NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Wyniki PKP Cargo za styczeń. Rok 2017 zaczyna się lepiej od 2016 r.

| inf. prasowa 01.03.2017 29

Wyniki PKP Cargo za styczeń. Rok 2017 zaczyna się lepiej od 2016 r.
Fot. PKP Cargo
Grupa PKP Cargo w styczniu 2017 roku uzyskała 53,64 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 45,07 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie Grupa przewiozła o 7,8 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 11,3 proc. większą niż w styczniu 2016 roku.
Na rosnącym o 6,3 proc. rynku, zwiększenie pracy przewozowej Grupy o 11,3 proc. r/r spowodowało wzrost udziału rynkowego Grupy o 2,43 pkt. proc. – W tym samym okresie przewozy konkurencji mierzone pracą przewozową wzrosły jedynie o 1 proc. – podaje PKP Cargo.

W porównaniu ze styczniem 2016

W porównaniu do wyników ze stycznia 2016 roku, w styczniu bieżącego roku Grupa zwiększyła przewozy m.in. kamienia, kontenerów, pozostałych ładunków, innych artykułów chemicznych, ropy i węgla kamiennego. Większe przewozy kamienia to efekt przewozów m.in. na budowę kilku obwodnic w kraju oraz przewozów kamienia wapiennego w eksporcie na Wschód. Za wzrost przewozów kontenerów odpowiadają m.in. większe przewozy do portów morskich i w odwrotnym kierunku oraz w tranzycie w kierunku wschód-zachód (rozwój przewozów z/do Chin), a także zwiększone transporty zbóż w kontenerach oraz samochodów. Na większe przewozy pozostałych ładunków wpłynęła realizacja przewozów dla wojsk NATO, a ponadto pozyskanych przewozów samochodów z Niemiec oraz do Włoch i Francji. Zwiększone przewozy innych artykułów chemicznych to efekt większych przewozów gazów w imporcie ze Wschodu w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem odbiorców oraz korzystnymi cenami zakupu gazu.

Na wzrost przewozów w grupie ropa miały wpływ zwiększone przewozy paliw w imporcie drogą morską z jednego z polskich portów do terminali/baz w kilku miejscach w kraju oraz pozyskanie kontraktu na przewozy do jednego z terminali paliw w Polsce. Za większe przewozy węgla kamiennego odpowiada przejęcie od konkurencyjnego przewoźnika przewozów dla jednego z większych klientów w kraju oraz w eksporcie do sąsiedniego państwa, rozpoczęcie w grudniu ub. roku realizacji przewozów w eksporcie na południe na całej drodze przewozu, intensyfikacja przewozów do jednej z większych elektrowni w kraju ze względu na planowane zamknięcie ważnej linii kolejowej oraz wysoką produkcję energii elektrycznej.

W porównaniu z grudniem 2016

W porównaniu do grudnia 2016 roku, w styczniu 2017 roku wzrosły przewozy m.in. pozostałych ładunków (realizacja przewozów w ramach przemieszczania do Polski wojsk NATO) oraz ropy (w imporcie drogą morską z jednego z polskich portów do kilku terminali/baz paliw w kraju w związku z większym zapotrzebowaniem na rynku krajowym). Mniejsze w styczniu były za to m.in. przewozy kamienia, w związku z sezonowym zmniejszaniem aktywności przemysłu budowlanego i niskimi temperaturami, węgla kamiennego, w eksporcie przez porty morskie oraz z uwagi na wprowadzone ograniczenie przewozowe do jednej ze stacji w kraju, a także problemy załadowcze (zamarznięty węgiel na zwale) w jednej z kopalń, drewna, ze względu na ograniczenie eksportu tego surowca przez jedno z państw ze Wschodu, cementu, w związku z sezonowym zmniejszaniem aktywności przemysłu budowlanego i niskimi temperaturami, oraz kontenerów, w tym kontenerów z cukrem, ze względu na sezonowe zmniejszenie produkcji cukru w kraju oraz kontenerów z katodami miedziowymi w eksporcie przez porty (po wysokich przewozach w listopadzie i grudniu ub. roku).

Udział w rynku pod względem masy i pracy

W styczniu 2017 roku udział rynkowy Grupy PKP Cargo w porównaniu do grudnia 2016 roku w ujęciu masy towarowej wzrósł z 44,60 proc. do 45,07 proc. (+0,5 p.p.), a w ujęciu pracy przewozowej wzrósł z 50,71 proc. do 53,64 proc. (+2,9 p.p.). Udział rynkowy Grupy PKP Cargo w styczniu br. w porównaniu do stycznia 2016 roku w ujęciu masy towarowej wzrósł z 45,0 proc. do 45,1 proc. (+0,05 p.p.), a w ujęciu pracy przewozowej z 51,21 proc. do 53,64 proc. (+2,4 p.p.).

W styczniu 2017 r. Grupa PKP Cargo przewiozła 7,62 mln ton towarów, o 7,8 proc. więcej niż w styczniu 2016 roku. Wykonana praca przewozowa w styczniu 2017 roku wyniosła 1,96 mld tkm, aż o 11,3 proc. więcej niż w styczniu 2016 roku. Przewozy Grupy PKP Cargo według masy w styczniu br. były o 13,2 proc. mniejsze, a praca przewozowa mniejsza o 11,5 proc. niż w grudniu 2016 roku (spadek przewozów konkurencji był wyższy i wyniósł w tym okresie 17,4 proc. wg masy i 22,8 proc. wg pracy).

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (340)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (340)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS