NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowe barwy warszawskich 14WE

| jm, Rynek Kolejowy 27.02.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-02-27 13:58:02 Autor: Oglądacz
---.abaks.pl
Nie widzę na czole jednostki 14WE oznaczenia np. 14WE-001. Czy my, Polacy tak daliśmy się ogłupić tym urzędasom z UE, że nie namalowane polskiego oznaczenia? Czy znalazł się jakiś nadgorliwiec, któremu przeszkadzają polskie oznaczenia? Przykre jest to dla nas, Polaków.
2013-02-27 14:12:27 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
SKMW stosuje swoje oznaczenia \"102\" i tylko takie nanosi. Na innych pojazdach też nie stosuje się np. 101N, 303E gdy jest już EN94, EU07.
2013-02-27 14:23:46 Autor: SolarisU18
---.xdsl.centertel.pl
Z tego co widać wóz ma też nowe! pantografy (chyba produkcji z Krakowa), osłonka na sprzęg i jakiś taki doczyszczony :) Jakoś lepiej Halny w tej malaturze wygląda, żeby jeszcze to był asynchron z nową tapicerką... ehhh.
2013-02-27 14:26:15 Autor: nikischlicki
---.euv-frankfurt-o.de
W odpowiedzi na post Oglądacz:
"Nie widzę na czole jednostki 14WE oznaczenia np. 14WE-001. Czy my, Polacy tak daliśmy się ogłupić tym urzędasom z UE, że nie namalowane polskiego oznaczenia? Czy znalazł się jakiś nadgorliwiec, któremu przeszkadzają polskie oznaczenia? Przykre jest to dla nas, Polaków."
Nie masz ważniejszych problemów niż oznaczenia pojazdu? Gdyby nie Unia nawet taki wadliwy 14WE by w SKMce nie jeździł. Tylko pewnie SKMka oparta o kible, ale bez ładnego wdzianka... Zresztą wydaje mi się, że UE nakazuje numerację europejską, ale nie zabrania krajowych. Widocznie SKM uznało je za niepotrzebne skoro ich nie używa.
2013-02-27 14:27:28 Autor: NIESTETY
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Oglądacz:
"Nie widzę na czole jednostki 14WE oznaczenia np. 14WE-001. Czy my, Polacy tak daliśmy się ogłupić tym urzędasom z UE, że nie namalowane polskiego oznaczenia? Czy znalazł się jakiś nadgorliwiec, któremu przeszkadzają polskie oznaczenia? Przykre jest to dla nas, Polaków."
Komentarz Oglądacza świadczy o braku zrozumienia o co chodzi. Nie zwrócił np. uwagi, że błędny jest brak kontrastu numerów bocznych zrobionych tak, żeby były nieczytelne. Fakt, że wprowadziło go w błąd wprowadzanie dziwacznych oznaczeń, oprócz numerów zawierających te same dane na innych typach taboru tejże SKMWA.
Numer europejski jest numerem rejestracyjnym, który akurat Polska wprowadza jako pierwsza (pociąg 107 był pierwszy w Polsce, a może i w Europie). Ma on służyć eksploatacji ruchowej kolei. Natomiast oznaczenia inne, które pełniły rolę identyfikatorów stają się oznaczeniem własnym firmy i może być zachowane, zmienione lub nawet zlikwidowane. Wg jej potrzeb. Można się dziwić nawet, że firmy nie mające nic wspólnego z PKP nadal usiłują stosować jej system oznaczeń, który pasuje do dużego operatora.
2013-02-27 15:02:32 Autor: Goofy
---.30.0.84
W sumie szkoda, że 14WE nie są asynchronowe, bo naprawdę całkiem nieźle się prezentują...
Ile kosztowałaby przeróbka na asynchrony + dodanie możliwości obsługi niskich peronów?
2013-02-27 19:49:45 Autor: Doktor inżynier
---.116.200.90
Nie ma nic śmieszniejszego, niż Mikol używający w co drugim zdaniu słowa \"asynchron\". :D
2013-02-27 20:20:44 Autor: Darek Paperson
---.178.191.27
Dwie jednostki 14We sprzedane Kuleją Śląskim też cały czas śmigają pomiędzy Katowicami a Gliwicami w barwach warszawskich z logo SKM Warszawa.
2013-02-28 14:29:40 Autor: Goofy
---.30.0.84
Nie ma nic bardziej żałosnego, jak hejterzy piszący pod nickami z tytułami naukowymi... ;)
2013-02-28 17:33:29 Autor: krakus122
---.dynamic.chello.pl
co za idiotyczny pomysł z tym zapowiadnaiem automatycznym programu Ivona. Czy zawsze w tym kraju musi pachniec tandeta i kiczem>? Wystarczy sie przejchac do Londynu i uslyszec zobaczyc jak świetnie funskonuje tam ststem zapowiedzi i te rozwiązania wdrożyc na PLK. Ale trzeba chęci i odwagi
2013-03-01 00:53:31 Autor: jjz
---.31.137.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
\"W 2010 roku zaszły zmiany w tych zasadach. Od tego momentu wszystkie nowe pociągi, począwszy od odbioru 19WE, mają całe czerwone czoło.\" - Bzdura. 14WE o numerach: 101, 103, 104 które przeszły P4 w 2012 r. jeszcze go nie mają.
2013-03-01 21:03:07 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
@krakus122

Zgadzam się z Tobą. Ale w Polsce zamiast przygotować i uruchomić tanim kosztem solidny system, to się wdraża (jakie modne teraz słowo) drogie i niefunkcjonalne badziewie. Nie tylko na kolei z resztą. Zamiast prostej, intuicyjnej obsługi jest porąbana, wymagające długich szkoleń (też kasa dla wykonawcy) a efekty jak widać i słychać.
2013-03-07 21:48:11 Autor: KOroń
---.ip.netia.com.pl
Popieram Cię Kolego. Też mnie ten syntezator wqurza. Raz, że jednostajny, dwa że akcent do niczego, trzy-każdy pociąg jest inaczej zapowiadany; jak co jakiś czas odezwie się ludzki głos to wtedy jest to muzyka dla uszu. Cztery-kto do wuja wymyślił ten idiotyczny sposób zapowiadania- \"pociąg x ze stacji y do stacji z przez stację a, b,c....:@ Nosz ch...ra by to wzięła! Przecież wiadomo że Skierniewice to stacja a nie planeta!.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS