem jest największy ruch turystyczny.
2009-08-13 19:11:15 Autor: lusic1971
---.ryb.abpl.pl
Śmieszna jest ta akcja.Pociągi są nierentowne na Roztoczu i każdy o tym doskonale wie,a na festiwal i tak ludzie przyjeżdżają samochodami.Dalszy komentarz chyba nie jest konieczny....Pozdrawiam organizatorów....
2009-08-13 23:07:35 Autor: Gonzo
---.icpnet.pl
No właśnie, nawet kolejarze jeźdżą teraz samochodami na wakacje i do pracy.
2009-08-13 23:42:45 Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Gonzo: dojedź do pracy pociągiem do BB Wapienica na 22!
2009-08-14 22:54:25 Autor: z zamościa
---.internetdsl.tpnet.pl
kilka miesięcy tempu PLK zaprezentowało mapę, że nie ma pieniędzy na finansowanie wszystkich linii kolejowych (nie dotyczy szerokotorowej LHS). Jak widać to była jaskółka, która przyniosła obecną likwidację przewozów pasażerskich.

Co należy zrobić? Ano najważniejszy z punktu widzenia Zamościa jest odcinek Zamość-Rejowiec-Lublin. Jednak przebieg linii jest zły.
1) Marszałek województwa powinien od września puścić szynobus do Zamościa (czas przejazdu niż pośpiesznym skróci się, ze względu na zmiany kierunku)
2) Stworzyć studium wykonalności połączenia:
a) Lublin-Zamość-Hrebenne-Lwów
b) Lublin-Zamość-Hrebenne-Munina-Przemyśl
3) Na podstawie studium wykonalności zapewne wyjdzie, aby od linii numer 7 (przed Rejowcem) do Bełżca poprowadzić nową linię kolejową jednotorową o przebiegu południkowym (z rezerwą na drugi tor) . Dzięki czemu:
a) czas przejazdu z Lublina do Zamościa skróci się do poniżej godziny (obecnie 2,5h) -- odległość drogą kolejową skróci się o 20km.
b) Tomaszów Lubelski zyska połączenie kolejowe
c) czas przejazdu z Zamościa do Hrebennego skróci się o 75minut (obecnie 1:55) -- odległość drogą kolejową skróci się o 35km

Powyższe czasy przy zastosowaniu lokomotywy spalinowej SU-45 na całej trasie.

W pierwszej kolejności należy zbudować 22km nowych torów między Zamościem a Wólką Orłowską (okolice Krasnegostawu). Wybudowanie tego odcinka, skróci czas przejazdu do zamościa aż dwukrotnie. Odcinek ten jest najważniejszy dla Zamojszczyzny, a koszty jego budowy wydają się być uzasadnione. Zwłaszcza, że w Zamościu siedzibę ma LHS i możnaby stworzyć centrum logistyczne dla towarów przesyłanych z Ukrainy do portów Bałtyckich.

A więc samorządowcy do dzieła.
2009-08-15 21:28:58 Autor: obserwator
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Popieram Ciebie w pełni, tylko czy to jest realne?

Ech.. Szlag człowieka trafia kiedy widzi jak kolej na Lubelszczyźnie i Zamojszczyźnie jest dobijana!
2009-08-29 12:56:11 Autor: aron
---.interduo.pl
czlowieku czy ty jestes normalny?
Z Lublina do Zamoscia torami jest 118 km. W Polsce z taką predkoscia nie jeżdzą nawet pociągi InterCity Warszawa - Poznań czy Warszawa - Kraków. Jest to prędkośc porównywalna tylko z czeskim Pendolino.
Czy ty chcesz budowac drugą Centralną Magistralę Kolejową z Lublina do Zamoscia??? Dla 70 tys. mieszkańców?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5