NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Z Mogilna do Poznania 160 km/h. Oferty powyżej budżetu

| Martyn Janduła 15.02.2017 61

Z Mogilna do Poznania 160 km/h. Oferty powyżej budżetu
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Poznaliśmy oferentów w postępowaniu przetargowym PKP PLK na wykonanie projektu oraz robót budowlanych dla odcinka Poznań Wschód – Mogilno. Linia ta ma zostać zmodernizowana do 160 km/h. Do postępowania stanęło 7 wykonawców, jednak zaproponowane kwoty nie mieszczą się w budżecie zamawiającego.
PKP PLK prowadzą przetarg w systemie „projektuj i buduj” dla odcinka linii kolejowej nr 353 z Poznania Wschodniego do Mogilna. Chodzi dokładnie o odcinek od km 0,265 do km 73,000. Prace miałyby być prowadzone w ramach programu „Prace na linii nr 353 Poznań Wschód-Dziarnowo”.

Odcinek z Poznania Wschodniego do Mogilna stanowi fragment linii nr 353. Zlokalizowany jest on na terenie województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Prace mają pozwolić na zwiększenie prędkości z obowiązującej 40-120 km/h do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych oraz nacisku 225 kN na oś w ciągłości modernizowanego odcinka toru nr 1 i 2. Pozwoli to także na poprawę przepustowości linii nr 353. Poprawić ma się również bezpieczeństwo ruchu na przejazdach kolejowych.

Wszystkie prace mają być gotowe do 9 czerwca 2017 roku. Warunkiem uzyskania zamówienia jest przedstawienie najniższej ceny, która stanowi 60% kryterium wyboru oraz zadeklarowanie najkrótszego potrzebnego czasu zamknięć torowych – 40%.

Budżet jaki PKP PLK przygotowała na zadanie to 30,6 mln zł brutto. Do siedziby spółki wpłynęło siedem ofert od wykonawców, jednak żadna z nich nie mieści się w założonym kosztorysie. Wszystkie firmy zadeklarowały, że maksymalny czas zamknięć torowych to 151 dni. Najtańszą ofertę złożyła Trakcja PRKiI, która zaproponowała cenę 33,38 mln zł brutto (czyli prawie 3 mln więcej od szacunków PKP PLK). Drugi w kolejności jest Mota-Engil Central Europe z Krakowa – 33,42 mln zł brutto.

Udział w postępowaniu wzięli również: polsko-francuskie konsorcjum Colais Rail – 35,21 mln zł brutto, PORR Polska Construction – 35,5 mln zł brutto, Torpol – 37,55 mln zł brutto, Alusta – 39,4 mln zł brutto oraz niemiecka firma BUG Verkehrsbau – 39,6 mln zł brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (462)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (462)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS