NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Częstochowa przeciw likwidacji peronów na linii kolejowej

| Jakub Madrjas 02.01.2017 50

Częstochowa przeciw likwidacji peronów na linii kolejowej
Fot. MateuszFD, CC BY-SA 3.0
PKP PLK chce zburzyć perony na linii kolejowej 146 łączącej Magistralę Węglową z Częstochową. Przeciw tym zamiarom protestują już nie tylko społecznicy, ale też częstochowscy radni.
Podczas remontu linii nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice perony na nieczynnych przystankach zostaną zlikwidowane. PKP PLK tłumaczy, że samorządy obu województw, przez które przechodzi trasa, nie są zainteresowane wznowieniem ruchu regionalnego, a decyzja w tej sprawie jest ostateczna. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Na początku listopada ogłoszono przetarg na realizację inwestycji, o czym informowaliśmy tutaj. Pierwotnie oferty miały zostać otwarte 12 grudnia, ale przetarg wydłużył się. Nowy termin otwarcia ofert wyznaczono na jutro (3 stycznia).

Likwidacja peronów budzi opór środowiska sympatyków kolejnictwa skupionych wokół serwisu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. Napisali oni w tej sprawie petycję do prezesa PKP PLK. Piszemy o tym w tym miejscu. Społecznicy nie są osamotnieni w swoim stanowisku. Pod koniec grudnia w sukurs przyszła im częstochowska Rada Miasta, która przyjęła oficjalne stanowisko w sprawie infrastruktury pasażerskiej na linii kolejowej nr 146: Częstochowa (Wyczerpy) – Chorzew Siemkowice.

Radni protestują

– Rada Miasta Częstochowy z radością przyjęła informację o planowanej rewitalizacji linii kolejowej nr 146: Częstochowa (Wyczerpy) – Chorzew Siemkowice. Stanowczy sprzeciw budzi natomiast założenie likwidacji infrastruktury pasażerskiej na tej trasie. Od kilku lat na wspomnianym odcinku nie są wykonywane połączenia pasażerskie. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w fatalnym stanie torów, który skutkował znacznym wydłużeniem czasu przejazdu pociągów. Rewitalizacja linii daje niepowtarzalną szansę na przywrócenie atrakcyjnych połączeń pasażerskich na tej trasie – czytamy w stanowisku.

– Wspomniana linia kolejowa ma istotne znaczenie dla naszego miasta oraz wielu miejscowości i obszarów szeroko rozumianego regionu częstochowskiego. Tereny wokół linii kolejowej: Częstochowa – Chorzew Siemkowice, także te położone poza granicą województwa śląskiego, od lat są ściśle związane z Częstochową i nasze miasto pragnie tę więź podtrzymywać. Jesteśmy przekonani, że przywrócenie połączeń kolejowych na tym odcinku jest realne i potrzebne – dodają radni.

– W związku z powyższym Rada Miasta Częstochowy apeluje o pilną rewizję planów i uwzględnienie w projekcie rewitalizacji linii kolejowej nr 146, budowy infrastruktury pasażerskiej w postaci budowy przystanków zlokalizowanych w miejscach zamieszkiwanych przez największe grupy ludzi – podsumowują samorządowcy.

PLK niewzruszona

Czy stanowisko przyjęte przez Radę Miasta cokolwiek zmieni? Wygląda na to, że niestety nie. – Stanowisko Radnych Miasta Częstochowy powinno zostać przekazane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego – odbija piłeczkę Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. Jak tłumaczy, to właśnie marszałek województwa (pismem z 22 września 2015 roku) skierowanym do wykonawcy dokumentacji przedprojektowej, czyli Multiconsult podtrzymał wcześniejszą decyzję z lutego 2015 r. o niezamawianiu pasażerskich usług przewozowych na linii nr 146 na odcinku Częstochowa – Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Jak dodaje, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w ogóle nie odpowiedział na analogiczne pismo od wykonawcy dokumentacji przysłane w tej sprawie.

Warto przypomnieć, że podczas rewitalizacji również przebiegającej przez Częstochowę linii kolejowej nr 61 wyremontowano wszystkie istniejące przystanki kolejowe. Tymczasem ze względu na brak zainteresowania ze strony samorządów uruchamianiem połączeń, na przystankach Pludry i Pawonków przez dwa lata od zakończenia remontu nie zatrzymywał się żaden pociąg. Wówczas PKP PLK za remont niepotrzebnych przystanków krytykowały lokalne media. Z drugiej strony – to się właśnie zmieniło, a od nowego rozkładu pociągi zatrzymują się na obu przystankach (choć w Pawonkowie tylko raz w tygodniu), o czym piszemy tutaj.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS