NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Złocieniec – Choszczno: Wróci ruch pasażerski?

| Kasper Fiszer 03.01.2018 229

Złocieniec – Choszczno: Wróci ruch pasażerski?
Pociąg w Kaliszu Pomorskim-Mieście na linii 410fot. Kasper Fiszer
W przyszłym roku ma rozpocząć się remont linii 410 na długim odcinku Złocieniec – Choszczno. Na razie nie jest znany dokładny zakres prac, ale prawdopodobne jest, że w ramach projektu uzupełniającego inwestycja obejmie także infrastrukturę pasażerską. Byłoby to zwiastunem powrotu ruchu pasażerskiego po około ćwierć wieku przerwy.
Za kilkanaście miesięcy rozpocząć ma się remont części dawnej linii 410 biegnącej z Grzmiącej do Kostrzyna. Plan zakłada objęcie pracami 78-kilometrowego odcinka Złocieniec – Choszczno przez Mirosławiec, Kalisz Pomorski i Drawno. Do niedawna ruch pasażerski utrzymywany był na krótkim fragmencie Kalisz Pomorski – Kalisz Pomorski Miasto, jednak obecnie cała trasa, którą obejmą prace, jest dla pociągów osobowych zamknięta. Tory są częściowo nieprzejezdne.

Zasadnicze prace mają ruszyć w 2019 r.

W zeszłym roku przeprowadzenie prac remontowych na linii 410, ale na tylko częściowo pokrywającym się odcinku Grotniki Drawskie – Złocieniec – Mirosławiec – Kalisz Pomorski – Drawno, wstępnie zaplanowało Ministerstwo Obrony Narodowej. Prace miały zabezpieczyć dojazd do wojskowych bocznic nr 839 Złocieniec, 824 Mirosławiec oraz 823 Drawno. Jak poinformowały nas przy tym PKP Polskie Linie Kolejowe, planowane obecnie roboty mogłyby służyć nie tylko celom wojskowym, ale także ruchowi pasażerskiemu.

– Zgodę na rewitalizację linii nr 410 wyraziło Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Aktualnie przygotowywany jest program funkcjonalno-użytkowy dla ogłoszenia postępowań przetargowych dotyczących projektowania zadania i rozpoczęcia zasadniczych robót w 2019 r. Obecnie nie można określić szczegółowego harmonogramu prac oraz kosztów zadania – opisuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Projekt uzupełniający obejmuje infrastrukturę pasażerską

– Zgłoszony został także uzupełniający projekt w zakresie obiektów obsługi ruchu pasażerskiego na tej linii w ramach działań przygotowawczych do nowych zadań Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego – dodał przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Pozwala to przypuszczać, że na nieczynną trasę mogłyby wrócić pociągi regionalne. Nie licząc epizodu wjazdu pociągów ze Szczecina do Kalisza Pomorskiego-Miasta, pomiędzy Złocieńcem a Choszcznem planowe przewozy pasażerskie funkcjonowały tylko do 1996 r.

Latem tego roku pojawiła się petycja o wznowienie ruchu pasażerskiego na tej trasie. W podpisanym przez ok. 400 osób dokumencie adresowanym do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz PKP PLK i marszałka województwa zachodniopomorskiego czytamy: „Rewitalizacja linii na ocinku Choszczno – Złocieniec przyniesie ogromne korzyści dla mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż całego odcinka, a przede wszystkim: Choszczna, Drawna, Kalisza Pomorskiego, Mirosławca oraz Złocieńca. Województwo Zachodniopomorskie w ubiegłych latach oraz nadal dokonało wielu inwestycji w tabor kolejowy jak i rewitalizacje wielu linii niezelektryfikowanych w województwie, lecz kompletnie pomijając jego południowe i wschodnie tereny, w tym linię 410. Rewitalizacja (...) przyczyni się do znacznej poprawy komunikacyjnej w tej części województwa, a także poprawi dostęp mieszkańcom powiatu myśliborskiego dojazd do środkowej części województwa” (pis. oryg.).



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

RPO (49)
Linia 410 (6)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

RPO (49)
Linia 410 (6)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS