Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Zachodniopomorska kolej wjeżdża na nowe tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Zachodniopomorska kolej wjeżdża na nowe tory
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Szczecin Główny
Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego pasażerowie w Zachodniopomorskiem zyskają krótsze podróże i komfortowe perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizują również projekty zwiększające możliwości portów i sprzyjające rozwojowi gospodarki.

W ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego (KPK) o wartości ponad 66 mld zł do 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe planują objąć pracami 9000 km torów, a 8,5 tys. km torów zostanie dostosowanych do wyższych prędkości. Ośrodki o znaczeniu wojewódzkim zostaną połączone liniami o średniej prędkości 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągiem, a podróżni na kilkudziesięciu nowo wybudowanych i zmodernizowanych przystankach będą mieli zapewniony lepszy, komfortowy dostęp do kolei. Na torach będzie jeszcze bezpieczniej. Przy realizacji inwestycji PLK zapewnią także przepustowość tras, tzn. możliwość przejazdu pociągów obok robót lub wcześniej przygotowanymi trasami. Możliwy będzie również bardziej wydajny transport towarów do portów morskich. Realizację KPK zapewniają środki z programów UE i budżetu państwa.

Znaczący wpływ na sprawną komunikację w Zachodniopomorskiem ma poprawa warunków kolejowych przewozów pasażerskich: skrócenie czasu przejazdu, poprawa punktualności i komfortu dostępu do pociągów. Rozwój gospodarczy regionu jest z kolei ściśle związany z udrożnieniem tras, prowadzących do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Pozytywnie na gospodarkę wpływa modernizacja linii i sprawniejsze połączenia województwa z Poznaniem, Wrocławiem czy Warszawą.

Szczecin Główny – stacja dla każdego


Modernizacja stacji Szczecin Główny to ważna inwestycja, zarówno dla mieszkańców miasta, jak i turystów podróżujących koleją. Dzięki inwestycji pasażerowie skorzystają z komfortowych peronów, wyposażonych w system dynamicznej informacji pasażerskiej, czytelne oznakowanie, nowe lampy oraz monitoring. Będą nowe ławki, zegary i tablice informacyjne. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się oraz opiekunowie z małymi dziećmi zyskają lepszy dostęp do pociągów m.in. dzięki windom. Szybsze przejście do wagonu zapewni również przebudowana, zadaszona kładka, łącząca perony. Z nowej stacji pasażerowie skorzystają już w 2019 roku.

Krótsze podróże do Poznania, Warszawy i Wrocławia

Dzięki modernizacji linii E59, czyli trasy łączącej Poznań ze Szczecinem Dąbiem, będą krótsze podróże. Pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h. Czas przejazdu między Szczecinem a Poznaniem skróci się o ok. 35 min z 2 h 15 min do ok. 1 h 40 min. Z efektów kolejowych inwestycji skorzystają również podróżni udający się do Warszawy czy Wrocławia. Ocenia się, że przejazd ze Szczecina do stolicy skróci się o ok. 2 godziny, a do stolicy Dolnego Śląska o ok. 1,5 godz.

Sprawniejsze podróże w regionie

Więcej pociągów regionalnych w bardziej dogodnych godzinach kursowania dla pasażerów wyjedzie w 2019 roku na linię między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. To będzie efekt modernizacji trasy. Pociągi zwiększą prędkość do 100-120 km/h, a czas przejazdu skróci się o ok. 25 min. – z 1 godz. 35 min. do 1 godz. 10 min. Dla podróżnych powstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławiu. Będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

– Realizacja Krajowego Programu Kolejowego zapewni lepsze podróże między miastami i regionami Polski. Skrócą się czasy przejazdów, a nowe możliwości kolei zapewnią równomierny rozwój wszystkich województw. Po prostu Łączymy Polskę – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Łatwiejszy dostęp do portów w Szczecinie i Świnoujściu

PLK poprawią również dojazdy pociągów towarowych do portów morskich. Dzięki inwestycji składy przewożące ładunki będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Natomiast dzięki przebudowie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oba porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi, a przewoźnicy towarowi zwiększą swoje możliwości dzięki skróceniu, od kilku do kilkudziesięciu minut, czasu ładunku i rozładunku towarów. Tym samym porty będą mogły przyjmować i odprawiać znacznie większe ładunki.

Szybciej po Nadodrzance

Kluczową rolę, zarówno w komfortowym przewozie pasażerów, jak również w sprawnym przewozie towarów, odgrywa linia ze Szczecina do Wrocławia, zwana Nadodrzanką. Dzięki jej modernizacji pociągi pojadą z prędkością 120 km/h. To będzie odczuwalna zmiana, gdyż obecnie pociągi muszą zwalniając nawet do 30-50 km/h. Modernizacja odcinka Dolna Odra – Rzepin – Zielona Góra – Głogów zwiększy przepustowość linii. To szansa na sprawniejsze podróże pociągiem. Zyska także gospodarka, dzięki bardziej konkurencyjnym przewozom ładunków po torach. W styczniu PLK rozpoczęły prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn. W pierwszym kwartale 2018 r. prace skupiają się na odcinku Drzeńsko – Kowalów – wymieniony zostanie tor i sieć trakcyjna. Zamontowane będą nowe rozjazdy – ważne elementy toru, odpowiadające za sprawny przejazd pociągów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Zapewnią to nowe urządzenia rogatkowe, monitoring i przebudowana jezdnia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5