szukaj
Śledź nas:

Z Inowrocławia do Tczewa 200 km/h

| Martyn Janduła 30.01.2017 265

Z Inowrocławia do Tczewa 200 km/h
Linia 131, szlak Maksymilianowo - KotomierzFot. Igor Urbański, SM42.pl
PKP PLK w systemie „projektuj i buduj” chcą podnieść parametry techniczne na odcinku linii kolejowej nr 131 z Inowrocławia do Tczewa. Po pracach budowlanych prędkość eksploatacyjna tego odcinka sieci magistrali węglowej podniesiona zostanie do 200 km/h dla przewozów pasażerskich i 120 km/h dla przewozów towarowych. Pozwoli to przede wszystkim poprawić przepustowość tej i tak mocno już zatłoczonej linii.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 131 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Twarda Góra od km 325,234 do km 452,885 obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres prac ujęto w programie „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Bydgoszcz – Tczew”.

Węglowa magistrala

Linia kolejowa nr 131 od km 325,234 do km 452,885 zlokalizowana jest na terenie województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego w powiatach inowrocławski, bydgoski, świecki i starogardzki. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Stanowi ona część tzw. magistrali węglowej, która jest obecnie głównym połączeniem aglomeracji gdańskiej, oraz portów morskich Gdańsk i Gdynia z zapleczem kraju dla przewozów wewnątrzkrajowych i tranzytowych.

Obecnie linia ta jest mocno obciążona ruchem kolejowym. W ciągu doby na odcinku Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz przejeżdża średnio 91 pociągów, zaś na odcinku Bydgoszcz – Twarda Góra średnio przejeżdża 99 pociągów na dobę. Prędkość na tym odcinku linii 131 spada punktowo dla pociągów pasażerskich do 50 km/h, zaś dla towarowych – 40 km/h. Prędkość eksploatacyjna utrzymuje się jednak na poziomie 120-160 km/h oraz 100-120 km/h dla składów towarowych. Jak wyjaśnia PKP PLK w specyfikacji zamówienia, problem punktowych spowolnień stanowi układ geometryczny toru.

Będzie 200 km/h

Zamawiający chce, żeby prędkość maksymalna na tej linii od kilometra 325,234 do km 449,400 wzrosła jednak do 200 km/h, a dla przewozów towarowych do 120 km/h. Dlatego w zakresie prac znalazła się kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu, uzupełnienie podsypki. Zamawiający chce także poddać przebudowie perony na przystankach osobowych Chmielniki Bydgoskie i Rynkowo Wiadukt wraz z przebudową infrastruktury. Przebudowane zostaną przejazdy, przepusty, zamontowane urządzenia srk, ułożony zostanie rurociąg kablowy oraz zastosowana ciągła wymiana szyn.

Wśród kryteriów zamówienia określono cenę, która stanowi 60% oceny przetargowej. Po 20% punktów przetargowych oferent może uzyskać za termin realizacji oraz okres gwarancji. Szacunkowa wartość zadania wynosi 74 mln zł brutto. Składanie ofert trwa do 7 marca 2017 roku. Wykonawca będzie miał maksymalnie 16 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42506)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42506)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS