Partnerzy serwisu:
Pasażer

Za kolejowe objazdy między Poznaniem a Piła zapłacą także podróżni

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Za kolejowe objazdy między Poznaniem a Piła zapłacą także podróżni
Fot. Romuald StolnickiStacja Piła Główna i pociąg PKP Intercity
Wkrótce rozpoczną się prace modernizacyjne pomiędzy Obornika Wielkopolskimi a Piłą, na linii 354. Spore utrudnienia czekają nie tylko pasażerów pociągów regionalnych, ale też PKP Intercity. Niestety – za dojazd nad morze z Poznania, w związku z utrudnieniami, więcej zapłacą… pasażerowie.

PKP Intercity przetrasuje swoje trzy pociągi, które z Poznania kursują przez Piłę do Słupska (TLK Gwarek i IC Malczewski) oraz IC Szkuner, którego stacją końcową jest Kołobrzeg. Między Obornikami a Piłą jest bowiem tylko jeden tor, który od marca do grudnia będzie zrywany i układany ponownie (PKP PLK nie zdecydowała się na modernizację linii w wariancie dwutorowym na całym odcinku między Poznaniem a Piłą).

– Na jednotorowej linii tylko tak można wykonać szeroki zakres prac i przygotować lepsze parametry trasy. Oznacza, to że 2 pary naszych pociągów jadące z Poznania w kierunku Słupska będą skierowane inną trasą. Składy TLK Gwarek 48104/84104 i TLK Malczewski 3806/8306 pojadą przez Krzyż i Stargard – informuje Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Z kolei IC Szkuner pojedzie przez Krzyż, skąd dojedzie do Piły ciągnięty lokomotywą spalinową. W Pile wróci więc na swoją starą trasę.

Przejazd pociągiem między np. Poznaniem a Koszalinem, czy Poznaniem a Słupskiem wydłuży się o 15 do 10 minut. Większą uciążliwością będzie jednak to, że za przejazd objazdem zapłacą… pasażerowie. W obu przypadkach trasa jest bowiem dłuższa, a PKP Intercity nie zamierza wprowadzić między wyżej wspomnianymi stacjami ceny relacyjnej, lecz liczy ją po staremu, czyli według przejechanego kilometra. Dzieje się tak pomimo tego, że PKP PLK zazwyczaj finansowo wspomaga przewoźników w związku z objazdami, co udowadnia przykład Kolei Wielkopolskich.

– Ceny biletów naliczane są według taryfy kilometrowej. Zmieniona organizacja ruchu obowiązywać będzie od 11 marca do 8 grudnia – powiedziała Marta Ziemska.

Za „promocję” w postaci dłuższego przejazdu pasażerowie zapłacą odpowiednio:
• Dla trasy Poznań-Kołobrzeg: zamiast 57,00 zł – 62,00 zł
• Dla trasy Poznań-Słupsk: zamiast 63,00 zł – 65,00 zł
• Dla trasy Poznań-Koszalin: zamiast 56,00 zł – 61,00 zł

PKP PLK zakończyła już pierwszy etap modernizacji linii Poznań - Piła, o czym piszemy tutaj. Do modernizacji kolejnego przygotowują się także Przewozy Regionalne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij