NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pasażerowie potrzebują dobrego rozkładu jazdy na Roztoczu

| jar, Rynek Kolejowy 04.07.2014 158

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-04 09:26:04 Autor: Kflik
---.245.68.119
Słuszny postulat (poprawa skomunikowań) i smutna rzeczywistość skoro od razu pada stwierdzenie, że ma to małe szanse.

Mało połączeń, więc faktycznie utrudnia to działania.

Dlatego jest chyba tylko jedna droga na poprawę kolei w tym kraju:

- zmiana sposobu naliczania stawek: ryczał niezależnie od ilości uruchamianych połączeń: tak by maksymalnie wykorzystać posiadany tabor i pracowników np. na Roztoczu. (im więcej połączeń tym łatwiej tworzyć skomunikowania).

(dotychczasowe zasady można zostawić tylko na liniach typu CMK)

- powyższe wiąże się pewnie ze zwiększeniem dotacji do PLK (choć niekoniecznie, można za ryczał przyjąć stawki obecne i pozwolić - w w ramach wolnych przepustowości bo to głównie o słabsze linie chodzi - uruchamiać dodatkowe połączenie bez dodatkowych kosztów.

- w skrócie: przyjmujemy koszty utrzymania infry i pracowników jako stałe (i tak przy likwidacji połączeń zazwyczaj nie ma zwolnień) w koszt pockm wliczamy tylko koszt energii (i ew. nadgodzin lub zatrudnienia dodatkowych pracowników)
2014-07-04 11:55:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
A co z szynobusami w takcie 2 godzinnym Biłgoraj - Hrubieszów? O taaakim ważnym połączeniu zamojscy mikole zapomnieli???
2014-07-04 12:00:07 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
aron, zawsze możesz namówić jakąś firmę busową na uruchomienie takich szynobusów komercyjnie ;)
2014-07-04 13:58:21 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a to mędrzec musztardowo-octowy jeszcze nie uruchomił tam swoich aronbuszów??:)
2014-07-04 16:58:24 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Do tej pory zamojscy mikole domagali się szynobusów z Biłgoraja do Hrubieszowa, a teraz czyżby poszli po rozum do głowy?
2014-07-04 17:12:32 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
do tej pory mędrzec musztardowo-octowy wmawiał wszystkim że ma buszy, czyby teraz i sam już w to nie wierzył??:))
2014-07-05 15:08:49 Autor: stasio
---.5.50.7
Według mojej wiedzy pociąg ,,Kasztelan``jadący z Jarosławia ma skomunikowanie na stacji Zawada z pociągiem Relacji Zamość-Lublin ,a dalej z TLK do Warszawy .Połączenie popołudniowe z Roztocza decyzją Pani Dyrektor Zakładu Lubelskiego zostało utrzymane poprzez opóżnienie pociągu z Zamościa.Więc zapraszam wszystkich chętnych na Roztocze.
2014-07-05 15:09:53 Autor: stasio
---.5.50.7
Według mojej wiedzy pociąg ,,Kasztelan``jadący z Jarosławia ma skomunikowanie na stacji Zawada z
pociągiem Relacji Zamość-Lublin ,a dalej z TLK do Warszawy .Połączenie popołudniowe z Roztocza
decyzją Pani Dyrektor Zakładu Lubelskiego zostało utrzymane poprzez opóżnienie pociągu z
Zamościa.Więc zapraszam wszystkich chętnych na Roztocze.
2014-07-06 19:28:34 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
A jednak "dasię"!

Akcja zapoczątkowana przez udzielającego wywiad odniosła skutek i od 21 lipca 2014 regio Kasztelan z Jarosławia będzie oficjalnie skomunikowany z regio Kasztelan do Lublina w Zawadzie, a ten z kolei z TLK Posejdon w Lublinie.
Co więcej do tego czasu podróżni z Roztocza zgłaszający kierownikowi pociągu z Jarosławia chęć przesiadki na pociąg do Lublina mogą liczyć na przytrzymanie tego drugiego w Zawadzie.

Jeśli lubelski oddział PR ma taką siłę przebicia to polecam też aby się zajęli lobbingiem w UM przeciw anty-kolejowym zapisom planu transportowego. Nie może być tak, że utrzymanie oferty na linii R4 będzie obwarowane jakimiś "ale". Podobnie jak nie może być też tak, że tyloma niejasnymi warunkami obwarowane będzie uruchomienie linii R64 i R54 czyli Zamość - Hrubieszów i Zamość - Biłgoraj.
2014-07-07 10:54:39 Autor: Kflik
---.245.68.119
Wszystkie połączenia na Zamojszczyźnie (i nie tylko tam) muszą być tworzone pod kątem skomunikowań i bezpośrednich połączeń dalekobieżnych.

Po artykule widać też jak bardzo potrzebne są zmiany w taryfie w Polsce.
Trzeba skończyć z bzdurnym podziałem na pociągi osobowe i pospieszne.
Jest na to wiele sposobów np:
- wprowadzenie jednej wspólnej taryfy we wszystkich dotowanych pociągach.
lub
- zmuszenie spółeczek do wprowadzenia zasady, że bilety na pociągi osobowe (w tym wszystkie promocyjne) wydane na odległość 120-150km są honorowe w pociągach TLK
itp.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5