Partnerzy serwisu:
Biznes

Z trasy z Kowla do Chełma skorzystało już 2 tys. pasażerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
18-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Z trasy z Kowla do Chełma skorzystało już 2 tys. pasażerów
fot. cfts.org.ua/
Miesiąc po uruchomieniu drugiego pociągu transgranicznego łączącego Polskę z Ukrainą widać, jak bardzo takie połączenia są potrzebne. Tylko w miesiąc autobus szynowy Pesy przewiózł na trasie z Kowla do Chełma prawie 2 tys. pasażerów. Koleje Ukraińskie już myślą o poszerzeniu oferty.

Pociąg łączący polskie miasto Chełm z ukraińskim Kowlem wystartował 12 czerwca 2017 roku. Dzisiaj widać, jak bardzo na to połączenie wyczekiwali podróżni, bo tylko przez miesiąc jego funkcjonowania, do 10 lipca, z pociągów skorzystało dokładnie 1,9 tys. pasażerów.

Trasę z Chełma do Kowla obsługuje dwuczłonowy autobus szynowy Pesy 630M z miejscami drugiej klasy na 187 osób. Bilet kosztuje ok. 200 hrywien. Cena może ulegać zmianie w zależności od kursu walutowego w dniu zakupu biletu. Dla porównania, pociąg Kijów – Przemyśl oferuje bilety w 1. klasie za 600 hrywien, zaś w drugiej za 425 hrywien.

Pociąg startuje w Kowlu o 11:53 i zatrzymuje się w Jagodzinie. O 13:15 przekracza granicę, potem ma postój w Dorohusku i o 13:41 przyjeżdża do Chełma. Powrót jest zaplanowany o godzinie 14:51. W drodze powrotnej pociąg przekracza granicę o 17:17, by dojechać do Kowla o 18:40. Oznacza to, że czas przejazdu to ok. 2 godziny.

Uzgodniono już z Polską uruchomienie dwóch par pociągów do Chełma, jednak ze zmienioną trasą. Drugi pociąg mógłby już od 11 grudnia – lub nawet wcześniej – kursować z miejscowości Równe do Chełma.

Koleje Ukraińskie poinformowały także, że od momentu wprowadzenia ruchu bezwizowego pomiędzy Ukrainą a Unią Europejską, czyli od 11 czerwca, z pociągu Kijów – Przemyśl skorzystało 13,9 tysięcy pasażerów.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij